Augustbrud02 Skrevet 28. oktober 2002 #1 Skrevet 28. oktober 2002 Er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan lære å strikke? Jeg vet liksom ikke helt hvem jeg skal spørre for å komme igang, så jeg hadde håpet det kanskje fantes noen gode bøker eller internett-sider som kunne vide hvordan man gjør dette. Noen tips?
tuji Skrevet 28. oktober 2002 #2 Skrevet 28. oktober 2002 JEg synes ofte det er vanskelig å lære ting av slike bøker, så det beste er jo om du har en mor/bestemor/svigermor i nærheten som kan vise deg (eller en far/bestefar/svigerfar )
Augustbrud02 Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2002 Ja, det er selvsagt det beste. Desverre begynner mormoren min å bli litt skrall, så jeg er litt usikker på om hun egentlig er i stand til å vise meg det. Farmoren min har vært død i mange år, så det er egentlig ikke så mange som kan lære meg det. Får heller høre om svigermor vil ta meg et kurs en gang.
Gjest elixa Skrevet 28. oktober 2002 #4 Skrevet 28. oktober 2002 Å!!!!! det er ikke vanskelig bare du lærer deg det grunnleggende.hadde du ikke bodd så langt i fra kunne jeg ha vist deg. Mail til meg så skal jeg i mellom tiden finne fram noen lette trinn for trinn jeg hadde en gang hilsen elixa xxxxxxxxxxxx ps hvor i buskerud bor du? jeg bor i vestfold Mailadresse slettet. Om du ønsker å være tilgjengelig på mail, opprett en profil. Hege (mod) http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0
Gjest indiangranny Skrevet 28. oktober 2002 #5 Skrevet 28. oktober 2002 Hei Augustbrud2002 :D Nå har du lyst å lære deg å strikke,jeg lærte det av min farmor for lenge siden.Jeg meldte meg i boklubben Hobby Glede og der har de bøker som du kan kjøpe for å lære deg strikking og mye annet rat med garn. www.dammboklubb.no så nå kan du sjekke dette her. Lykke til hilsen indianlady :D
Gjest Lea Skrevet 28. oktober 2002 #6 Skrevet 28. oktober 2002 Litt vanskelig å forklare hvordan her inne da, men jeg anbefaler deg å begynne med noe enkelt og lite. Kanskje en gryteklut eller bare noen prøvelapper. Ikke begynn rett på en genser :D ! Jeg har en bok som heter "Den store håndarbeidsboken", der er det forklart ganske enkelt med bilder hvordan man legger opp og strikker enkle ting og mer kompliserte! Vet ikke hvor man får tak i denne boken da... mener at jeg fikk den i en bokklubb for flere år siden. Boken viser også brodering, hekling, søm og masse annet. En god investering!!
Augustbrud02 Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2002 Tusen takk for tips Indianlady. Skal akkurat til å melde meg inn i Hobbyklubben faktisk, så kanskje jeg bestiller en strikkebok der etterhvert... Har sendt deg en mail elixia.
Ann Forup Skrevet 29. oktober 2002 #8 Skrevet 29. oktober 2002 heisan hvis du gerne vil lære at strikke, så er jeg sikker på at hvis du har en garn butik i nærhede af hvor du bor så vil hun som står i butikke heller en gerne lære dig at strikke de mest elementære tenikkerne ret vrang, altid lettere at få det vist end at forklare det. lykke til
Frk Doodad Skrevet 29. oktober 2002 #9 Skrevet 29. oktober 2002 Hei Friundervisningen og AOF arrangerer kurs i strikking, både nybegynner og vidrekommende. Du finner oversikt over alle lokallagene inne på hjemmesidene: (håper det er lov å skrive adressene...) aof.no friundervisningen.no Jeg hadde så lyst til å lære meg å hekle, så jeg melte meg på et heklekurs hos AOF. Det var supert, nå får jeg til å lese mønster på egenhånd!! Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2002 #10 Skrevet 1. november 2002 hei, på strikkelyst.no har de egne strikkekurs - hvis du går inn på forumet og ser der
Gjest Solstrålen_ Skrevet 2. november 2002 #11 Skrevet 2. november 2002 Se på denne siden: http://www.pinnsvindesign.no/strikkeskole.htm Håper dette kan hjelpe deg! Lykke til! Klem fra Solstrålen, som ikke gidder å logge inn!
Gjest Starya Skrevet 4. november 2002 #12 Skrevet 4. november 2002 Jeg er et hardbarka stabeist, så jeg lærte meg å strikkeselv , med bøker til hjelp... Tåler ikke å få "hjelp" av andre.. Lester begynte jeg først å strikke da jeg var 18, og da måtte jeg lære moder'n å felle hæl... Jeg har også den store håndarbeidsboken, den er bra. Men, hvorfor ikke stikke innom nærmeste bibliotek?
*Lisa* Skrevet 13. november 2002 #13 Skrevet 13. november 2002 Her er noen sider som kanskje kan være til hjelp og nytte: legge opp og felle av massevis av linker til å lære å strikke Disse sidene er på engelsk, men det er gode illustrasjoner, og det er vel det viktigste til å begynne med. Uansett kan kanskje denne ordlisten være kjekk å ha. Begynn med noe enkelt -f.eks. et skjerf i litt tykt garn. Det står på "magebåndet" til garnnøstene hvilke pinner som passer til. Da får du øvet deg på det elementære: strikke rett og vrang. Du trenger du ikke noen oppskrift: bare legg opp så mange masker som du vil at skjerfet skal være bredt, og strikk til det er så langt du vil ha det. Lykke til! *Lisa*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå