AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Del Skrevet 9. februar 2023 For meg så høres det helt umulig ut å være sammen hvis en er A-menneske og en er B. Hvordan greier dere det og samtidig får nok kvalitetstid sammen? Tar og gir dere hver sin gang eller er det alltid den ene som får prioritet på sin beste tid? For vitsen med å være sammen med noen er vel å ha tid og gjøre ting sammen. Ikke bare bo ,få barn og i teorien være et par. Mener jeg. Jeg kunne ikke vært sammen med noen som var supersprek og insisterte på å stå opp tidlig hver morgen og heller ikke ville jeg vært tilfreds med at det alltid var den samme som sto opp først og ordna frokost og slik. Som B kan jeg finne på å begynne med husarbeid kl ti om kvelden, da kan jeg ikke ha en A som insisterer på å legge seg da. Så er det noen som er sammen med en som har motsatt døgnrytme og fremdeles får et godt liv SAMMEN . Ikke paralelliv. Anonymkode: f3c09...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #2 Del Skrevet 9. februar 2023 Ehm, det går helt fint. Jeg er b-menneske, mannen a-menneske. Vi er begge introverte, så han får sin alenetid før jeg våkner og jeg får min hvis jeg legger meg senere enn han. Men stort sett legger vi oss samtidig, så leser jeg bok på senga som også er alenetid til noe jeg vil gjøre. Husarbeid gjør vi på dagtid uansett, aldri tidlig morgen eller sen kveld. Det er jo bare rutiner. Vi prioriterer tid med hverandre, og har alltid det på kvelden med mindre noe skjer (sjeldent). Det gjelder jo også å være god mot hverandre. Jeg ville ikke finne på å kreve at mannen min skal lage frokost fordi han står opp først. Alt kan ordnes med god kommunikasjon. Anonymkode: 1f257...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 9. februar 2023 #3 Del Skrevet 9. februar 2023 Synes faktisk det ofte er enklere når man er forskjellige. Lettere å få alenetid, enklere med dyrehold og man påvirker hverandre til å bli litt likere- noe begge er tjent med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #4 Del Skrevet 9. februar 2023 Om du får unger, så kan du jo uansett ikke støvsuge kl 22. Selv om man ikke sover samtidig, så kan man jo fortsatt ha tid sammen. Med mindre man sover i 12 timer og legger seg når den andre står opp. Man må jo bare planlegge arbeidstid, søvn og fritid slik at man får tid sammen. Og støvsuge og borre kan man gjøre når alle er våkne. Kan være greit med separate soverom hvis man våkner av at den andre legger seg / står opp. Anonymkode: 9b5e1...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Del Skrevet 9. februar 2023 Alt man skal få til å bli et problem.. Faren min er A-menneske, moren min er B-menneske, og de har nå vært lykkelig gift i snart 50 år. Pappa står tidlig opp og trener og koser seg med egentid. Da vi var små, sto han opp med oss så mamma fikk sove lenge. Han ordner aldri frokost - det ornder de sammen når mamma står opp. Pappa sovner på sofaen mens de ser tv om kvelden, og så legger de seg sammen når mamma også er trøtt. I et forhold gir og tar man. Hvorfor MÅ du gjøre husarbeid kl 22 om kvelden...? Om du skal være sent oppe, så kan du gjøre stillere aktiviteter da. Man MÅ Ikke være sammen 24/7 bare fordi man er samboere heller. Og når man får barn blir man gjerne tvunget til å ha en helt annen døgnrytme enn den man selv er "programmert" for. Det nytter ikke å forklare til en ettåring at "jammen mamma er B-menneske, hun, skjønner du", når ettåringen som ettåringer flest våkner klokken drit-tidlig. Anonymkode: b8ee9...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Del Skrevet 9. februar 2023 Hvorfor må den ene lage frokost til begge? A- og B-mennesker trenger da ikke å spise frokost sammen? Lag deres egen frokost og spis når dere står opp. Er dere heldige så kan den ene spise frokost samtidig som den andre spiser lunch Anonymkode: 9b5e1...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelpsom Skrevet 9. februar 2023 #7 Del Skrevet 9. februar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Man MÅ Ikke være sammen 24/7 bare fordi man er samboere heller. Veldig godt poeng. Det fører til slitasje på forholdet og kan i verste fall føre til krangler fordi man blir "litt lei hverandre" og får ikke nok ekstern input. Er man sammen 24/7 så opplever man det samme hele tiden og får mindre å prate om i hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #8 Del Skrevet 9. februar 2023 Det handler da bare om å tilpasse seg hverandre. De fleste B-mennesker står jo opp om morgenen (Like tidlig som A-mennesker) for å rekke jobb. Selv om det ikke er deres preferanse. Så da kan man jo planlegge ting som begynner litt sent for den enes smak, og litt tidlig for den andres. Tid der kun den ene er våken kan fint være alenetid, og det er noe veldig mange trenger. Jeg tror det er ganske mange par der ute der den ene er A-menneske og den andre B-menneske, men at det at de har forskjellig preferanse på døgnrytme er deres minste problem. Anonymkode: 84fda...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #9 Del Skrevet 9. februar 2023 Jeg er A og mannen B. Har gått helt fint i 25 år 🙂. På hverdager må man jo stå opp for å gå på jobb. Vi strekker oss litt begge to. Jeg er som regel oppe til 2230 - 2300. Han legger seg mellom midnatt og kl 1. I helgene har vi alltid hatt fellesfrokost kl 10. Jeg koser meg alene oppe noen timer på morgenen. Så legger jeg meg kl 23, mens han gjerne er oppe til 02. Men nå er han et B-menneske som selv ikke ønsker å sove bort formiddagen da 🙂 Anonymkode: ba902...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #10 Del Skrevet 10. februar 2023 Mannen er A-menneske, jeg er B-menneske å synes det fungerer veldig fint. Han får litt alenetid på morgenen til å drikke kaffe og lese nyheter før han frivillig ordner frokost til meg og barna. Vi er sammen hele dagen (når vi har fri i helger) ser en episode og to av en serie vi ser på, evnt film etter barna har lagt har lagt seg og før han legger seg. Så har jeg 1,5t ca alene til å se på noe som bare jeg liker, jeg trenger litt tid alene på kvelden 😅 Anonymkode: 05f1c...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå