AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Vurderer å kjøpe Ankarsrum, og lurer på hvilke erfaringer dere har, eks, hvordan går det å lage små deiger i den - som pizza bunn, rundstykker osv? Hva er + og - med maskinen? Anonymkode: f81e2...04c
Blåttvann Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Jeg har brukt både Ankarsrum (grusomt navn) og Kenwood. Synes Ankarsrumen var bedre på bolledeig, også de små deigene. Ellers er bollen veldig stor på Ankarsrumen. Hvis du skal piske små porsjoner med egg tror jeg ikke det går så bra, men jeg vet ikke for jeg har ikke prøvd. Har pisket to egg i Kenwooden og det gikk helt fint. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Veldig fornøyd, men lager som regel deiger med rundt 1 kg mel, men også ned til 500 g med suksess. Deig til én pizza lager jeg som regel for hånd. Anonymkode: 02175...3ea 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Blåttvann skrev (Akkurat nå): Jeg har brukt både Ankarsrum (grusomt navn) og Kenwood. Synes Ankarsrumen var bedre på bolledeig, også de små deigene. Ellers er bollen veldig stor på Ankarsrumen. Hvis du skal piske små porsjoner med egg tror jeg ikke det går så bra, men jeg vet ikke for jeg har ikke prøvd. Har pisket to egg i Kenwooden og det gikk helt fint. Ankarsrum har medfølgende piskebolle til vispene. Det går utmerket med to egg, ett også. Anonymkode: 9a59f...280 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Takk for svar alle sammen Primært så skal den brukes til brød deig, men også ting som pizza deig og annen bakst. Jeg bruker vel ca 500 g mel i deigen der (gammeldags pissabunn ) Så det er fint å lese at man også kan få bra resultat ved mindre deiger. Ts Anonymkode: f81e2...04c
Vera Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Veldig fornøyd med min! Tar store deiger, noe som er et pluss om du gjør som meg og baker mange brød/boller i slengen. Godt fornøyd med eltefunksjonen, og får alltid vellykket gjærbakst. Minuset med maskinen er «vispebollen» - den har hull i midten, og er i plast. Jeg liker best stål, og syns det er bakvendt med det hullet i midten når røren skal helles ut av bollen. Får dog alltid stivpiskede eggehviter osv. Alt i alt - ville ikke hatt en annen maskin, og blir bare mer og mer glad i den (hatt den i ca 2 år). Får også masse kjekt ekstrautstyr til den. 2 1
Tradegy Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 (endret) Husker den fikk kjørt seg, da det var rundstykker på gang i barnehagen. Et velkjent merke, som har holdt seg i mange år Endret 8. februar 2023 av Tradegy 2
Brunhilde Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 Vera skrev (På 8.2.2023 den 20.54): Veldig fornøyd med min! Tar store deiger, noe som er et pluss om du gjør som meg og baker mange brød/boller i slengen. Godt fornøyd med eltefunksjonen, og får alltid vellykket gjærbakst. Minuset med maskinen er «vispebollen» - den har hull i midten, og er i plast. Jeg liker best stål, og syns det er bakvendt med det hullet i midten når røren skal helles ut av bollen. Får dog alltid stivpiskede eggehviter osv. Alt i alt - ville ikke hatt en annen maskin, og blir bare mer og mer glad i den (hatt den i ca 2 år). Får også masse kjekt ekstrautstyr til den. Helt enig med @Vera. Jeg liker ikke formen på vispebollen og så irriterer jeg meg litt over at kanten på hovedbollen (den i stål) går litt innover på toppen. Ellers er jeg kjempefornøyd med maskinen. Den står stødig, tar store deiger og kjøttkvernen fungerer utmerket. Kommer aldri til å bytte tilbake til Kenwood igjen.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 Til gjærbakst er den helt fantastisk. Brukte litt tid på å venne meg til å ha i det våte først og så ha i mel. Vispebollen og vispene er utrolig gode, men som de andre over her er det litt vanskelig å få skrapet bollen ren med slikekpott med den pinnen i midten. Det går helt fint å vispe bare ett egg, så små oppskrifter fungerer også bra. Kjøpte akkurat ankarsrum, har hatt elektolux modellen før det i 20 år. Anonymkode: bde50...8fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå