Gå til innhold

Historisk bunn for Ap: – Uansett hva Ap og Sp foretar seg, blir det galt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ap går tilbake 1,7 prosentpoeng og får kun 16,8 prosent av stemmene på den siste Opinion målingen. Ap har aldri fått et dårligere resultat på målingene fra Opinion.

– Dette er en helt begredelig måling for Ap. Nå har elendigheten vart så lenge at det er vanskelig å finne adjektiver som beskriver den situasjonen partiet er i, sier Johannes Bergh, valgforsker ved Institutt for samfunnsforskning.

Senterpartiet stuper også. Regjeringspartiene har nå bare litt over 20% oppslutning.

Tenker det er på tide at Støre og Vedum & Co kaster inn håndkleet og overlater roret til noen kompetente nå før de gjør mer skade.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2023/02/08/historisk-bunn-for-ap-det-blir-galt-uansett-hva-de-gjor/

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2023/02/08/regjerer-med-hver-femte-velger-i-ryggen

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Helgekarjol skrev (1 time siden):

Ap går tilbake 1,7 prosentpoeng og får kun 16,8 prosent av stemmene på den siste Opinion målingen. Ap har aldri fått et dårligere resultat på målingene fra Opinion.

– Dette er en helt begredelig måling for Ap. Nå har elendigheten vart så lenge at det er vanskelig å finne adjektiver som beskriver den situasjonen partiet er i, sier Johannes Bergh, valgforsker ved Institutt for samfunnsforskning.

Senterpartiet stuper også. Regjeringspartiene har nå bare litt over 20% oppslutning.

Tenker det er på tide at Støre og Vedum & Co kaster inn håndkleet og overlater roret til noen kompetente nå før de gjør mer skade.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2023/02/08/historisk-bunn-for-ap-det-blir-galt-uansett-hva-de-gjor/

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2023/02/08/regjerer-med-hver-femte-velger-i-ryggen

Jeg er faktisk bekymret for at Erna og hennes folk skal komme til makten igjen. Jeg mener flere ting som hendte da hun styrte viser at de mangler dømmekraft og hjertelag. Og i tillegg var de fleste "gode løsningene" som de averterte så mislykkede at Sp eksploderte på meningsmålingene. Selv om man er misfornøyd med det som er, må man aldri glemme hva som gikk forut for dette.

Endret av Michaelhe
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

Alle politikere tenker likt. Eneste som har vært forandret har vært om religion faget skulle hete KRLE eller bare RLE. 

Gjest QL2yBCGXlW
Skrevet

Erna var ikke uenig i statsbudsjettet en gang, så spar meg

Skrevet
Cecilie Sadberg skrev (10 minutter siden):

Erna var ikke uenig i statsbudsjettet en gang, så spar meg

Visste du at Erna er en av de politikerne i moderne historie som har økt den offentliges andel av BNP mest?

Dette til tross for at hun er fra høyresiden. Hun sier en ting, og gjør en annen. Problemet slik jeg ser det ligger at de har en abstraksjon som de tvinger på verden, i stedet for å sjekke empiri og jobbe pragmatisk.

Det er veldig viktig at ting er så enkelt som mulig fordi sammensatte ting med mange deler har liten sjanse for å lykkes. Man begynner med det enkle, så øker man kompleksiteten gradvis.

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Jeg liker det ikke. Ønsker absolutt ikke noen ny høyreregjering.  Det er mange nok som har det vanskelig nå, og trenger ikke å få det verre.

Skrevet

Maktkampen mellom Giske og partiledelsen gjør nok ikke dette lettere for Arbeiderpartiet. 

Skrevet

Det blir ikke galt uansett hva de foretar seg, det blir galt fordi de gjør gale ting

• Liker 1
Skrevet
Topsi skrev (16 minutter siden):

Det blir ikke galt uansett hva de foretar seg, det blir galt fordi de gjør gale ting

Enkelt og sant.

Denne regjeringen burde aldri blitt til. Det har vært bare skandaler helt fra starten. 

Når man ikke har evne å styre et land, så har man ikke evne å styre et land. Da må man gi seg eller bli sparket.

Men alle på Stortinget er like ille, så Støre får fortsette å ødelegge land, næringsliv og folks liv med SVs støtte helt fram til neste valg. Og det er lenge til.

Så jeg velger enten sofapartiet, eller INP neste valg.  

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...