Gå til innhold

Elsker jeg barnet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier dere «jeg elsker deg» til barna deres? Jeg hører som oftest «glad i deg» fra foreldre rundt meg, og er selv oppvokst med «glad i deg». Men jeg sier alltid «elsker deg» eks; «Godnatt. Elsker deg». 
Er jeg helt på jordet?

Anonymkode: a3cac...f75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glad i deg er vel kanskje litt mer komfortabelt og ikke like heavy som elsker deg, og selvom vi elsker barna våre, er det søtt og low Key å si glad i deg. 

Jeg sier begge deler. Og jeg elsker dem høyere enn alt. 

Anonymkode: b6792...b96

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke klart å si noen av delene. Barnet er 2 år. 

Anonymkode: 2d39e...454

Skrevet

Har alltid sagt det i forbindelse med Godnatt, ja:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Off.. noe så utrolig trist å lese 🥺

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Sier det, men ikke oppvokst med det 🙂Hverken vært veldig verbale eller fysiske i min familie. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Off.. noe så utrolig trist å lese 🥺

Jaa, barnet vet vel ikke hva det betyr akkurat. Håper jeg får det til snart. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da må du begynne nå.

Bare si det, det er ikke farlig :) Og nå skjønner barnet ikke så mye av ordene, så nå er en fin tid å øve. 
«Elsker banan, elsker godteri, elsker deg». 

Jeg er ikke oppvokst med det, og mye derfor sier jeg det ofte.

Barnet mitt klager litt på det nå i skolealder, så jeg pakker det avogtil inn i litt sånn hverdagslig og. «Elsker deg pelsklingen/elsker deg *kallenavnet*» så han skal gidde å være i samme rom 😆

Sier vel egentlig aldri glad i deg tror jeg til hverken mann eller barn. Jeg elsker dem, glad i andre. 

Anonymkode: 54b32...701

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier begge deler. Hver dag. Er oppvokst med foreldre som aldri sa det. Savnet det veldig.. Derfor er det viktig for meg å si det ofte.

• Hjerte 2
Skrevet

Sier både glad i og elsker om hverandre. Måtte øve aktivt på det da vi fikk første barn, er ikke oppvokst i en familiekultur der noen av delene er uttalt. 

Anonymkode: 6c810...546

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sier det til barna hver dag. Eldste svarer noen ganger "elsker deg og"  noen ganger "jaa jeg veeeet det" og noen ganger med et smil eller en klem. Yngste forstår ikke så mye av det. 

Ikke vokst opp selv med elsker, men mamma sa ofte at hun var glad i meg.

Endret av Xertio
Skrevet

Sier at jeg elsker han hele tiden, han er den beste jeg vet om så hvorfor skal jeg nedtone følelsene mine?❤️ 

Anonymkode: 3b823...be0

Skrevet

"jeg er glad i deg" " mamma er veldig glad i deg" er det som jeg som regel sier her. 

Anonymkode: 27cfd...ca6

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 hours ago, AnonymBruker said:

Sier dere «jeg elsker deg» til barna deres? Jeg hører som oftest «glad i deg» fra foreldre rundt meg, og er selv oppvokst med «glad i deg». Men jeg sier alltid «elsker deg» eks; «Godnatt. Elsker deg». 
Er jeg helt på jordet?

For egen del så bruker jeg "glad i deg" eller "kjempe glad i deg". Jeg elsker sønnen min, men når jeg sier "elsker deg" til noen så legger jeg så mye mer i ordene, som intimitet og ønske om å være intim med personen som sex, kosing, klining osv. Derfor får jeg meg ikke til å si "elsker deg" til sønnen min.

Endret av Useless
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da må du bare begynne å øve slik at det blir komfortabelt for deg å si det. Du kan jo starte mens barnet sover. 

Jeg er vokst opp uten slike ord og uten noe særlig fysisk kontakt. Og det ønsket jeg ikke for mine barn. Helt sjukt at det var så vanskelig å si de ordene første gangen, men etter litt tid gikk det fint.

Skrevet

Jeg sier "glad i deg" hver kveld når jeg legger barna mine når de er hos meg i tillegg til nattaklem.
Når de er hos mor så får jeg som regel nattamelding hver kveld (og de sender til mor når de er hos meg), der jeg svarer god natt og at jeg er glad i dem. 🙂 

Men å si elsker deg synes jeg personlig blir litt feil, det er noe jeg føler er noe man sier til samboer/kjærste og ikke barna selv om man jo elsker dem på et vis også selvsagt. Men for meg er det mer naturlig å si at jeg er glad i dem. 🙂 

Anonymkode: 77851...d3b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg sier begge deler, litt tilfeldig hvilken det blir. Hvis barnet uttrykker det først sier jeg alltid det samme barnet sa tilbake. Datteren min sier "elsker deg" hver kveld når hun legger seg og det hadde føltes veldig rart å svare "glad i deg" tilbake.

Endret av Arkana
  • Liker 1
Skrevet

Eg seier "elskar deg" fleire gongar for dag til begge mine. Guten på snart 2 svara "ja" tilbake 😊

• Liker 1
Skrevet

vi sier elsker deg. Glad i er jeg i katten. 

Anonymkode: 37862...34a

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg sier det ofte. For meg er det helt naturlig å si at jeg elsker han. Glad i deg sier jeg til venner liksom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...