Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min eks er bestevenner. Men vi fungerte ikke som foreldre sammen, da vi bodde sammen. Han har en del problemer som gjør at han burde bo alene akkurat nå, mens jeg har 100% ansvaret for barnet. Han flytta ut lenge før vi gjorde det slutt. Men nå som vi har gjort det slutt, har vi en helt fantastisk relasjon. Vi snakker på telefon hver kveld, noen ganger i flere timer. Vi er ferdige med hverandre som kjærester, og det er flere år siden jeg var seksuelt tiltrukket av ham. Nå er vi bare gode venner, selv om jeg kan bli vemodig over at vi ikke er gift lenger og sånn. Det føles som vi fortsatt er en familie, men bare ikke er kjærester. Han kommer og besøker meg og barnet flere ganger i uka, og de har en god relasjon. Men pga sykdom har han ikke barnet på overnatting eller noe sånn nå.

Ingen av oss har tanker om noen ny partner nå, men jeg må si at jeg frykter at han skal finne seg en ny som ikke aksepterer vårt vennskap. For familien vår, med mamma og pappa som bestevenner, fungerer veldig bra. Jeg orker ikke tanken på å miste han fra livet mitt, men er veldig glad vi ikke er kjærester. Og han sier han føler det samme. Han er absolutt min nærmeste familie.

Er det noen andre som har opplevd at en skilsmisse har gått så bra, og klart og beholde vennskapet når det evt har kommet nye partnere? 

Anonymkode: f9f63...8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har alltid hatt en bedre relasjon til eksen etter at vi satte strek for forholdet enn mens vi var sammen som kjærester, vi fungerer utmerket som foreldre og venner. (men vi snakker ikke sammen hver dag da.. :P er det ikek behov for..)

Endret av Carrot
Skrevet
Carrot skrev (2 minutter siden):

Jeg har alltid hatt en bedre relasjon til eksen etter at vi satte strek for forholdet enn mens vi var sammen som kjærester, vi fungerer utmerket som foreldre og venner. (men vi snakker ikke sammen hver dag da.. :P er det ikek behov for..)

Godt å høre! Men er dere fortsatt så nære at dere føles som familie? Eller er det bare "godt samarbeid om barnet"

Ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Godt å høre! Men er dere fortsatt så nære at dere føles som familie? Eller er det bare "godt samarbeid om barnet"

Ts

Nei han er far og deres familie, og han er inkludert i vår familie som en venn men jeg føler ikke VI er i familie. Han er ikke min familie..
Men vi feirer for eksempel jul sammen som storfamilie, vi har dratt på ferie sammen som storfamilie (Altså han og hans partner, jeg og min mann, alle ungene, besteforeldre osv) og vi har mange felles venner som gjør at det hele er ganske smertefritt - men jeg skjønner jo at for de som ikke har det i seg å legge ting fra fortiden bak seg osv skjønner at det er mulig :P

Endret av Carrot
Skrevet

Så lenge dere har det nære gode bestevennforholdet nå som dere begge er single, er det jo båre kjempe flott.

Dersom det kommer en annen partner inn, synes jeg det er naturlig at dere ikke har så nært forhold lenger. Et godt samarbeid med barna vil alltid være riktig, og det må jo ny kjæreste akseptere. 

Hvis jeg hadde vært nykjæresten som hadde kommet inn i bildet, ville jeg ikke forlangt at dere ikke skulle ha deres form for kontakt. Men tror ikke jeg hadde valgt å være kjæreste med en som hadde så nært bestevennforqhold til sin eks. Bestevennen ville jeg selv vært inkludert i kjæresteforholdet. Men jeg ville slett ikke hatt det "ansvaret" over å bestemme hva han skulle og ikke skulle gjøre og føle.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, en ny kjæreste kommer fort til å føle seg truet av det opplegget der. Det kan nok motvirkes av å få bli ordentlig kjent med deg.

Anonymkode: d87bc...16c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har vært i denne situasjonen - som den nye kjæresten. Jeg orket det ikke! Kjæresten var alt for nær eksen, og jeg følte hun hadde en rolle som egentlig burde tilhøre meg. Men nå var det ikke barn involvert heller.

Men mest sannsynlig må dere roe det kraftig ned når en av dere får seg en partner. Ellers vil det nok ikke funke med nye kjærester..

Anonymkode: 76474...de6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og min eks er bestevenner. Men vi fungerte ikke som foreldre sammen, da vi bodde sammen. Han har en del problemer som gjør at han burde bo alene akkurat nå, mens jeg har 100% ansvaret for barnet. Han flytta ut lenge før vi gjorde det slutt. Men nå som vi har gjort det slutt, har vi en helt fantastisk relasjon. Vi snakker på telefon hver kveld, noen ganger i flere timer. Vi er ferdige med hverandre som kjærester, og det er flere år siden jeg var seksuelt tiltrukket av ham. Nå er vi bare gode venner, selv om jeg kan bli vemodig over at vi ikke er gift lenger og sånn. Det føles som vi fortsatt er en familie, men bare ikke er kjærester. Han kommer og besøker meg og barnet flere ganger i uka, og de har en god relasjon. Men pga sykdom har han ikke barnet på overnatting eller noe sånn nå.

Ingen av oss har tanker om noen ny partner nå, men jeg må si at jeg frykter at han skal finne seg en ny som ikke aksepterer vårt vennskap. For familien vår, med mamma og pappa som bestevenner, fungerer veldig bra. Jeg orker ikke tanken på å miste han fra livet mitt, men er veldig glad vi ikke er kjærester. Og han sier han føler det samme. Han er absolutt min nærmeste familie.

Er det noen andre som har opplevd at en skilsmisse har gått så bra, og klart og beholde vennskapet når det evt har kommet nye partnere? 

Lykke til! 
Her vil det garantert bli bråk om han eller du finner en annen. 

Anonymkode: bf186...8a0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Prioriterer en x’en, så kan en bare forbli singel! 

Anonymkode: d778a...457

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
exictence skrev (3 timer siden):

[..]

Hvis jeg hadde vært nykjæresten som hadde kommet inn i bildet, ville jeg ikke forlangt at dere ikke skulle ha deres form for kontakt. Men tror ikke jeg hadde valgt å være kjæreste med en som hadde så nært bestevennforqhold til sin eks. Bestevennen ville jeg selv vært inkludert i kjæresteforholdet. Men jeg ville slett ikke hatt det "ansvaret" over å bestemme hva han skulle og ikke skulle gjøre og føle.

Dette 👆

• Liker 5
Skrevet

Jeg har den type forhold til min eksmann, men vi snakker ikke sammen på telefonen like ofte som dere. Vi reiser på ferier sammen, feirer jul, bursdager osv sammen som storfamilie. Både hans samboer og min mann er med på det. Min mann og han er Veldig gode venner og hans samboer og jeg begynner å bli gode venner vi også. Men hadde aldri fortsatt relasjonen på den måten dersom det var vanskelig for våre partnere. 

• Liker 1
Skrevet
Jessic_a skrev (26 minutter siden):

Jeg har den type forhold til min eksmann, men vi snakker ikke sammen på telefonen like ofte som dere. Vi reiser på ferier sammen, feirer jul, bursdager osv sammen som storfamilie. Både hans samboer og min mann er med på det. Min mann og han er Veldig gode venner og hans samboer og jeg begynner å bli gode venner vi også. Men hadde aldri fortsatt relasjonen på den måten dersom det var vanskelig for våre partnere. 

Det høres koselig ut! Vi er enige om å feire høytider sammen, og gjerne reise på ferie. Har snakka om at det blir en del av pakka, som man må opplyse evt nye partnere om.

Ts

Skrevet

Hvis han får seg kjæreste blir det hvertfall deres oppgave å inkludere henne i vennskapet deres. Du må invitere hun på middag med han, hjelpe hun, bli venninne med hun og dere må gjøre ting alle sammen (med barns såklart, ikke uten. For det er viktig å vise at det er samvær med barna som er hovedårsaken til å møtes, og ikke det at du og han har det så flott mellom dere to for det kan fort by på sjalusi og problemer) og du må kjempe for å få tilliten hennes over tid, f eks ringe til henne hvis du ikke får tak i han så hun skjønner at dere ikke prøver å skjule kontakt. Det kommer såklart mye an på han også, om han viser den minste tendens til å skjule kontakt, snakke om intime ting eller gi deg mer oppmerksomhet enn og følelser enn hun så vil det aldri gå.

Anonymkode: c73f9...862

Skrevet

Blir også en utfordring den dagen du får deg kjæreste om han godtar det. Inkludering er nøkkelen her ihvertfall men også å tilpasse kontakten deres etter hva partnere er komfortable med.

Du hadde nok ikke godtatt at din partner satt timesvis i telefonen med en eks.

Anonymkode: c73f9...862

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres koselig ut! Vi er enige om å feire høytider sammen, og gjerne reise på ferie. Har snakka om at det blir en del av pakka, som man må opplyse evt nye partnere om.

Ts

Dere skal «opplyse» nye partnere om dette? Som andre her skriver, vil de fleste ikke være interessert i å gå inn i et forhold der man blir nummer 2 etter eksen. Sånt gidder ikke folk. Et forhold fungerer ikke på den måten.

Men: Antakelig, dersom eksen din likevel finner seg ei ny, kommer han til å gli naturlig fra deg. Med tiden vil han føle seg mer forpliktet overfor henne, enn for deg. Da kommer DU til å føle deg truet. Men det må du bare tåle.

Anonymkode: 9f085...0cc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke gått inn i en relasjon med noen som var så nær eksen. Men det kan jo være at løsninga er at dere finner partnere som har det likt med sine ekser.

Hvordan hadde du følt det med en ny kjæreste som hadde et så nært forhold til eksen sin, TS?

Skrevet

Jeg og eksen har samme type forhold😊. For oss er dette helt naturlig.

Jeg kommer aldri til å involvere meg i et forhold med en som har et problem med dette👍🏻

Samtidig mener jeg at som en normal voksenperson, så burde det være uproblematisk. Hvis ikke tyder det bare på usikkerhet og sykelig sjalusi. Det orker jeg ikke forholde meg til. Da er det langt bedre å være singel, og heller ha det gode vennskapet med eksen.

Anonymkode: 58a23...4c5

Skrevet
Nymerïa skrev (48 minutter siden):

Jeg hadde ikke gått inn i en relasjon med noen som var så nær eksen. Men det kan jo være at løsninga er at dere finner partnere som har det likt med sine ekser.

Hvordan hadde du følt det med en ny kjæreste som hadde et så nært forhold til eksen sin, TS?

For meg var det uproblematisk med min eks. Jeg ble etter hvert godt kjent med hennes eks også. Var (er) er knakandes hyggelig kar😊

Jeg syntes det bare er rart å skulle problematisere dette. Men vi er jo alle forskjellige 😊

Skrevet
ClausSaus skrev (6 timer siden):

Dette 👆

Er ikke så lett å være sykelig sjalu og fullstendig uten selvtillit… Hvor ble manndommen av?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg og eksen har samme type forhold😊. For oss er dette helt naturlig.

Jeg kommer aldri til å involvere meg i et forhold med en som har et problem med dette👍🏻

Samtidig mener jeg at som en normal voksenperson, så burde det være uproblematisk. Hvis ikke tyder det bare på usikkerhet og sykelig sjalusi. Det orker jeg ikke forholde meg til. Da er det langt bedre å være singel, og heller ha det gode vennskapet med eksen.

Du tuller. Er man sykelig sjalu om man ikke ønsker å feire jul med eksen til kjæresten sin?

Anonymkode: 9f085...0cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...