AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Jeg skal dra til Oslo med to jenter på 17 år, vi skal være der nesten hele uken. Mannen skal være med, men han skal jobbe, så vi må finne på noe for oss selv😊 Vi skal i reptilparken, akkurat det er det mest jeg som vil da🙈😅 Hva annet kan vi finne på, og har dere noen forslag til noen "kule" plasser å spise?😊 Gjerne litt andre ting enn shopping, det blir nok det også, men ikke bare. Forslag til hvor man kan shoppe forresten? Anonymkode: 58de5...9a7
Kjetil E Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal dra til Oslo med to jenter på 17 år, vi skal være der nesten hele uken. Mannen skal være med, men han skal jobbe, så vi må finne på noe for oss selv😊 Vi skal i reptilparken, akkurat det er det mest jeg som vil da🙈😅 Hva annet kan vi finne på, og har dere noen forslag til noen "kule" plasser å spise?😊 Gjerne litt andre ting enn shopping, det blir nok det også, men ikke bare. Forslag til hvor man kan shoppe forresten? Anonymkode: 58de5...9a7 Liker jentene å kjøre slalåm? Hvis ja, hva med å reise i Oslo Vinterpark en dag. På toppsenteret ved Tryvannstårnet er det mulig å leie skiutstyr. Eventuelt leie kjelke og ake i Korketrekkeren.
smurfebuss Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Neo Tokyo på Arkaden: japansk småstæsj, nudler og godteri. Spise på Pincho Nation eller en av de mange burgerstedene. Operataket. Vaktskiftet på slottsplassen. 1
Vanja2345 Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Spise på Pincho Nation, shoppe i Bogstadveien (de vil garantert på Brandy Melville og Zara), dra på paradox museum, gå i Vigelandsparken, gå på Pinpin og spille dart, ake i korketrekkeren, drikke kakao på Frognerseteren, sushi på Sumo, sightseeing ved operaen og Munch museet, sauna og isbading for 195 kr pr pers på Salt.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Det hadde hjulpet om du kunne fortelle litt om deg og jentene. Hva slags mennesker er dere, hva liker dere? Helt uten info, tenker jeg at å spise på Oslo Streetfood er kult. Stor mathall, alle kan få det de vil, mange matkulturer blandet. Shopping i Bogstadveien og på Storo senter, kanskje kino på Odeon? Anonymkode: 0fd10...4f5 1
visp Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Jeg skjønner ikke at reptilparken er et så populært sted å dra, men nå har jeg slangefobi da. Skulle ønske de gikk konkurs;) Du kunne sjekket ut hvilke konserter som er den uka?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Oslo klatresenter hvis dere vil være litt aktive! Anonymkode: 17d7a...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 I Oslo i dag kan man prøve å unngå å bli ranet, skutt og voldtatt. Det burde være nok å bruke vinterferien på det hvis man skal våge seg til Oslostan i dag. Anonymkode: 357d6...d56 1 1
enkefru Skrevet 9. februar 2023 #11 Skrevet 9. februar 2023 Mange gode forslag over, 17-åringene har sikkert noen tanker og ønsker selv også
Mt3 Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): I Oslo i dag kan man prøve å unngå å bli ranet, skutt og voldtatt. Det burde være nok å bruke vinterferien på det hvis man skal våge seg til Oslostan i dag. Anonymkode: 357d6...d56 😂😂😂 har du vært i Oslo? Som bygdadyr så har jeg vært innom Oslo pga kurs og konserter, kan ikke påstå at jeg føler meg mindre trygg der enn i ett tettsted hvor som helst i Norges langstrakte land. Skyting er stort sett gjengrelatert, ran og voldtekt er vel størst risiko om en går alene (gjerne på kveld/natt). TS, det blir lettere om en har litt interesser å gå etter. Noen liker historie og kan trives med en runde rundt i festningsmuseum, andre liker aktiviteter som klatring, bading.. 3
rampeguri Skrevet 9. februar 2023 #13 Skrevet 9. februar 2023 Kommer litt an på interessene til jentene. Min datter er et par år yngre. I sommer da vi var i Oslo storkosa hun seĝ på nasjonalmuseet. Hun har vært på Munchmuseet og synes det var bra. Finn ut om det finnes museer i Oslo om noe de interesserer seg for. Eventuelt om noe de syntes var skikkelig spennende da de var yngre. Om de liker gjenbruk vil jeg anbefale en til fretex i Ole Deviks vei.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): I Oslo i dag kan man prøve å unngå å bli ranet, skutt og voldtatt. Det burde være nok å bruke vinterferien på det hvis man skal våge seg til Oslostan i dag. Anonymkode: 357d6...d56 🤡 Anonymkode: 837f7...03c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #15 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): I Oslo i dag kan man prøve å unngå å bli ranet, skutt og voldtatt. Det burde være nok å bruke vinterferien på det hvis man skal våge seg til Oslostan i dag. Anonymkode: 357d6...d56 Hahaha, ja det er en heltidsbeskjeftigelse her i byen! Har nesten ikke tid til å gå på jobb fordi jeg jobber så hardt med dette…. Eller altså, har bodd i denne byen i førti år, og verken jeg eller noen jeg kjenner, eller noen jeg har hørt om via kjente, har vært involvert i noe av dette. Det verste jeg selv har opplevd er lommetyveri en gang på åttitallet. Selvsagt skjer det vold og ran, men det er ikke noe som preger hverdagen til folk flest akkurat. Anonymkode: d084f...ca0 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #16 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hahaha, ja det er en heltidsbeskjeftigelse her i byen! Har nesten ikke tid til å gå på jobb fordi jeg jobber så hardt med dette…. Eller altså, har bodd i denne byen i førti år, og verken jeg eller noen jeg kjenner, eller noen jeg har hørt om via kjente, har vært involvert i noe av dette. Det verste jeg selv har opplevd er lommetyveri en gang på åttitallet. Selvsagt skjer det vold og ran, men det er ikke noe som preger hverdagen til folk flest akkurat. Anonymkode: d084f...ca0 Nettopp! Jeg blir altså så lei av alle de som mener så mye om Oslo, men som knapt har satt sine ben der… OSLO💕 Anonymkode: 837f7...03c 1 2
Margeritt Skrevet 9. februar 2023 #17 Skrevet 9. februar 2023 Ting jeg og mine barn har gjort på vinterferieturer til Oslo: Nasjonalmuseet Naturhistorisk museum Nasjonalgalleriet Holmenkollen + skimuseet Forsvarsmuseet + Akershus festning Vikingskipene Frammuseet (det jeg kommer på) Viktig å dytte litt kultur i unga 😅
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #18 Skrevet 9. februar 2023 To 17-åringer bør vel kunne finne ut av hva de har lyst til å gjøre selv? Er de litt tafatte? Anonymkode: 27c14...d06 1
gatelykt Skrevet 9. februar 2023 #19 Skrevet 9. februar 2023 Her får du forslag til fire ulike bydeler med shopping/lunsj/kultur av meg: Street art-safari på Tøyen og omegn (lunsj på Håndbakt for høy hipster-trend-faktor, eller på Farine for maks kos). Shopping på Grünerløkka - mye fine butikker i Markveien og omegn - Dianas Salonger, vintagebutikker, små uavhengige steder. Sightseeing/shopping i Bjørvika/rundt Munch Brygge. Kombinere med lunsj/donuts på Talormade (godt og instagramvennlig), kanskje en tur på Munchmuseet. Badstue (med eller uten bading i havet) hvis dere har lyst. Aker Brygge: Astrup Fearnley-museet eller Nasjonalmuseet (går an å velge seg en utstilling eller to, ikke prøv å rekke over hele med to 17-åringer), shopping på brygga og lunsj på trend-bakeriet Kveitemjøl.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #20 Skrevet 9. februar 2023 Tusen takk for alle tips og forslag!🙏 Skal sjekke ut flere av de👏😊 Anonymkode: 58de5...9a7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå