Gå til innhold

Hjelp meg å trekke en konklusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok jeg vet at dere ikke kan avgjøre dette for meg men jeg trenger noen synspunker/innspill. 

Slik er sake: 

Vi har en hannhund på snart 17 mnd som er verdens beste, selv om jeg noen ganger ønsker han dit pepperen gror , som år han vekker meg klokka 0530 fordi han bare skal ut å sitte ute på gårdsplassen og bare sitte der. Men ellers er det null trøbbel.

Så fikk vi tilbudet om å overta en hund, en tispe av annen rase men likevel innenfor gruppen av ulike raser om dere skjønner. De er bestevenner, hun er 2 år, og snill som dagen er lang hun også. Eier har fått sykdom som gjør at hun må omplassere hunden da det er usikkert hvor lag tid det tar, de har tilbudt seg å passe henne ved behov, og de skal og dekke alle utgiftene som dyrlege, forsikring, og vi får med 5  eller 6 sekker med mat til henne. 

Jeg må svare henne i løpet av helgen men jeg må på en måte se hva mannen og sønnen sier , men det er så vanskelig.

Jeg ser jo at det kan by på litt utfordinger men samtidig så vil de være 2.

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis logistikken går opp og dere har plass og råd, hvorfor ikke?

Hvordan tenker du at dere løser periodene med løpetid?

Anonymkode: 3e3de...2b4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvis logistikken går opp og dere har plass og råd, hvorfor ikke?

Hvordan tenker du at dere løser periodene med løpetid?

Anonymkode: 3e3de...2b4

Ja altså om jeg har en eller 2 i huset er egentlig ikke så stor forskjell. Og gammel eier vil dekke alle utgifter mer eller mindre eneste er at hun ikke dekker drivstoff til turer. 

Hun vil ha hunden hos seg under løpetiden  så det er også løst der.

Skrevet

Jeg har 2 hunder. En stor fordel for oss var at hund 1 var lydig, med god inkalling og rolig innendørs før vi fikk nr 2. Hvis dere har problemer med hunden som dere har nå så er det ikke sikkert det vil endre seg eller bli bedre med en hund til.

En annen ting å tenke på er om hundene har ulik helse/aktivitetsbehov. Trenger den ene mye mer tur/trening enn den andre? Kan dere alltid ta med begge to på tur, besøk, trening osv eller vil den ene få mindre tid og oppmerksomhet? Og vil isåfall den hunden som får mindre takle det på en grei måte eller bli understimulert og destruktiv?

Du sier hundene er bestevenner, gjelder dette på tur i nøytrale omgivelser eller går de bra sammen i den ene hunden sitt territorie også? 

Anonymkode: 3e047...9b8

Skrevet

Jeg har ikke nok erfaring til å komme med råd på om det er lurt eller ikke.

Men sørg for å ha avtaler og betingelser helt i orden før dere går med på det. Skal hunden omregistreres på dere? Skal de kunne få den tilbake? Hvem overtar forsikringen + + +. Ikke ta det kun muntlig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har 2 hunder. En stor fordel for oss var at hund 1 var lydig, med god inkalling og rolig innendørs før vi fikk nr 2. Hvis dere har problemer med hunden som dere har nå så er det ikke sikkert det vil endre seg eller bli bedre med en hund til.

De problemene som vi hadde med nr 1 er vekk, eneste er at han skal ut  å sitte men det er ikke hver eneste morgen. 

En annen ting å tenke på er om hundene har ulik helse/aktivitetsbehov.

Det har likt behov, de er av samme art men ikke samme type om du skjønner,  på samme måte som settere, engelsk og irsk men vi har ikke settere men annen type.

Trenger den ene mye mer tur/trening enn den andre?

De er ganske så like der og når de er inne er det avknapp på de begge.

Kan dere alltid ta med begge to på tur, besøk, trening osv eller vil den ene få mindre tid og oppmerksomhet? Og vil isåfall den hunden som får mindre takle det på en grei måte eller bli understimulert og destruktiv?

VI har mulighet til både og egentlig. De vil begge få turer sammen og hver for seg. Samme med trening, de vil begge trenes, om ikke samtidig hele tiden men samme dag og lik mengde.

Du sier hundene er bestevenner, gjelder dette på tur i nøytrale omgivelser eller går de bra sammen i den ene hunden sitt territorie også? 

De går bra sammen her hjemme også, vi hadde hun på besøk for litt siden og så at de ikke har noe problem med å takledet å være i samme hus  altså vårt hus. De spiser med 2 meter avstand, de kan fint også tygge bein på hver sin plass. Og de taklet å ligge i sengen vår sammen

Anonymkode: 3e047...9b8

Skrevet
Snublefot62 skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke nok erfaring til å komme med råd på om det er lurt eller ikke.

Men sørg for å ha avtaler og betingelser helt i orden før dere går med på det. Skal hunden omregistreres på dere? Skal de kunne få den tilbake? Hvem overtar forsikringen + + +. Ikke ta det kun muntlig.

Den blir omreg på meg ja, og nei de skal ikke ha henne tilbake, og forsikringen overtas av oss. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...