AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Vi er i 40 årene og har vært sammen 1 års tid. Vi tilbringer mye tid sammen og elsker hverandre. Når jeg sier at jeg håper vi bor sammen en dag svarer han at «det gjør vi nok» eller «det gjør vi sikkert».. Han sier hele tiden han elsker meg .. likevel føler jeg han snakker dette litt bort .. er det dumt av meg å lufte sånne ting etter 1 år sammen? Jeg mener jo at jeg håper vi bor sammen i fremtiden for det er jo der jeg vil være i et seriøst forhold med mannen jeg elsker .. sendte han en melding idag om at dersom han IKKE ser meg der i fremtiden må han hvertfall være ærlig å si fra .. den har han sett men ikke svart på 🙈 er det grunn til å reagere eller bør jeg la det ligge? Anonymkode: b55bc...f14
Carrot Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Du gav han et ultimatum på melding? og du er i 40 årene? 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Eier dere hvert deres? Har noen av dere barn? Anonymkode: ac8d4...8b5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 Ja vi eier hver vår leilighet og har store barn (ungdommer) .. Anonymkode: b55bc...f14
AnonymousBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 Vi prater om fremtida fordi jeg liker forutsigbarhet, og ha noe å strekke oss etter. Vi er bare 19 og 18 år gamle, men begynte allerede å lufte tanker og ønsker, uker etter at vi ble sammen. Selvfølgelig er ingenting låst, men fortsatt er det jo en fordel å vite hvor vi vel hen i et samliv. Så etter min mening, ja, dersom han ikke viser noe interesse selv etter at du spør direkte om det, så er det jo grunn til å tro at han ikke vil det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 Carrot skrev (10 minutter siden): Du gav han et ultimatum på melding? og du er i 40 årene? Gav han ikke et ultimatum 🙈. Bare sa at jeg håpte han ville være ærlig om han ikke tenker fremtid .. sendte hjerter og ønsket han en fin dag også .. jeg verdsetter jo åpenhet og ærlighet i et forhold .. men det var ingen trussel eller ultimatum i meldingen Anonymkode: b55bc...f14
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 Spesielt å ta opp det på melding, men helt normalt samtaleemne for ett voksent par som har vært sammen i 1 år. Ville tatt opp temaet neste gang dere møtes og prøvd å ikke tenke på at han ikke svarte på meldingen, det var upassende å ta opp ett sånt stort og alvorlig tema på melding. Anonymkode: 104fe...f51
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja vi eier hver vår leilighet og har store barn (ungdommer) .. Anonymkode: b55bc...f14 Mange vil ikke flytte sammen mens man har hjemmeboende barn. Kanske han er redd for at du legger ut leiligheten for salg og står på døra med flyttelasset i morgen dersom han svarer ja til å flytte sammen. Ro ned, dere har bare vært sammen et år, det er kort tid, spesielt når det er barn involvert. Anonymkode: ac8d4...8b5 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 Det var det sikkert, jeg ser den .. men han skrev at vi bor nok sikkert sammen en dag på melding så da fulgte jeg bare opp på melding .. jeg tenker ikke å ta det opp flere ganger .. da får han gjøre det selv .. i mitt hode snakker man om sånt etter hvert ja .. vil hvertfall ikke sitte å føle meg dum for at jeg gjorde det 🙈 Anonymkode: b55bc...f14
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #10 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange vil ikke flytte sammen mens man har hjemmeboende barn. Kanske han er redd for at du legger ut leiligheten for salg og står på døra med flyttelasset i morgen dersom han svarer ja til å flytte sammen. Ro ned, dere har bare vært sammen et år, det er kort tid, spesielt når det er barn involvert. Anonymkode: ac8d4...8b5 Jeg har ikke bedt han flytte sammen med meg ! Har aldri brukt de ordene. Har bare sagt at jeg håper vi bor sammen i fremtiden. Jeg har også barn og god tid! Men jeg vil at man skal kunne lufte det og snakke om fremtiden uten å måtte føle seg avvist eller at kjæresten skal få panikk av den grunn. Jeg tenker det er naturlig å lufte om man virkelig elsker hverandre .. Anonymkode: b55bc...f14
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #11 Skrevet 9. februar 2023 Det er helt innafor å stille et ultimatum. Faktisk syns jeg du kan være mye krassere enn du er på dette temaet men å ta det på melding blir for dumt. Han er kjæresten din og dette er noe du skal ta ansikt til ansikt. Er du konfliktsky og underkuet? Redd for avvisning? Siden du må ta det på melding? Da gir du han mulighet til å overkjøre deg og nedprioritere dine behov. Vær stolt og tak i ryggen, sett dere ned ved kjøkkenbordet og fortell han at samboerskap er noe du forventer av et langvarig og seriøst forhold, og spør han direkte og konkret hva han føler om det og når konkret hankkan se for seg at dette skjer. Om han fortsetter å vri seg unna så er det et svar i seg selv på at han egentlig ikke vil etablere fremtiden med deg, kanskje bare har deg som en midlertidig kjæreste eller hvertfall ikke ønsker det samme ut av forholdet som du gjør. Sånt er viktig å kartlegge og snakke åpent om! Anonymkode: eb2da...fbb
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #12 Skrevet 10. februar 2023 Bra du spør han. Du skal ikke gå rundt med den usikre følelsen som du har. Anonymkode: c582a...4eb
ESFP Skrevet 10. februar 2023 #13 Skrevet 10. februar 2023 I 40 årene burde man snakke om hva man ønsker for fremtiden i tidlig i relasjonen. Det er lett for stor skuffelse og forsøk på å endre en partner dersom man venter for lenge med disse samtalene. Et år er alt for lenge å vente på å snakke om hvilken type relasjon man ønsker for fremtiden. Nå har du invistert emosjonelt, og det er vanskeligere å trekke seg ut og avslutte. Mange (kanskje særlig menn?) ønsker ikke forpliktelsen med samboerskap igjen. Hvis du ønsker å bo sammen med en mann igjen, er det lurt å velge menn som kan se for seg et samboerskap igjen. Nå er du i den situasjonen du er i, og jeg anbefaler deg å være mye tydeligere enn det du er. Om du trenger å bo med en partner i hverdagen, må du fortelle ham det og kreve at dere legger planer for en fremtid. Kanskje dere ender på en mellomting mellom det du og han ønsker, men en samtale om temaet MÅ dere kunne ha.
exictence Skrevet 10. februar 2023 #14 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 10.25): .... sendte han en melding idag om at dersom han IKKE ser meg der i fremtiden må han hvertfall være ærlig å si fra .. den har han sett men ikke svart på 🙈 er det grunn til å reagere eller bør jeg la det ligge? Anonymkode: b55bc...f14 Hadde jeg fått en sånn melding hadde jeg følt et stort ansvar på meg over at jeg må være sikker på at jeg vil være med deg i fremtiden. At jeg må love noe i fremtiden. Et stort ansvar, hadde jeg følt. At jeg hadde blitt beskyldt for å lure deg dersom jeg endret følelsene mine en gang. Og så hadde jeg følt på at du mistenkte meg for å ikke være ærlig. Tror jeg hadde blitt lei meg. Hadde satt pris på at du snakket med meg om hva du tenkte i fremtiden, så kunne jeg sagt hva jeg så for meg. Jeg synes absolutt ikke at du skal reagere på at han ikke har svart på den meldigen. Jeg synes heller neste gang du er med han, si at det var et stort spørsmål du hadde skrevet i meldingen, og at du ser for deg at dere heller snakker sammen om det. Og at du sier selv hva du tenker om fremtiden. Lag rom for at han kan si hva han tenker.
ESFP Skrevet 10. februar 2023 #15 Skrevet 10. februar 2023 exictence skrev (2 minutter siden): Hadde jeg fått en sånn melding hadde jeg følt et stort ansvar på meg over at jeg må være sikker på at jeg vil være med deg i fremtiden. At jeg må love noe i fremtiden. Et stort ansvar, hadde jeg følt. At jeg hadde blitt beskyldt for å lure deg dersom jeg endret følelsene mine en gang. Dette er unnvikelse. En mann i 40-årene vet innerst inne hva han vil. Han vet om han vil ha en "søndagskjæreste" eller om han vil investere i et parforhold. Men det er ikke sikkert han tør å si hva han ønsker i frykt for konsekvensene. Ingenting er sikkert i livet og man har til en hver tid rett til å trekke seg ut av en relasjon. Det er feigt å ikke tenke fremtid fordi man er redd for hva som kan skje der fremme. 2
exictence Skrevet 10. februar 2023 #16 Skrevet 10. februar 2023 ESFP skrev (2 minutter siden): Dette er unnvikelse. En mann i 40-årene vet innerst inne hva han vil. Han vet om han vil ha en "søndagskjæreste" eller om han vil investere i et parforhold. Men det er ikke sikkert han tør å si hva han ønsker i frykt for konsekvensene. Ingenting er sikkert i livet og man har til en hver tid rett til å trekke seg ut av en relasjon. Det er feigt å ikke tenke fremtid fordi man er redd for hva som kan skje der fremme. Spesielt enig i det du sier der jeg har fremhevet. Også enig med det andre du sier. Men det synes jeg kommer frem når man snakker sammen. Hvis jeg hadde sagt hvordan jeg så for meg fremtiden med min partner, og min partner da sa noe helt annet, eller var unnvikende, ja, da er jo det svar i seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå