AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Hadde ei inntekt i fjor på 251 000. Betalte ca 37 000 i skatt i fjor og er usikker på om det er riktig, eller er det lite? Går på AAP og største delen av min inntekt er altså fra nav. Men har en deltidsjobb også, begynte å jobbe i høst.. Ser ut som arbeidsgiver ikke har trukket skatt hver måned. Eller, skjønner ikke helt dette. En måned ble jeg trukket over 1000 i skatt men flere måneder ingenting ?? Undet forskuddstrekk står det 0.00 kr, betyr det at de ikke trekker skatt? Har prosenttrekk og blir trukket skatt av AAPen.. Står ikke noe om brutto lønn på lønnslippen. Skal ikke det stå oppført ? Står bare fast lønn og netto utbetalt liksom. Ja, jeg føler meg litt dum nå som ikke skjønner dette. Anonymkode: c2783...5bf
Taluno Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Helt umulig si. Har du prosent eller tabellkort? Har du noen fradrag ellers? gjeld? formue? Det er mye som påvirker hvor mye du skal betale i skatt. Uten noen fradrag, uten gjeld, uten formue, og hvis all inntekt hadde vært fra en arbeidsgiver, så hadde du skulle betalt 39 300,- i skatt i 2022. du kan legge inn tallene dine her, og se hva kalkulatoren sier Skattekalkulator (skatteetaten.no)
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Har prosenttrekk. Har et barn i bhg så får fradrag for det. Ellers ingen fradrag.. Men er det normalt at det står 0 kr på forskuddstrekk da? Arbeidsgiver skal jo trekke skatt og da skulle man tro brutto lønn stod på lønnslippen. Det står ikke på min. Blir trukket litt til KLP hver mnd, pga jobben, men står jo ikke hva jeg blir trukket i skatt. Anonymkode: c2783...5bf
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 Det er vanskelig å svare på uten å se lønnsslippen. Det enkleste er å spørre arbeidsgiver. Anonymkode: 6384f...1b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå