BBB12345 Skrevet 10. januar 2024 #81 Del Skrevet 10. januar 2024 gjest431 skrev (På 8.2.2023 den 21.25): Ble litt overrasket i kveld da jeg kom over denne saken… Det står at det blir hevdet at vi sto bak sammen med USA, på sabotasjen av gassledningene til Tyskland … Hvor kommer dette fra? Trodde det var Russland som saboterte dem? https://www.nettavisen.no/nyheter/hevder-norge-og-usa-sto-bak-nord-stream-eksplosjonene-fullstendig-usant/s/5-95-906574 Aldri les Nettavisen.. start der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 18. august 2024 #82 Del Skrevet 18. august 2024 Når dette nå viste seg å være Ukraina som sto bak, betyr det at Norge er frikjent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 18. august 2024 #83 Del Skrevet 18. august 2024 iliah skrev (2 timer siden): Når dette nå viste seg å være Ukraina som sto bak, betyr det at Norge er frikjent? Russland mente at USA og Norge sto bak, og Vesten mente det var Russland. Og så var det Ukrainere som sprengte utstyr til 80 milliarder i lufta. Hvem skulle tro det?! Sånn er det i krig. Propaganda på alle sider. Ukrainerne oppnådde det de ville, at vi i Vesten trodde det var Russland. Ergo åpnet vi pengesekken ytterligere for å bidra i Ukrainernes kamp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 18. august 2024 #84 Del Skrevet 18. august 2024 (endret) Amossa skrev (1 time siden): Russland mente at USA og Norge sto bak, og Vesten mente det var Russland. Og så var det Ukrainere som sprengte utstyr til 80 milliarder i lufta. Hvem skulle tro det?! Sånn er det i krig. Propaganda på alle sider. Ukrainerne oppnådde det de ville, at vi i Vesten trodde det var Russland. Ergo åpnet vi pengesekken ytterligere for å bidra i Ukrainernes kamp. For ordens skyld, det var vel ikke russernes påfunn at USA og Norge sto bak, opphavet er en rapport av den pensjonerte journalisten Seymour Hersh som hadde dette fra en "varsler" i amerikansk etterretning og russerne tok det vel derfra. Men uansett, jeg er ikke overbevist om at det siste laget i propagandaløken er skrellet av. Men om denne versjonen kunne fått slutt på den hodeløse pengestrømmen til Ukraina, så hadde den i hvert fall gjort noe nytte for seg... Endret 18. august 2024 av Enda en tulling Trykkfeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 18. august 2024 #85 Del Skrevet 18. august 2024 Enda en tulling skrev (2 timer siden): For ordens skyld, det var vel ikke russernes påfunn at USA og Norge sto bak, opphavet er en rapport av den pensjonerte journalisten Seymour Hersh som hadde dette fra en "varsler" i amerikansk etterretning og russerne tok det vel derfra. Men uansett, jeg er ikke overbevist om at det siste laget i propagandaløken er skrellet av. Men om denne versjonen kunne fått slutt på den hodeløse pengestrømmen til Ukraina, så hadde den i hvert fall gjort noe nytte for seg... Du har rett. Ser at jeg formulerte meg uklart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 18. august 2024 #86 Del Skrevet 18. august 2024 Amossa skrev (5 timer siden): Russland mente at USA og Norge sto bak, og Vesten mente det var Russland. Og så var det Ukrainere som sprengte utstyr til 80 milliarder i lufta. Hvem skulle tro det?! Sånn er det i krig. Propaganda på alle sider. Ukrainerne oppnådde det de ville, at vi i Vesten trodde det var Russland. Ergo åpnet vi pengesekken ytterligere for å bidra i Ukrainernes kamp. Så lenge man fortsatt fantaserer rundt en gjennomførings teori som er avklart er umulig, fremstår enhver videre spinning rundt Ukraina som tåpelig og uten substans. Jeg KAN se for meg en ukrainsk måte å gjøre dette på, men da er alt dette fortsatt oppspinn. Dette hadde uansett ingen nytte for Europeisk støtte: det er kansje en eller annen ungdom som ikke kjenner igjen oppstarten av andre verdenskrig, men de fleste andre gjør. Dette var stort sett en pussighet, siden det var vanskelig å se den reelle strategiske verdien. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå