AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 For en tid tilbake så var mannen på fest med en som det viste seg røykte hasj og tok amfetamin på festen. Han dro hjem og tok avstand fra han en god stund. Men denne fyren sa at det var et engangstilfelle, han unnskyldte seg med at han var igjennom en tøff tid og at han «dreit på draget». Han dukker opp igjen i livet til mannen min igjen og igjen etter å ha oppført seg dårlig. Nå er han invitert på fest der til helgen. Han sier at han drar tidlig hjem, og dette er for å være sosial med andre som skal dit. Men jeg stoler ikke på denne «kompisen». Hvilket miljø er han i siden han ruste seg, og var dette virkelig et engangstilfelle? Jeg stoler på mannen min, men det siste jeg vil er at han roter seg bort i feil miljø. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: d2dfe...ef6 1
Eva-Lena Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Du lar han dra på fest. Hva han gjør eller ikke gjør er ikke ditt ansvar. 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg stoler på mannen min, men det siste jeg vil er at han roter seg bort i feil miljø. Anonymkode: d2dfe...ef6 Les dette ti ganger og bestem deg for om du stoler på ham eller ikke. Anonymkode: f5a4e...1ff 6 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 Skulle tro du snakket om din 17 år gamle sønn som du ikke stolte på. Anonymkode: 6408d...445 12
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 Med dårlig miljø mener jeg om han kommer borti en situasjon hvor han kan bli innblandet i noe kriminelt selv om han holder seg unna stoff feks. Vi har barn, og føler det derfor blir ekstra feil å blande seg borti et dårlig miljø og feile mennesker. Men dette er jo opp til han, og jeg nekter han ikke å dra på fest. Bare en magefølelse, jeg er jo veldig anti når det gjelder sånne ting så mulig jeg overreagerer.. TS Anonymkode: d2dfe...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 Han er VOKSEN! Anonymkode: ade4a...a41 5
Hannah80 Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med dårlig miljø mener jeg om han kommer borti en situasjon hvor han kan bli innblandet i noe kriminelt selv om han holder seg unna stoff feks. Vi har barn, og føler det derfor blir ekstra feil å blande seg borti et dårlig miljø og feile mennesker. Men dette er jo opp til han, og jeg nekter han ikke å dra på fest. Bare en magefølelse, jeg er jo veldig anti når det gjelder sånne ting så mulig jeg overreagerer.. TS Anonymkode: d2dfe...ef6 Ja, du overreagerer:) 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 Du skal ikke gjøre noe... Fortsett å ha tillit til mannen din, det er alt du trenger. Man trenger for øvrig ikke å være i noe spesielt "miljø" for å røyke hasj eller ta litt amfetamin av og til. Anonymkode: d324d...1a5 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 Jeg har fullt og holdent tillit til han, og jeg vet at han er voksen. Men må si at jeg misliker handlingene til denne kompisen som også er far. Er det blitt vanlig å ruse seg på hasj og amfetamin mens man har barn? Anonymkode: d2dfe...ef6 1
Jadaomatte Skrevet 9. februar 2023 #10 Skrevet 9. februar 2023 Han er voksen og kan ta ansvar for seg selv.
Maestro Skrevet 9. februar 2023 #11 Skrevet 9. februar 2023 I dette tilfellet er det snakk om en voksen mann. En oppegående voksen mann, tar ikke narkotika for og leke kul for en kompis. Har ei venninne som ruser seg litt, så betyr det ikke automatisk at jeg hiver meg på dette i en alder av 30. Hadde vært verre om dette var en case når man er 15 år. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 Hæ? Mannen blir invitert på noe; "Anne, passer det at jeg drar til Ole fredag neste uke? Det starter nok i 19-tiden". Jeg; sjekker kalenderen; "det går fint, jeg er ledig så holder fortet hjemme". Uansett om det er dop, ekskjærester, eller notirisk utro kompiser...jeg må jo ha tillit til at han er oppegående og tar fornuftige valg. Anonymkode: 1d03c...4c1 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. februar 2023 #13 Skrevet 9. februar 2023 Mange suksefulle folk ruser seg. Han er voksen. Ikke ditt ansvar. Ser ikke helt hvordan en voksen mann skal havne i et dårlig rusmiljø fordi han går på en fest der en av deltakerne ruser seg...?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 Her har jo mannen tatt et voksent valg allerede. Han har tenkt over situasjonen, og lagt en plan for hvordan han kan få med seg det som er hyggelig, uten å utsette seg selv for så mye han ikke støtter. Jeg tenker du bør stole på at mannen din fortsatt er like fornuftig som sist, og og fjerner seg fra situasjonen hvis det skulle være noe. Han kan ikke noe for at kameraten er idiot. Samtidig høres det ut som om han skal møte felles kamerater som ikke er idioter. Tipper du hadde syntes festen og hvem han var sammen med var helt OK dersom det hadde vært et annet sted enn hos akkurat denne kameraten. Anonymkode: 3a06f...181 1
Entern Skrevet 9. februar 2023 #15 Skrevet 9. februar 2023 WhisperingWind skrev (10 minutter siden): Mange suksefulle folk ruser seg. Ikke på makka 😉
Macro Skrevet 9. februar 2023 #16 Skrevet 9. februar 2023 Du er ikke mammaen til mannen din. Du får fokusere mer på ditt eget sosiale liv.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #17 Skrevet 9. februar 2023 Skaff barnevakt, og bli med på fest😃 Så gøy, tenker jeg😊 Anonymkode: 292ea...3ca
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #18 Skrevet 9. februar 2023 Men betyr det at din mann ruser seg? Kompisen tar litt greier på fest. So What. Det betyr ingenting så lenge mannen din ikke tar det vel. Skjønner ikke helt problemet. Anonymkode: 8b825...34e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå