Gå til innhold

Flytte telefonnummer fra en person til en annen, når den som eier det ikke vil..🙈

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faren til datter har telefonen hennes på seg, men jeg skal ta over og kjøpe telefon og nytt abonnement til henne. Hun vil gjerne beholde nummeret sitt, men far er ikke villig til å hjelpe til..

Er det noe man kan gjøre, eller må hun bare få nytt nummer?

Anonymkode: 28e07...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting å gjøre så lenge han står oppført som eier.

Når jeg satte abonnementet til meg og min mann over til ice så måtte han signere eierskapet  over til meg for at jeg skulle kunne overføre det.

Anonymkode: 6b2f1...849

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden vil han ikke hjelpe henne med det?

Anonymkode: f0237...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, jeg regnet jo med det😏

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden vil han ikke hjelpe henne med det?

Fordi han motarbeider der han kan, slik har det vært i alle år. Også en av grunnene til at jeg skal ta over telefonen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi han motarbeider der han kan, slik har det vært i alle år. Også en av grunnene til at jeg skal ta over telefonen hennes.

Ikke si noe til han men legg inn viderekobling på det gamle nummeret til det nye før hun slår av telefonen og ødelegger sim kortet på den gamle :P

Anonymkode: 28c14...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Utrolig trist at han motarbeider sin egen datter da ;-/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke si noe til han men legg inn viderekobling på det gamle nummeret til det nye før hun slår av telefonen og ødelegger sim kortet på den gamle :P

Anonymkode: 28c14...618

Hvilken betydning har det?🙈 Hovedgrunnen til at hun vil beholde det gamle nummeret sitt, er fordi hun er logget inn "alle veier" med det, og må derfor oppdatere alle apper ol der nummeret blir brukt. Om hun gjør som du forslår, vil hun da kunne beholde innlogginger ol som hun har?😊

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utrolig trist at han motarbeider sin egen datter da ;-/

Ja, det er det, han skjønner ikke at det er henne det går utover, og at det er han som taper i det lange løp😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu spørsmålet, hvis du eier ett nummer, ville du likt om noen andre kunne endre eier på det, uten din tillatelse? 

Anonymkode: 9df59...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er det, han skjønner ikke at det er henne det går utover, og at det er han som taper i det lange løp😕

Hva om hun spør ham selv da, og forklarer ham hvorfor dette er vanskelig for henne? Vil han ikke da skjønne at han bør hjelpe henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva om hun spør ham selv da, og forklarer ham hvorfor dette er vanskelig for henne? Vil han ikke da skjønne at han bør hjelpe henne?

Hun har prøvd, men nå for tiden snakker hun ikke med han i det hele tatt. Hver gang hun snakker med han, om det er telefonen eller andre ting, opplever hun han som sint og sur, så hun har nesten helt sluttet å ta ting opp med han.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snu spørsmålet, hvis du eier ett nummer, ville du likt om noen andre kunne endre eier på det, uten din tillatelse? 

Anonymkode: 9df59...6e2

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da virker det jo som at det beste er å lage en liste over alle steder hun logger inn med telefonen, endre det når hun får seg nytt nummer og ikke se seg tilbake.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skaff det nye nummeret ASAP, sånn at hun får fikset dette før den andre slutter å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...