AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Vet ikke om jeg får mye respons på denne tråden, men jeg tenkte det kanskje kunne være oppmuntrende for noen som sliter. Er så mye helseangst på forumet for tiden. Min bestemor fikk brystkreft stadium fire i ung alder og beskjed om at hun kom til å dø innen kort tid. Hun ble ikke bare kreftfri (hun hadde ett tilbakefall to år etter diagnosen, men kreftfri etter det), hun ble så gammel at hun fikk se barnebarna bli voksne. En psykisk syk og evig singel nabo som bodde hjemme hos foreldrene til han var over femti. I dag er han både gift og har venner. Anonymkode: 58687...81b 1 10
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Min farmor har lungekreft med spredning til hjernen, fikk 10 mnd igjen å leve. Lever fortsatt i beste velgående 6 år senere! Vil kalle det et mirakel☀️ Anonymkode: 81435...bac 3 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Boka Radical Remission undersøker 100 lignende tilfeller. Det blir kalt "spontaneous remission" på Engelsk, og så vidt jeg vet ut fra vitenskapelig litteratur så har de "ingen forklaring" på det. I mange av de tilfellene som ble undersøkt i boka imidlertid, så endret pasientene livet eller vanene sine radikalt, de endret f.ex. dietten sin og gjorde en innsats for å øke positive tanker og følelser. Chris Wark fra Chris Beat Cancer har også intervjuet mange som har blitt friske fra kreft i ulike stadier, også fjerde stadium og tilfeller legene har gitt opp på, og funnet mange av de samme trekkene i det disse menneskene gjorde. Det er veldig spennende for å si det mildt. Anonymkode: 9a5e9...508 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Boka Radical Remission undersøker 100 lignende tilfeller. Det blir kalt "spontaneous remission" på Engelsk, og så vidt jeg vet ut fra vitenskapelig litteratur så har de "ingen forklaring" på det. I mange av de tilfellene som ble undersøkt i boka imidlertid, så endret pasientene livet eller vanene sine radikalt, de endret f.ex. dietten sin og gjorde en innsats for å øke positive tanker og følelser. Chris Wark fra Chris Beat Cancer har også intervjuet mange som har blitt friske fra kreft i ulike stadier, også fjerde stadium og tilfeller legene har gitt opp på, og funnet mange av de samme trekkene i det disse menneskene gjorde. Det er veldig spennende for å si det mildt. Anonymkode: 9a5e9...508 Høres veldig interessant ut!😀 Anonymkode: 53af6...b6a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Boka Radical Remission undersøker 100 lignende tilfeller. Det blir kalt "spontaneous remission" på Engelsk, og så vidt jeg vet ut fra vitenskapelig litteratur så har de "ingen forklaring" på det. I mange av de tilfellene som ble undersøkt i boka imidlertid, så endret pasientene livet eller vanene sine radikalt, de endret f.ex. dietten sin og gjorde en innsats for å øke positive tanker og følelser. Chris Wark fra Chris Beat Cancer har også intervjuet mange som har blitt friske fra kreft i ulike stadier, også fjerde stadium og tilfeller legene har gitt opp på, og funnet mange av de samme trekkene i det disse menneskene gjorde. Det er veldig spennende for å si det mildt. Anonymkode: 9a5e9...508 Helt enig i dette. Har sett flere spise seg friske fra alvorlig og "uhelbredelig" sykdom (gjerne kombinert med lymfebehandlinger, urter etc). Kreft, MS, alvorlig ME, revmatisme, og også psykiatriske diagnoser. Ikke bare maten er viktig, men følelser. Traumer må bearbeides, kroppen må få fri fra overbelastninger her også. Noen ganger er kosttilskudd også svært viktig i kombinasjon, særlig d vitamin. Det betyr ikke at det er veien for alle, noen blir ikke friske uansett. Men mange gjør faktisk det, og jeg er en av dem. Om ikke helt frisk, så veldig mye friskere. Anonymkode: de85d...f2f 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 En barndomsvenn av mamma fikk påvist en sjelden og aggressiv form for kreftsvulst på hjernen og fikk beskjed om at han hadde et år igjen dersom han var heldig. De ville prøve å bremse svulsten, men hadde ikke noe særlig håp. Og om de klarte det, ville han bare kjøpe seg et års tid ekstra. Det er over 20 år siden og først i sommer sluttet behandlingen å funke. Han har fått tilbud om en ny type behandling som de har tro på at kan funke en liten stund, men takket nei. Det eneste han drømte om å rekke var å få barnebarn, og kort tid før han fikk vite at svulsten vokste igjen kom de to første barnebarna til verden. Litt snodig sammentreff. Anonymkode: 55295...385 2 1
_popcorn_ Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 Ryddet for krenkende innlegg og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 Pappaen min var så syk med kols og lungebetennelse at de ville skru av pustemaskonen hans på sykehuset. Han kvikna til (i grevens tid), og levde seks gode år til før hsn døde. Konklusjon: Ikke alltid de på sykehuset har rett. Kaller det også et slags mirakel, de åra var mye verdt. Anonymkode: c32e9...b9f 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 Jeg trenger et slikt mirakel nå. Har en alvorlig kreftlidelse. Anonymkode: 77fb3...a4f 2 19
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #10 Skrevet 9. februar 2023 Mormor har hatt diabetes i mange år, med noe senskader. Hun falt og knakk lårhalsen for noen måneder siden, på toppen av det fikk hun hjerteinfarkt og covid samtidig. Men hun lever fortsatt og kommer seg litt etter litt. Hun blir aldri bra, men håper hun har en god tid igjen. Anonymkode: cb404...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #11 Skrevet 9. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg trenger et slikt mirakel nå. Har en alvorlig kreftlidelse. Anonymkode: 77fb3...a4f Det har jeg også. Prøver å holde motet oppe, men det er ikke alltid helt enkelt. I jula prøvde jeg å kose meg, men klarte ikke å legge bort tankene om at det kunne være min siste jul. Stor klem og gode tanker til deg Anonymkode: 48e0e...353 1 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har jeg også. Prøver å holde motet oppe, men det er ikke alltid helt enkelt. I jula prøvde jeg å kose meg, men klarte ikke å legge bort tankene om at det kunne være min siste jul. Stor klem og gode tanker til deg Anonymkode: 48e0e...353 Da hadde du det som meg. Julen kom og gikk og tanken på at det kunne være min siste jul var overveldende. Stor klem og gode tanker til deg også ❤️ Anonymkode: 77fb3...a4f 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #13 Skrevet 9. februar 2023 En nær meg fikk påvist grad 8 prostatakreft. Det er ekstremt alvorlig. 10 år siden nå, og han mangler litt edlere deler, og er sliten (fattique) etter kreften, men er erklært frisk. Vi er alle veldig takknemlig for at det gikk godt 💙 Anonymkode: 4a525...a32 2
Lonehill Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Min bestemor fikk brystkreft stadium fire i ung alder og beskjed om at hun kom til å dø innen kort tid. Hun ble ikke bare kreftfri (hun hadde ett tilbakefall to år etter diagnosen, men kreftfri etter det), hun ble så gammel at hun fikk se barnebarna bli voksne Anonymkode: 58687...81b Mirakuløs og plutselig heling av brystkreft er det faktisk forska mye på. Mekanismen kalles MARRS (Membrane Associated, Rapid Response Steroid-binding) og handler om cellebiologi, ikke magi. https://www.google.com/search?q=marrs+breast+cancer Forskerne har problemer med å finne ut om mekanismen kan utnyttes terapeutisk til behandling av brystkreft, rett og slett fordi ting skjer så plutselig og raskt at det er bortimot umulig å forske på. Stikkordet er "Rapid Respons" (rask respons). Dette er nerdete så det holder, men opplegget går ut på at celler i kroppen har en MARRS-reseptor (se for deg ei antenne) som kan skru på hyperraske prosesser inne i cellene når reseptoren/antenna stimuleres med et spesielt steroidhormon. Det ble forska mye på MARRS for 10-15 år siden, men da det ble klart at det er problematisk å manipulere prosessen med medisiner, stilna forskningsinteressen av. At kroppen selv har mekanismer for spontanheling av sykdommer, som ikke kan styres med medisiner, kan jo virke skremmende på enkelte. Endret 9. februar 2023 av Lonehill Korrektur.
Wilma89 Skrevet 9. februar 2023 #15 Skrevet 9. februar 2023 Ikke akkurat et mirakel, men jobbet på sykehjem og det var en dame på 98 som bestemte seg for hun ikke orket mer. La seg til i sengen og lå en uke uten mat og drikke. Ble vurdert som «terminal» og vi satt inn fastvakt, men plutselig spratt hun opp og sa «jeg har ikke lyst å dø nå allikevel». Levde et par år til etter det🙈🤷♀️ 5 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #16 Skrevet 9. februar 2023 En nabo og samme person som satt å holdt min mamma da hun døde av kreft, hadde selv kreft i veldig aggressiv form, var på palleativ og måtte fortelle barna sine at hun skulle dø. Hun er idag helt frisk. Vært det i over 15 år. Hun har senskader men ingen kreft ❤️ hun har vært så viktig for oss etter at mamma døde så føler det var helt utrolig at hun klarte seg og vi fikk oppleve henne ❤️ Anonymkode: 37745...d1a 1
Hannah80 Skrevet 9. februar 2023 #17 Skrevet 9. februar 2023 Wilma89 skrev (6 minutter siden): Ikke akkurat et mirakel, men jobbet på sykehjem og det var en dame på 98 som bestemte seg for hun ikke orket mer. La seg til i sengen og lå en uke uten mat og drikke. Ble vurdert som «terminal» og vi satt inn fastvakt, men plutselig spratt hun opp og sa «jeg har ikke lyst å dø nå allikevel». Levde et par år til etter det🙈🤷♀️ Det er ikke mulig å leve i en uke uten tilførsel av væske. Så hun må jo være et mirakel😝
Topsi Skrevet 9. februar 2023 #18 Skrevet 9. februar 2023 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Det er ikke mulig å leve i en uke uten tilførsel av væske. Så hun må jo være et mirakel😝 Jo, noen lever faktisk lengre enn det også
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #19 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg trenger et slikt mirakel nå. Har en alvorlig kreftlidelse. Anonymkode: 77fb3...a4f Ønsker deg helbredelse, klem til deg❤ Anonymkode: 49acb...ee7 2
Hannah80 Skrevet 9. februar 2023 #20 Skrevet 9. februar 2023 Topsi skrev (3 minutter siden): Jo, noen lever faktisk lengre enn det også De ekstremt få gangene det har skjedd, så har det vært store avisoppslag. At folk har blitt gravd frem i ruiner etter en uke. At en nesten hundre år gammel dame spretter opp av senga, etter èn uke uten å ha spist eller drukket, høres svært usannsynlig ut. Kroppen hadde vært i totalt forfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå