Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 3 år.Vi feirer med besteforeldre,og hvis vi skal ha nisse må det bli meg.Det frister ikke så mye...I fjor var storesøster nisse,men hun feirer med pappan.

På en måte så er hun så liten at vi trenger ikke noe nisse,hun er heller ikke noe gira ift jul og gaver.Samtidig føler jeg at det er min plikt å stille opp å være nisse.

Trenger jo ikke gjøre så mye ut av det,bare komme i nissekostyme,og gi noen gaver?

Hjelp!!Hva skal jeg si?Tror jeg må si minst mulig,vanskelig å holde en mørk stemme!Trenger oppmuntring og støtte!Er det galt av meg å ikke være nisse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gikk omtrent som så med nissene våre..

*bank bank*

'Er det noen snille barn her?'

*jaaa svarer familien*

'Da tror jeg at jeg har noen gaver til dere'.

Også delte han ut gavene.. trenger ikke være noe mer komplisert.

En jul var det min oppgave å legge gaver i sekken på forhånd, så jeg valgte en til hver av alle som var der, siden det var en del.

Leste selvfølgelig feil på et av gavene, og trodde det var til meg men egentlig var den til kusina mi, så hun fikk to og jeg ingen. :ler: Sørg for at det ikke skjer.

Gjest Madeline
Skrevet

Ønsker du og være nisse så er det bare å hoppe i det. Du trenger ikke si så mye. Men det høres egentlig ikke ut som du har så veldig lyst til å kle deg ut som nisse. Da kan dere vel heller droppe det. Jeg tror vi prøvde på nisse en eller to ganger og så kuttet vi det helt ut. Her kommer nissen om natta og legger gavene under juletreet mens ungene sover ;) (selv om ungene mine har blitt så store at de skjønner at det er mamma og pappa som gjør det).

Skrevet

Ja,jeg har egentlig ikke så lyst.Men føler at jeg ikke stiller opp for jenta mi hvis jeg ikke sørger for at nissen kommer.Selv om jeg syns det hørtes koselig ut å si at nissen har vært her i natt med pakker.

Til cocopuff:

Det hørtes enkelt og greit ut det der!Det må jeg klare. ;)

Får tenke litt mer på det.Tar gjerne i mot flere innspill! :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Ikke tenk for mye. Jeg har også vært nisse i mange år, blir utrolig sjenert og sier ikke mer enn jeg absolutt må. Men det holder - og særlig for de små!

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg skal også være julenisse for første gang i år, og må innrømme at jeg gruer meg litt. Kommer nok til å bli en ganske sjenert nisse :ler: . Men 2-åringen gleder seg stort til å treffe nissen, selv om han ikke helt har skjønt det med julegaver. Han tror at nissen skal komme for å gi ham godtepose, men det er jo egentlig en logisk konklusjon siden han har vært på to juletrefester den siste tida der han fikk godtepose av nissen :) .

Skrevet

Hehe,artig å høre at flere blir sjenert!For det blir jeg også,det er vel derfor jeg gruer meg og ikke har så lyst.

Men lurer på om jeg bare skal hoppe i det.Har tørrtrent litt; how how er det noen snille barn her?Og så stopper det opp!

Men det er vel ikke så nøye for de små!

:)

Skrevet

Du har ikke mulighet til å be en nabo e.l. å stikke innom som julenisse da?

I så fall bør du kanskje spørre en som du ikke må gjøre gjentjeneste for? ;)

Du får tenke på at jenta di sikkert blir glad for at nissen kommer og så blir hun nok mest fokusert på pakkene og nesten glemmer nissen.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...