Einus Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Har en TCL tv og en B&O Stage lydplanke, tv er koplet mot dekoder fra Telenor. T-we boks II. Har koplet HDMI fra lydplanke til tv HDMI arc som jeg har forstått skal være riktig? Dekoder og tv er koplet med HDMI sammen. Har mulighet til å kople dekoder og tv sammen med optisk kabel også, skulle jeg valgt optisk i stedet for HDMI eller evt begge deler ? Eller skulle jeg koplet lydplanke mot dekoder? Håper det er noen som har peiling på dette.
newman01 Skrevet 10. februar 2023 #2 Skrevet 10. februar 2023 Sliter du med forsinkelse på lyden? Det normale (og beste) er å koble TV til dekoder via HDMI, og HDMI fra TV til lydplanke. Ser av specs på B&O at den støtter eARC, så da trenger du en HDMI-kabel som støtter dette. Mener å huske at du da trenger en HDMI2.1 kabel. Og jeg antar TV'n er en 4K-tv, og har eARC-støtte. Da må du ha samme type kabel fra TV til dekoderboks om du sender signal i 4K. Om du har brukt kabel med for liten båndbredde vil du kunne oppleve forsinkelse, hakking på lyd og andre rare småfeil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå