AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Jeg har bare noen dager igjen til termin og går og venter på at noe skal skje. Samtidig vet jeg jo ikke helt hva jeg venter på... har braxton hicks en god del, men ikke så mye mer enn det. Vondt i korsryggen og er veldig trøtt, men det er man vel uansett? Det er min første, så blir veldig glad for om noen deler her. Når skjønte dere at noe var i ferd med å skje? Er de første riene såpass sterke at man våkner av det om de kommer om natta etc?? Anonymkode: 41298...e7b
Arkana Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 (endret) Min første fødsel startet helt uten forvarsel. Hadde ikke merket noe som helst i forkant før jeg plutselig våknet kl 6 en morgen av at vannet gikk, en uke før termin. Da riene begynte døgnet etter var det ingen tvil, de kjentes helt annerledes enn kynnere. Du vil nok merke når fødselen starter. Kynnere går over når du hviler, det gjør ikke rier. Og rier blir også sterkere og tettere. Lykke til, nå er det ikke lenge igjen. Endret 9. februar 2023 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg har bare noen dager igjen til termin og går og venter på at noe skal skje. Samtidig vet jeg jo ikke helt hva jeg venter på... har braxton hicks en god del, men ikke så mye mer enn det. Vondt i korsryggen og er veldig trøtt, men det er man vel uansett? Det er min første, så blir veldig glad for om noen deler her. Når skjønte dere at noe var i ferd med å skje? Er de første riene såpass sterke at man våkner av det om de kommer om natta etc?? Anonymkode: 41298...e7b Jeg hadde kynnere nesten helle svangerskapet, så det var ikke et tydelig tegn. I ettertid ser jeg noen tegn som jeg skjønner at hintet om at fødselen klm snart. Siden heg fødte 37+2, så var jeg ikke helt forberedt på det, jeg trodde det at jeg var førstegangs, ville føre til at baby kom etter termin. Mulige tidlige tegn hos meg: Løs mage i dagene før fødsel Oppblåst ansikt Følte meg litt slapp/småsyk Hos meg gikk vannet mange timer før riene kom, men da de kom, var det ingen tvil om at det var rier. Anonymkode: 0874e...230
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 Arkana skrev (4 minutter siden): Min første fødsel startet helt uten forvarsel. Hadde ikke merket noe som helst i forkant før jeg plutselig våknet kl 6 en morgen av at vannet gikk, en uke før termin. Du vil nok merke når fødselen starter. Kynnere går over når du hviler, det gjør ikke rier. Og rier blir også sterkere og tettere. Lykke til, nå er det ikke lenge igjen. Nei, ikke nødvendigvis. Jeg slet forferdelig med kynnere om natten i begge mine svangerskap, og de kom altså når jeg lå helt i ro. Da fødselen startet, var det kun det at riene var mer "bølgeformet" etter hvert, altså bygget seg opp og roet seg ned på en annen måte, som skilte dem fra kynnere. Anonymkode: 969a6...dc0 1 1
Anononyma Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 (endret) Så spennende med siste innspurt! Jeg fikk ingen forvarsler, våknet kl 09 på termindatoen av at vannet gikk med et splosj! Riene startet ca 15 min senere og 17 timer etterpå var gutten min kommet til verden ❤️ Det var ingen tvil om at det var rier selv om jeg aldri hadde opplevd rier før og hadde hatt så kraftige kynnere gjennom svangerskapet at jeg var sykemeldt helt fra uke 17! Du vet det når det er rier 😊 Lykke til! Endret 9. februar 2023 av Anononyma
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 Første fødsel startet med sterke kynnere som gikk over er døgn og kom jevnt, deretter startet riene på ordentlig og ble mer og mer smertefullt. Andre fødsel våknet jeg på med sykt smerter i kroppen og ryggen, fant ingen komfortable liggestillinger. Var våken en del timer og vridde meg i senga, sovnet til slutt en time eller to, når jeg våknet var riene mer jevn og bygde seg opp. I tillegg var det kommet blod - tegningsblødning så da skjønte jeg at det var i gang. Dette svangerskapet hadde jeg mye kynnere. Anonymkode: 17b18...f82
Arkana Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, ikke nødvendigvis. Jeg slet forferdelig med kynnere om natten i begge mine svangerskap, og de kom altså når jeg lå helt i ro. Da fødselen startet, var det kun det at riene var mer "bølgeformet" etter hvert, altså bygget seg opp og roet seg ned på en annen måte, som skilte dem fra kynnere. Anonymkode: 969a6...dc0 Unntak vil alltid forekomme, men vanligvis er det slik at kynnere roer seg når man slapper av. https://www.latens.no/forskjellen-pa-rier-og-kynnere Endret 9. februar 2023 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 Jeg hadde hyppigere kynnere. Mellom 15-30min. Det startet to dager før. Dagen før kom kynnerne 15-20mim mellom. Ikke vondt i starten, men utover natten gikk det over til rier. Helt overkommelig. Etterhvert sterkere og hyppigere. Sånn jeg måtte konsentrere meg litt for å snakke. Litt av slimproppen gikk et par dager før. Og mye nedpress. Anonymkode: 789e3...e4e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 Da jeg fikk første mann våknet jeg midt på natta med vondt i ryggen bare - dro inn for sjekk. Hadde full åpning gitt! Så ikke alltid man vet det er rier før du har ungen midt i glaninga 😁😅! Omvendt med nr to, kynnere en hel dag - ikke vondt og overkommelig. Før riene brått starta og vips - skled ut på undersøkelses rom da vi ble kasta ut av fødestua da andre trengte den og de påsto det ikke var aktiv fødsel ( målte 5 cm ). Tok under en halvtime før hun var ute! Nr tre kom rier, men 15 dager over tid. De tok vannet og fu for noen storm rier !! Grusomt 😅. Han ville heller ikke ut så de måtte dra han manuelt ut med hendene ! Big boy! Samme med nr fire, fikk modnings tablett og epudiral før riene faktisk starta. Jobber godt med kroppen. Hadde ikke vondt før hodet lå i glufsa og pressriene ble så intense og kroppen endelig responderte at hei! Nå må du jobba på😅 Anonymkode: 9a331...67f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #10 Skrevet 9. februar 2023 Våknet midt på natta tre dager før av skikkelige menssmerter som gikk over etter 20 minutter, så resten av dagen uten. Samme neste natt. Hadde blitt strippet samme dag som det startet, så slimproppen hadde gått. Neste natt tok det seg gradvis opp til det var 5 minutter mellom og det var på tide å dra. Vannet gikk ikke før jeg hadde 7 cm åpning. Anonymkode: 86b2d...0c1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #11 Skrevet 9. februar 2023 Jeg hadde regelmessige kynnere på kvelden termindagen. Dagen etter våknet jeg til en liten blødning. Vannet gikk natta etterpå ☺️ Anonymkode: 8af02...6a6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 Jeg hadde modningsrier i 5 dager, så var VELDIG forberedt på at fødselen skulle starte. Slimproppen gikk en uke før og jeg hadde hatt blødning et par dager. Skjønte at det var i gang da riene ble mindre vonde, men regelmessige. Anonymkode: 35b49...fc6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #13 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei, ikke nødvendigvis. Jeg slet forferdelig med kynnere om natten i begge mine svangerskap, og de kom altså når jeg lå helt i ro. Da fødselen startet, var det kun det at riene var mer "bølgeformet" etter hvert, altså bygget seg opp og roet seg ned på en annen måte, som skilte dem fra kynnere. Anonymkode: 969a6...dc0 Enig, mine kynnere kommer alltid når jeg legger meg ned og gir seg når jeg beveger meg. De er værst på kvelden når jeg legger meg og på morgenen før jeg står opp 😊 Nå startet begge mine forrige fødsler med vannavgang da så det har ikke vært et spørsmål om fødselen skal starte, men det har definitivt ikke vært noen tvil om at det har vært rier når det først har kommet igang 😊 Da første kom hadde jeg vel egentlig ikke så mange tegn før vannet plutselig gikk på termin. Hadde vel sett antydning til slimproppen en uke før og hadde løs mage uten at jeg koblet det på det tidspunktet. Det skjedde ganske plutselig 😊 Samme med nr 2, hadde løs mage som jeg da skjønte kunne være noe. Ellers ingenting før jeg kjente et knepp på natta og jeg begynte å lekke litt fostervann 2 uker før termin. Hadde hatt PITTELITT slim i dagene før, men det kunne liksågodt vært rar utflod liksom. Lykke til TS, veldig spennende 🥰 40 dager igjen her, så venter spent selv! Anonymkode: b5456...0d7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da jeg fikk første mann våknet jeg midt på natta med vondt i ryggen bare - dro inn for sjekk. Hadde full åpning gitt! Så ikke alltid man vet det er rier før du har ungen midt i glaninga 😁😅! Omvendt med nr to, kynnere en hel dag - ikke vondt og overkommelig. Før riene brått starta og vips - skled ut på undersøkelses rom da vi ble kasta ut av fødestua da andre trengte den og de påsto det ikke var aktiv fødsel ( målte 5 cm ). Tok under en halvtime før hun var ute! Nr tre kom rier, men 15 dager over tid. De tok vannet og fu for noen storm rier !! Grusomt 😅. Han ville heller ikke ut så de måtte dra han manuelt ut med hendene ! Big boy! Samme med nr fire, fikk modnings tablett og epudiral før riene faktisk starta. Jobber godt med kroppen. Hadde ikke vondt før hodet lå i glufsa og pressriene ble så intense og kroppen endelig responderte at hei! Nå må du jobba på😅 Anonymkode: 9a331...67f NEI jeg nekter å lese at en tredjegangs går 2 uker på overtid 😂 Jeg orker nemlig ikke det selv og har forventninger om at hun kommer før termin som søsteren gjorde 😂💔 Anonymkode: b5456...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå