Gå til innhold

Et spørsmål angående introvert/ekstrovert/høysensitivitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest en del om høysensitivitet og kjenner meg igjen i mye av det som står om dette temaet. Er svært sensitiv ovenfor sterkt lys, høye lyder, mye bråk, at det skjer mye rundt meg osv. Har behov for å trekke meg tilbake, hente meg inn og hvile - med andre ord er jeg vel det man kaller for introvert. Har vel til en viss grad vært litt sjenert, men prøver å utfordre meg på dette området. Blir stresset av å ha for mange planer i løpet av en uke, så prøver å holde dette på et minimum.

Det jeg derimot sliter litt med å forstå er at jeg har forstått det slik at man blir født/fra man er liten er mest introvert eller ekstrovert. Og med tanke på høysensitivtet - at man var et sensitivt barn. Scoret 19/23 poeng på høysensitivtet. Det som bare får meg til å undre er at jeg som barn var veldig utadvendt, og som barn, tenåring og ungdom var jeg ekstremt ekstrovert. Fant på noe med venninner hver eneste dag etter skolen, og hadde aldri behov for hvile og egentid. Det får meg jo til å lure på hvorfor jeg har forandret meg så mye. Er det noen med noen lignende erfaringer eller noen som har noen synspunkter? Er en forandring som har skjedd gradvis i mitt voksne liv, så interessant å høre om noen har noen innspill 🙂

Anonymkode: c74f2...b4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...