Kalani Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Til dere som har barn som ble mobbet eller holdt utenfor som barn, hvordan går det med de i dag? Sliter de psykisk? Har de fått venner? Jobb?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Kalani skrev (7 timer siden): Til dere som har barn som ble mobbet eller holdt utenfor som barn, hvordan går det med de i dag? Sliter de psykisk? Har de fått venner? Jobb? Jeg vart selv mobbet i barndommen og sliter litt med det. Har dårlig selvtillit blant annet og det ligger liksom baki hodet og gnager. Har vært litt opp og ned psykisk men det er andre ting som også har påvirket det, blant annet at jeg mistet moren min som barn. Klarer meg egentlig fint. Er i full jobb også og har flere gode venner. Anonymkode: 58f2a...a3e 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Jeg er uføretrygdet, har fått ptsd pga alt jeg opplevde på grunnskolen. Men den er likevel godt behandlet etter seks år i traumeterapi, så sånn sett lever jeg greit med den i dag da. Anonymkode: d5a0a...492 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 Jobber 100%, men har vel mer eller mindre vært venneløs siden 6. Klasse. Anonymkode: b0c7f...8fe 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 Jeg har mann og barn, fungerer greit og er i jobb, men merker at jeg sliter veldig med ting som skolearrangement, barnebursdager der alle foreldre er med, foreldremøter og 17. mai, sånne typiske ting som foregår på skolen med mange mennesker. Litt opp og ned psykisk, men vil si det går greit med meg. Har gått verre med et par venninner som også ble mobbet og som ikke fungerer i jobb på grunn av det i dag. Det er helt forferdelig hvordan det kan ødelegge mennesker og mulighetene deres. Anonymkode: 9e947...98b 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 Jeg ble mobbet hele barne- og ungdomsskolen, og holdt utenfor de første årene på videregående. Byttet skole, og fikk det mye bedre. Som voksen har jeg det greit psykisk. Har flyttet langt vekk fra hjemstedet mitt. Er gift, men har ikke barn fordi jeg vet at jeg ikke ville taklet f.eks å levere eller hente i barnehage eller på sfo. Går ofte omveier for å unngå å passere grupper av barn/ungdom, spesielt gutter. Har jobbet siden jeg var ferdig med videregående. Har ikke så mange venner, siden jeg trenger lang tid før jeg blir trygg på folk. Har null kontakt med folk jeg gikk i klasse med, bortsett fra en. Anonymkode: 6fdb0...7f0 3
Gjest Abendstern Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 Jeg ble sikkert mobbet og for å være ærlig så har det ikke hatt noen betydning for mitt voksne liv.
Kalani Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #8 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er uføretrygdet, har fått ptsd pga alt jeg opplevde på grunnskolen. Men den er likevel godt behandlet etter seks år i traumeterapi, så sånn sett lever jeg greit med den i dag da. Anonymkode: d5a0a...492 Syns det er veldig trist å høre hvor stor skade andre kan gjøre på et liv. Lurer også på hvor lærere var.
Kalani Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #9 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jobber 100%, men har vel mer eller mindre vært venneløs siden 6. Klasse. Anonymkode: b0c7f...8fe Det var trist å høre. Fælt hvor slemme barn og unge kan være ♥️
Kalani Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har mann og barn, fungerer greit og er i jobb, men merker at jeg sliter veldig med ting som skolearrangement, barnebursdager der alle foreldre er med, foreldremøter og 17. mai, sånne typiske ting som foregår på skolen med mange mennesker. Litt opp og ned psykisk, men vil si det går greit med meg. Har gått verre med et par venninner som også ble mobbet og som ikke fungerer i jobb på grunn av det i dag. Det er helt forferdelig hvordan det kan ødelegge mennesker og mulighetene deres. Anonymkode: 9e947...98b Trist at det fremdeles påvirker deg ♥️ det sier bare noe om h or alvorlig mobbing kan være når det følger deg langt inn i voksenlivet. Hvordan taklet du skole og fritid? Endret 9. februar 2023 av Kalani
Kalani Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ble mobbet hele barne- og ungdomsskolen, og holdt utenfor de første årene på videregående. Byttet skole, og fikk det mye bedre. Som voksen har jeg det greit psykisk. Har flyttet langt vekk fra hjemstedet mitt. Er gift, men har ikke barn fordi jeg vet at jeg ikke ville taklet f.eks å levere eller hente i barnehage eller på sfo. Går ofte omveier for å unngå å passere grupper av barn/ungdom, spesielt gutter. Har jobbet siden jeg var ferdig med videregående. Har ikke så mange venner, siden jeg trenger lang tid før jeg blir trygg på folk. Har null kontakt med folk jeg gikk i klasse med, bortsett fra en. Anonymkode: 6fdb0...7f0 Syns det er veldig trist at dette fremdels er et problem i norske skoler. Hvordan klarte du å komme deg gjennom alt? ♥️
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 Jeg ble mobbet gjennom barne- og ungdomsskolen og har blitt permanent påvirket. Jeg ble innadvent og utviklet spiseforstyrrelse og depresjon. Jeg er heldig som har et lite, men godt, nettverk av venner jeg kan forholde meg til. Dessverre sliter jeg fremdeles med veldig dårlig selvtillit, og til tider kommer depresjonen tilbake. Ellers er jeg i jobb og får hjulene til å gå, selv om det føles tungt iblant. Anonymkode: 842c6...3a9 1
Kalani Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #13 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg ble mobbet gjennom barne- og ungdomsskolen og har blitt permanent påvirket. Jeg ble innadvent og utviklet spiseforstyrrelse og depresjon. Jeg er heldig som har et lite, men godt, nettverk av venner jeg kan forholde meg til. Dessverre sliter jeg fremdeles med veldig dårlig selvtillit, og til tider kommer depresjonen tilbake. Ellers er jeg i jobb og får hjulene til å gå, selv om det føles tungt iblant. Anonymkode: 842c6...3a9 Trist å høre at du har hatt en tøff barndom ♥️ har et barn som sliter med et barn på skolen som tidligere var en veldig god venn men som nå ignorerer hen totalt. Ser at mitt barn nå begynner å bli usikker og mer innadvendt som du sier, noe som er stikk i strid mot hvordan barnet egentlig er. Hva ønsker du hadde blitt gjort for deg fra de voksne sin side?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 Jeg ble mobbet en periode, men kan ikke si at det preger meg i voksen alder. Hadde fine folk rundt meg som veiledet g hjalp meg. Anonymkode: 21e56...c3c 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #15 Skrevet 12. februar 2023 Kalani skrev (På 9.2.2023 den 21.58): Det var trist å høre. Fælt hvor slemme barn og unge kan være ♥️ Når man ikke liker seg selv, forventer jeg ikke at andre liker meg. Anonymkode: b0c7f...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå