Gå til innhold

Får daglig kommentarer på at jeg spiser for lite men spiser til jeg er mett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser en brødskive før jeg drar på jobb. På jobb kjøper jeg typisk en stor og mektig smoothie, salatbar med hardkokt egg, bønner, 2 kjøttboller og div grønnsaker. Jeg får hyppig kommentarer på om hvorfor jeg slanker meg og hvorfor jeg ikke har appetitt og syns dette er utrolig merkelig da dette ikke er lite mat i mine øyne, jeg kommer hjem og spiser en stor skje med peanøttsmør før trening, og spiser så to laksefileter, brokkoli og poteter eller en stor porsjon spaghetti. Spiser 4 lefser taco i helgene, godteri osv, og gjerne en sixpack med øl til på lørdager.

Spiser jeg lite eller andre vanvittig mye? Jeg spiser til jeg er skikkelig mett.

Anonymkode: 13515...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må være litt dumme. Salat kan jo være ganske kaloririkt avhengig av hva man har oppi. Salat er ikke automatisk slankemat.

Anonymkode: e3edf...1a0

• Liker 1
Skrevet

Nei du spiser ikke lite. Jeg spiser litt yoghurt uten sukker med en banan og litt granula til frokost og så  middag med laksterninger og brokkoli . Thats it. Spiser jeg mer, legger jeg på meg. 

Anonymkode: 01fff...765

Skrevet

Smoothie itillegg til salaten? Om du bare tar en smoothie til lunsj, så forstår jeg at folk tenker du spiser lite. Men om det var sammen med salaten så spiser du jo godt. Få kjøttboller bare, men totalt sett absolutt nok.

Anonymkode: ca1d2...411

Skrevet

De som kommenterer, hvordan ser de selv ut? Tror du finner løsningen der.

Anonymkode: dcfa6...b0a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar. Ja, en smoothie i tillegg til salaten. Jeg blir veldig mett etterpå. Godt å få bekreftet at det ikke er jeg som er «rar», det er irriterende å høre det hver gang jeg handler i kantinen. Føler ikke det blir sagt ondsinnet måte men er nesten litt flaut på en måte

Skrevet

Hadde sagt noe som: "Nei, slanker meg ikke. Kan vi snakke om noe annet?" 

Anonymkode: ab542...5bb

• Liker 1
Skrevet

Du skriver jo ikke noe om kjønn, vekt, høyde, aktivitetnivå.. 

Hvis du er en mann på 2 meter,veier 90 kilo og trener 4 ganger i uka, spiser du lite. Er du kvinne, 60 kilo, 170 høy, trener av og til feks, og holder vekten stabilt, -spiser du passe for din kropp. 

Skrevet

Jeg ville spurt de hvorfor de synes det er greit å komme å legge seg opp i ditt kosthold.

Skrevet
13 minutter siden, Ugresset said:

Du skriver jo ikke noe om kjønn, vekt, høyde, aktivitetnivå.. 

Hvis du er en mann på 2 meter,veier 90 kilo og trener 4 ganger i uka, spiser du lite. Er du kvinne, 60 kilo, 170 høy, trener av og til feks, og holder vekten stabilt, -spiser du passe for din kropp. 

Er 175 cm og veier 61 kg, er aktiv på et moderat nivå og driver med pilates, ikke styrketrening. Siden jeg føler meg mett og energisk føler jeg og det er passe, følger kroppens signaler og spiser i perioder mer hvis jeg er mer sulten enn normalt 

Skrevet
6 minutter siden, Fireflies said:

Jeg ville spurt de hvorfor de synes det er greit å komme å legge seg opp i ditt kosthold.

Ja, burde gjort det 😅 men er litt konfliktsky så sier ofte bare at jeg blir mer enn mett nok

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, burde gjort det 😅 men er litt konfliktsky så sier ofte bare at jeg blir mer enn mett nok

Forstår den. Jeg blir bare så utrolig provosert over folk som legger seg opp i matvanene til andre..

• Hjerte 1
Skrevet

De vil at du skal spise mer, så de ikke får så dårlig samvittighet selv. 

Anonymkode: 2df0a...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...