AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Hvordan kan jeg/vi forholde oss til andre mennesker som absolutt skal erte hele tiden? Føler at det ikke alltid er erting men mer på grensen til mobbing. Pleier dere å svare disse type menneskene eller hjelper det å ignorere de? Anonymkode: 1cc33...4f9 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Å ignorere hjelper ofte. Mange går lei om de ikke får noe respons, så det er ofte beste løsningen. Mange "ertere" skjønner ikke at det de gjør er plagsomt for andre. De er jo bare morsomme! Vennskapelig erting er jo bare gøy! Man må ikke ta seg selv så alvorlig! Krenka much?? Osv.. Å prøve å ressonere med disse, forklare at ertingen faktisk plager deg, blir da bare møtt med at du blir anklaget for å ikke tåle en spøk, være krenkehore, osv. Anonymkode: b218a...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Jeg jobbet i København og prøvde å lære meg dansk så godt som mulig slik at barna jeg jobbet med og kollegaer skulle forstå meg. Sjefen min gjorde narr av meg daglig og kalte meg bl.a "dumme søte nordmann" så alle hørte. Etter 1 år med denne ertingen sa jeg opp og flyttet til Norge igjen. Orket ikke mer😐 Anonymkode: 62509...1f6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobbet i København og prøvde å lære meg dansk så godt som mulig slik at barna jeg jobbet med og kollegaer skulle forstå meg. Sjefen min gjorde narr av meg daglig og kalte meg bl.a "dumme søte nordmann" så alle hørte. Etter 1 år med denne ertingen sa jeg opp og flyttet til Norge igjen. Orket ikke mer😐 Anonymkode: 62509...1f6 Kan legge til at mine kolleger bemerket ofte til meg om denne ertingen. Hun mobbet også en bifil kollega jeg hadde og en tyrkisk kollega. Anonymkode: 62509...1f6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 Haaaaater det. Det beste er mulig ignorering ja. Men mister litt respekten for folk som har glede av å gjøre andre utilpass. Syns det er tenderer mot ondskap. Slekta mi er slik. Har prøvd forklare at om folk blir sinte er det ikke gøy. Det er ikke gøy at en har krenker noen så mye at de blir sinte/ har det vondt. Og det er ikke en bra spøk når bare den ene parten har det gøy. Og at når en hele tiden prøver ut grensene for erting går en ofte over den og sier kjipe ting tiø folk en bryr seg om for: er jo bare en spøk. Går ikke inn Anonymkode: 71f50...69b 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 Kanskje jeg skal svare: ååå så søt du er. Syns du du var smart nå. Og kanskje litt morsom ? Å så søtt da. Ha ha erting er krymping så.. Nesten umulig å forsvare å ta igjen omtrent Anonymkode: 71f50...69b
Portia Catonis Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 Jeg gikk på skole med en sånn, og i starten skjønte jeg ikke hva han holdt på med. Det var som om han hele tiden prøvde å pirke på meg for å få en form for reaksjon ut av meg. Og så synes han det var dritgøy hvis jeg ble sinna. Utrolig slitsom type. Jeg endte opp med å bare late som jeg ikke forsto hva han sa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå