AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Noen som kan gi meg en liste? Anonymkode: e690b...04c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Jeg har hytte på festetomt og betaler derfor festeavgift på 1200 kroner i måneden. Videre har vi fellesutgifter (hyttefelt) på 300 kroner i måneden. Disse utgiftene dekker i hovedsak brøyting av veger/parkeringsplasser om vinteren og klipping av fellesarealer om sommeren. Ellers betaler jeg for vann og renovasjon - forrige regning fra kommunen var på ca. 2500 for ett år. Har vannmåler som leses av årlig, vært mye på hjemmekontor på hytta, så regner med regningen blir noe høyere neste gang. Samme med strømregning - pleier å ligge på 1000 kroner måneden i snitt (hytta er 35 kvadrat), men de siste månedene har jeg vært oppe i 1600 kroner. Så er det forsikring inne og ute på 4500 kroner årlig. Har også pakke med tv og Internett til 600 kroner måneden. Så har jeg lån på hytta på 4500 i måneden. I min kommune er ellers feieravgift inkludert i de kommunale avgiftene (har peis), men dette kan tenkes du må betale i tillegg i din kommune. Anonymkode: e1a74...88f
Maskinfører Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 (endret) Stort sett samme som ved eie av bolig spørs hvor den er hovedsikringa får du ikke ta selv om det kan være klokt Endret 8. februar 2023 av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har hytte på festetomt og betaler derfor festeavgift på 1200 kroner i måneden. Videre har vi fellesutgifter (hyttefelt) på 300 kroner i måneden. Disse utgiftene dekker i hovedsak brøyting av veger/parkeringsplasser om vinteren og klipping av fellesarealer om sommeren. Ellers betaler jeg for vann og renovasjon - forrige regning fra kommunen var på ca. 2500 for ett år. Har vannmåler som leses av årlig, vært mye på hjemmekontor på hytta, så regner med regningen blir noe høyere neste gang. Samme med strømregning - pleier å ligge på 1000 kroner måneden i snitt (hytta er 35 kvadrat), men de siste månedene har jeg vært oppe i 1600 kroner. Så er det forsikring inne og ute på 4500 kroner årlig. Har også pakke med tv og Internett til 600 kroner måneden. Så har jeg lån på hytta på 4500 i måneden. I min kommune er ellers feieravgift inkludert i de kommunale avgiftene (har peis), men dette kan tenkes du må betale i tillegg i din kommune. Anonymkode: e1a74...88f Takk for svar! Mye nyttig info ts Anonymkode: e690b...04c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Stort sett samme som ved eie av bolig spørs hvor den er hovedsikringa får du ikke ta selv om det kan være klokt Okei, vurderer hytte i indre Østfold Tenkt på dette lenge, men redd for at det er noe mer utgift ved hytte eie jeg enda ikke har lest om! Vil jo ikke gå på en smell 😅 ts Anonymkode: e690b...04c 1
Maskinfører Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okei, vurderer hytte i indre Østfold Tenkt på dette lenge, men redd for at det er noe mer utgift ved hytte eie jeg enda ikke har lest om! Vil jo ikke gå på en smell 😅 ts Anonymkode: e690b...04c Hei ja vokste opp i Østfold så kjenner stedet godt noe Aremark da eller Follo ? nei jeg vil tro det er det samme Spørs jo åssen hytte da Noen avgiftstyper Vann x Renovasjon X Septik kommer an på hvilken standard Feieavgift X Eiendomsskatt X Kjenner folk med hytte ved vannet og de har i alle fall de avgiftstypene jeg har anmerket med X mange kommuner elsker jo avgifter så det er ikke umulig så må du ta med vedlikehold også men det avhenger virkelig av hyttetype Høy standard Lav standard (Utedass?)
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Kommunale avgifter, vannavgift, strøm, forsikring, tv og internett og siden vi er i et hyttefelt betaler vi 2500 i året til velforeningen. Det går til brøyting, veivedlikehold og til diverse plenklipperer, sakser,spader o.l som man kan låne så slipper hver hyttestand å ha to av alt. Anonymkode: c804a...e01
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 Maskinfører skrev (27 minutter siden): Hei ja vokste opp i Østfold så kjenner stedet godt noe Aremark da eller Follo ? nei jeg vil tro det er det samme Spørs jo åssen hytte da Noen avgiftstyper Vann x Renovasjon X Septik kommer an på hvilken standard Feieavgift X Eiendomsskatt X Kjenner folk med hytte ved vannet og de har i alle fall de avgiftstypene jeg har anmerket med X mange kommuner elsker jo avgifter så det er ikke umulig så må du ta med vedlikehold også men det avhenger virkelig av hyttetype Høy standard Lav standard (Utedass?) kommuner og avgifter ja, der må jeg nok gjøre en god del research 😅 Har lyst på en veldig enkel hytte Oppvokst i Østfold selv og bor her enda, så tenker det ikke vil bli så avansert med en enkel hytte da det blir kort reisevei 😄 Har lyst til å tilbringe annenhver helg der, kanskje mer på sommeren! Kan godt være utedo og hente vann på plastdunk, eneste kravene er vell kanskje strøm til lys og en peis. Kunne også vært liten, skal jo bare romme meg mitt eget lille fristed! Helst i skogen alene, uten andre hytte naboer Jeg har ca 1 mill, og håper jeg kan skaffe noe uten lån Noen som vet hva feie avgift kan ligge på - og hvor ofte? Og hva eiendomsskatt på hytte er vs primærbolig? ts Anonymkode: e690b...04c 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Kommunale avgifter, vannavgift, strøm, forsikring, tv og internett og siden vi er i et hyttefelt betaler vi 2500 i året til velforeningen. Det går til brøyting, veivedlikehold og til diverse plenklipperer, sakser,spader o.l som man kan låne så slipper hver hyttestand å ha to av alt. Anonymkode: c804a...e01 Takk for svar! mye nyttig info! 😄 ts Anonymkode: e690b...04c
Maskinfører Skrevet 9. februar 2023 #10 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): kommuner og avgifter ja, der må jeg nok gjøre en god del research 😅 Har lyst på en veldig enkel hytte Oppvokst i Østfold selv og bor her enda, så tenker det ikke vil bli så avansert med en enkel hytte da det blir kort reisevei 😄 Har lyst til å tilbringe annenhver helg der, kanskje mer på sommeren! Kan godt være utedo og hente vann på plastdunk, eneste kravene er vell kanskje strøm til lys og en peis. Kunne også vært liten, skal jo bare romme meg mitt eget lille fristed! Helst i skogen alene, uten andre hytte naboer Jeg har ca 1 mill, og håper jeg kan skaffe noe uten lån Noen som vet hva feie avgift kan ligge på - og hvor ofte? Og hva eiendomsskatt på hytte er vs primærbolig? ts Anonymkode: e690b...04c Du er det ja så fint ja lurt og kjøpe kontant på sommer og helger og sånt er det jo fint du klarer deg med utedo lys og strøm peis er jo veldig kjekt vann kan man ha med hjemmefra også åja du skal ha det alene da er jo enkel standard grei Nei feieavgift er vel på noen 1 000,- året så er jo spørsmålet om du får tjenesten eller ei nei Eiendomsskatten er jo opp til hver enkelt kommune og avgjøre og disse går jo primært til tjenestene til innbyggerne så forksjellige priser kjenner noen med hytte i Ringerike der er det vel 2 500,- - 4 000,- eller der omkring
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #11 Skrevet 9. februar 2023 Maskinfører skrev (6 minutter siden): Du er det ja så fint ja lurt og kjøpe kontant på sommer og helger og sånt er det jo fint du klarer deg med utedo lys og strøm peis er jo veldig kjekt vann kan man ha med hjemmefra også åja du skal ha det alene da er jo enkel standard grei Nei feieavgift er vel på noen 1 000,- året så er jo spørsmålet om du får tjenesten eller ei nei Eiendomsskatten er jo opp til hver enkelt kommune og avgjøre og disse går jo primært til tjenestene til innbyggerne så forksjellige priser kjenner noen med hytte i Ringerike der er det vel 2 500,- - 4 000,- eller der omkring Åja okei takk feieavgift og eiendomsskatten er jo veldig levbart, så det skulle jeg klart fint Spent på evt strøm regning, men det er jo umulig å forutsi uten å sammenligne hytter 😅 ts Anonymkode: e690b...04c 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 Min hytte er på ingen måte representativ siden den går i pluss, men her er ihvertfall mitt regnskap (Priser per år): Medlemskap i grunneierlaget: 10 kr Forsikring: 5495 kr Kommunale avgifter: 0 Strøm: 0 Inntekt, andel av fiskekortsalg: ca 4000 kr Inntekt, utleie av jaktrett: 15.000 kr. Vedlikehold: Setter av 1000 kr i måneden, altså 12.000 kr. Anonymkode: 4f347...c66
Maskinfører Skrevet 9. februar 2023 #13 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Åja okei takk feieavgift og eiendomsskatten er jo veldig levbart, så det skulle jeg klart fint Spent på evt strøm regning, men det er jo umulig å forutsi uten å sammenligne hytter 😅 ts Anonymkode: e690b...04c Ingen årsak ja den kan være levbar men ikke alltid du klarner nok den var det ikke det dem sa ? klarer du den så klarer du den også eller som reven sa enten er det det ene eller så er det det andre da han ble flådd men som regel så er avgiftene levelige de vil jo ikke skremme bort turistene heller ja strømregningen avgjøres jo av hva du evt har av apparater og diverse og evt varme nå går jo måleren også selv om du ikke er det var mange som tok hovedsikringa dette ble det forbud mot men si en snau 1 000,- pr mnd da eller 2 000,- for den saks skyld
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 Det avhenger veldig av hva slags type hytte du kjøper og hvor den er. Og alderen på den. Det er forskjell på en liten, enkel hytte uten innlagt strøm/vann og et digert hyttepalass med varmekabler i oppkjørselen. Anonymkode: c41f4...416
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #15 Skrevet 9. februar 2023 Har hytte ett sted med lave strømpriser. Kommunale avgifter cirka 250 kr. i mnd. Feieavgift 60 kr. Fikk strømregning nå på litt over 400,-. Har på litt varme, 12 grader. Men nettleia kommer i tillegg. Internett 600,-. Forsikring cirka 200,-. Har vann og bad. Vedovn. Komfyr, kjøleskap, fryser. Null i lån, vet ikke hva skatten blir eller om den inngår i kommunale avgifter? Liten hytte, ganske stor tomt. Har allerede hatt en del nødvendig vedlikehold på rundt 120K. Blir mer til sommeren, men ikke like mye, håper jeg. Er krypkjeller og 30 prosent av krypkjellere har fukt eller sopp. Hvis det er hussopp kan det bli dyrt. Jeg ser på nødvendig vedlikehold som det store pengesluket. Hytta ser fin ut og var godt vedlikeholdt, med noen mangler. Anonymkode: f9239...5af
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #16 Skrevet 9. februar 2023 Maskinfører skrev (8 timer siden): Hei ja vokste opp i Østfold så kjenner stedet godt noe Aremark da eller Follo ? nei jeg vil tro det er det samme Du er oppvokst i Østfold og kjenner området godt... Ikke så veldig godt tydeligvis, for Follo har aldri vært en del av Østfold. Og indre Østfold har veldig mange andre flere flotte steder å ha hytte på enn i Aremark 😅. Anonymkode: b7ec0...6e0
Maskinfører Skrevet 9. februar 2023 #17 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du er oppvokst i Østfold og kjenner området godt... Ikke så veldig godt tydeligvis, for Follo har aldri vært en del av Østfold. Og indre Østfold har veldig mange andre flere flotte steder å ha hytte på enn i Aremark 😅. Anonymkode: b7ec0...6e0 Yepp nærmere bestemt Sarpsborg tenkte Fylkesmessig jeg da vettu (Viken) men jeg avslutter nå diskusjon
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #18 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 0.01): Noen som kan gi meg en liste? Anonymkode: e690b...04c Kan ikke gi liste, men det er mange fler enn man tror og mye mer arbeid enn man tror. Anonymkode: 38a97...416 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå