Gå til innhold

Bo i rekkehus som er "skrå" på rekken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe nytt hus, og kom over ett rekkehus jeg syntes var interessant. Eller, per definisjon er det enebolig med ca 10 cm mellom veggene, men jeg anser det som rekkehus. De er tett i tett og har nydelig utsikt, og de er på skrå for hverandre sånn ca slik bare enda mer skrått. (bildet er hentet fra google). 

Er det noen som har bodd i ett slikt hus og kan fortelle litt om du syntes det var plagsomt, for tett på naboer, om det føltes som en enebolig og andre ting jeg ikke tenker på som jeg bør vite før visning? :)Tuva – 3 eneboliger i rekke med funkispreg – ABChus

Anonymkode: a13ff...702

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er jo som et helt vanlig rekkehus.. Du har fremdeles naboene vegg i vegg, og ute-møblene klint opp i hekken til naboen så alle kan høre hva du prater om når du skal kose deg i hagen. At det er litt sakset utgjør nada forskjell. 

Anonymkode: cf490...852

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vokste opp i et sånt-aktig hus med nabo på.en side, bare at da var mellomrommet litt bredere, man kunne gå gjennom mellom og oppbevare litt greier som stige og gressklipper og sånt. Føltes ut som enebolig og plagdes ikke av naboene, for itillegg til å være litt "på skrå" hadde både vi og nabo skillevegg og busker og planter. 

Bor nå i rekkehus mellom to naboer og plages fremdeles lite av naboene på sidene, fordi vi har gjerde, skillevegger og hekk. Har ingen naboer rett foran hagen, så vi ser bare inn på en sti og trær, ikke inn i andres hage, og det hjelper også. Hvordan uteområde er opparbeidet har mye å si.

Anonymkode: 522d5...fd3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det der er jo som et helt vanlig rekkehus.. Du har fremdeles naboene vegg i vegg, og ute-møblene klint opp i hekken til naboen så alle kan høre hva du prater om når du skal kose deg i hagen. At det er litt sakset utgjør nada forskjell. 

DETTE!

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste eneboliger i dag bygges så tett oppi andre at det er akkurat det samme der 🤷🏼 

Vil du ha skikkelig privatliv i hagen må du se etter småbruk i skogen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste eneboliger i dag bygges så tett oppi andre at det er akkurat det samme der 🤷🏼 

Vil du ha skikkelig privatliv i hagen må du se etter småbruk i skogen. 

Det kommer jo selvsagt helt an på hvor du snakker om ;) Jeg bor i enebolig, og vi har 1.3 mål tomt, og hage med null insikt. 

Skrevet

Hvis det er 10 cm mellom husene hadde jeg vært mer bekymret for vedlikehold enn naboer. Hvordan skal veggen males, for eksempel? 

Anonymkode: 4570d...2da

• Liker 6
Skrevet
Fjugur skrev (3 timer siden):

DETTE!

TS skriver jo at bildet er hentet fra google. Altså viser ikke bildet det rekkehuset hun vurderer å kjøpe, men som hun skriver, det er sånn ca. sånn som på bildet med tanke på skrå plassering.

Anonymkode: 9de47...a28

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS skriver jo at bildet er hentet fra google. Altså viser ikke bildet det rekkehuset hun vurderer å kjøpe, men som hun skriver, det er sånn ca. sånn som på bildet med tanke på skrå plassering.

Anonymkode: 9de47...a28

Just presis!

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Det kommer jo selvsagt helt an på hvor du snakker om ;) Jeg bor i enebolig, og vi har 1.3 mål tomt, og hage med null insikt. 

Så fint for deg da, men det er altså ikke normen for  eneboliger i byer/boligfelt nå. De som har stor tomt fra deler den og får et nytt hus bygget i hagen. På landet, utenfor boligfelt og byer har du mulighet for mer plass selvfølgelig, men har man barn vil man jo helst bo et sted med trygge gater, lekeplasser og gåavstand til skoler. 

Vi var lenge på leit etter hus og det er desverre en trend at eneboliger ligger så tett oppi hverandre at det var til slutt lettere å finne et rekkehus der vi var skjermet, uten å se rett inn hos noen andre eller noen så inn til oss.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har bodd sånn og elsket det. Lettstelt, liten hage å ta vare på og hyggelige folk rundt oss. Vil tro trivselen kommer an på hvilken type du er og hvem som bor rundt deg. Er du sosial og har hyggelige naboer, er det jo genialt å bo sånn. Liker du å ha mye privatliv og/eller er uheldig med naboene, kan det bli helt feil. Jeg drømmer om å bo sånn igjen selv om jeg nå bor i stor enebolig med egen hage. 

Anonymkode: 3078c...e7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...