Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

håper jeg skriver i riktig tema, ellers får dere skyte meg 🥴 

vi har en baby på 6 mnd, og en storebror på 3. minsten samsover med oss. 

sexlivet har ikke vært helt det store det siste året, kan telle på to hender hvor mange ganger det har skjedd. 

nå har vi hell begge sluttet å ta initativ, begge er redde for å bli enten avvist eller avbrutt vil jeg tro. 

Hvordan starter vi opp igjen?? Og dere som samsover, hvor/når har dere sex? 

Anonymkode: 6a51d...f43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må foregå i de små tidsvinduene man har 😛 Når ungene sover (hvis dere er så heldige at de sover). Hender det skjer i sofaen, i dusjen, på gjesterommet.

Jeg tror... at man bare må kaste seg litt i det. Og absolutt ikke la den hverdagslige kosen og flørten dø helt. Stryke på hverandre når man går forbi, osv. 

Har dere snakket om det? Rett og slett bare "du, nå føler jeg at sexlivet har gått litt i dvale her. Hva kan vi gjøre med det?"

Anonymkode: 3f263...8eb

Skrevet

Ja, vi er smertelig klar over det! Begge sier vi ønsker mer sex, men det skjer liksom aldri. Enten er det tv eller andre huslige greier som tar tid, eller jobb. 

føler nesten jeg har glemt hvordan jeg tar inititativ til sex 🥲 

ts 

Skrevet

Samme situasjon her, bare at jeg er gravid med nr 2. gubben har veldig lyst mens jeg føler jeg har nok med meg selv og vil ha minst mulig nærkontakt. Jeg er redd for å være kjærlig og intim fordi han tar alt som et tegn på at NÅ blir det sex. Så jeg holder heller avstand, slik at han ikke tror det kan bli noe fordi lysten min er helt død. Jeg vil ikke ha sex bare for å tilfredsstille han heller.

Jeg har ingen tips, kanskje be om barnevakt en natt? Eller kjøp inn noe nytt leketøy som kan gjøre det litt spennende igjen? Jeg merker at det er lettere å være kjærlig og ta initiativ om man kommer i en «rutine», at det skjer 2-3 ganger i uka isteden for 2-3 ganger i halvåret.

Anonymkode: 92857...ff6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, vi er smertelig klar over det! Begge sier vi ønsker mer sex, men det skjer liksom aldri. Enten er det tv eller andre huslige greier som tar tid, eller jobb. 

ts 

Skjønner. Det er jo litt greia i den livssituasjonen, at det er mye annet som skjer og som krever energi. Hadde det gått an å prøve å sette av litt tid til å bare kose og være nære hverandre? Trenger ikke være full pakke med samleie og greier, men bare for å koble på kjæresteriet.

Jeg vet ikke, altså. Tror man må bare prøve seg frem. Hvis man unngår det helt så blir det jo ikke lettere å bare plutselig bli seksuelle sammen igjen om sånn 4 år liksom😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts 

Tv tar ikke tid. Huslige ting har utsettes. Ingenting må skjer der og da når man har et øyeblikk. Det blir kanskje litt unnskyldninger for å komme i gang? Sover barna på likt noen ganger? Har dere barnevakt?

Anonymkode: 52b55...664

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tv tar ikke tid. Huslige ting har utsettes. Ingenting må skjer der og da når man har et øyeblikk. Det blir kanskje litt unnskyldninger for å komme i gang? Sover barna på likt noen ganger? Har dere barnevakt?

Det ligger nok litt i det ja. Det spøkes om at vi ikke har sex fra hans side, mens jeg syns det er mest sårt, så blir det betent, og skjer liksom ikke. 

barna sover bra på kvelden, så det er mer enn nok tid. Barnevakt har vi innimellom, men aldri over natten. vil gjerne starte men er nok redd for å bli avvist og ikke være deilig nok lenger. Høres så jævlig stakkarslig ut, burde bare kaste meg i det! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skjønner. Det er jo litt greia i den livssituasjonen, at det er mye annet som skjer og som krever energi. Hadde det gått an å prøve å sette av litt tid til å bare kose og være nære hverandre? Trenger ikke være full pakke med samleie og greier, men bare for å koble på kjæresteriet.

Jeg vet ikke, altså. Tror man må bare prøve seg frem. Hvis man unngår det helt så blir det jo ikke lettere å bare plutselig bli seksuelle sammen igjen om sånn 4 år liksom😅

Vi er heller dårlige her ja. Han elsker kos og stryk, mens mitt kjærlighetsspråk er humor, og grøsser av pjusk. 
Syns allerede det er vanskelig å prøve seg etter et år, så 🥴 Ts 

Skrevet

Akkurat i denne livsfasen er ikke sex nødvendigvis det som prioriteres mest.👀🤷‍♀️

Anonymkode: 101c4...4c0

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har bare ett barn, ni måneder gammel. Mannen min hadde veldig respekt for manglende lyst og overskudd fra min side den siste tiden av graviditeten og de første månedene med baby. Men når babyen var ca seks måneder gammel, følte vi begge at det var på tide å ta litt tak i intimiteten igjen. Det vil si, han hadde lyst til å ha sex, mens jeg hadde lyst til å ha lyst, hvis du skjønner forskjellen? Jeg var ikke kåt, liksom, men kjente at vi trengte å være mer intime for å ha det orden bra sammen og være kjærester, ikke bare foreldre.

Jeg følte også på at hvis jeg tok initiativ til kos og klining, lå det en forventning der som jeg ikke nødvendigvis følte at jeg kunne/hadde lyst til å innfri. Så da lot jeg det heller være. Så vi ble enige om å rett og slett sette av tid til å være intime, uten at vi skulle ligge sammen. Så i en måned sørget vi for å være nakne sammen minst to ganger i uka, og kose, kline, prate, massere, stryke på hverandre. Enten i stedet for å slukne på sofaen etter legging, eller ved å legge oss en halvtime tidligere enn vi ellers ville gjort. Det løsnet mye for meg. Da fikk vi reconnecta uten at jeg følte press på at det måtte bli ligging. Nå har det smittet over på resten av hverdagen så vi koser og kysser mer uten at det nødvendigvis ligger noe mer i det, og jeg har fått litt mer sexlyst igjen. Men det kommer ikke av seg selv. Vi må sette av tid til det, si det rett ut, invitere til å gå på soverommet, for det blir ikke noe ligging når vi sitter der i hver vår ende av sofaen og ser på tv.

Babyen vår flyttet over på eget rom da hun var 6,5 måneder gammel, så vi har soverommet for oss selv. Det har også hjulpet, for å være ærlig.

Anonymkode: 000d8...1f3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan starter vi opp igjen?? Og dere som samsover, hvor/når har dere sex? 

Vi hadde ikke sex på 1 1/2 år. Bare for litt perspektiv 😊

Startet for så vidt aldri opp igjen. Blitt med sex 1-2 ganger i året etter vi fikk barn 😊

Anonymkode: 3c471...976

Skrevet

Har 4 barn i alderen baby til 9 år. Sex har foregått som kjappis på badet, i dusjen, badekaret, i senga når ungene sover før de kommer over til oss. Har aldri hatt så mye sex så når nr 2 og 3 var små🙈

Anonymkode: b0b43...4e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det ligger nok litt i det ja. Det spøkes om at vi ikke har sex fra hans side, mens jeg syns det er mest sårt, så blir det betent, og skjer liksom ikke. 

barna sover bra på kvelden, så det er mer enn nok tid. Barnevakt har vi innimellom, men aldri over natten. vil gjerne starte men er nok redd for å bli avvist og ikke være deilig nok lenger. Høres så jævlig stakkarslig ut, burde bare kaste meg i det! 

Det forstår jeg kjempegodt. Og det er ikke stakkarslig i det hele tatt. Jeg tror første steg er bare å finne ut av om det ikke skjer fordi man faktisk ikke får det til, eller fordi man utsetter det. Jeg tenker også at første steg ikke trenger å være sex. Det kan være at dere gjør noe sammen, som kan øke spenningen litt i hverdagen. Hva det er, kan dere finne ut av sammen, for jeg leste dere har litt ulikt kjærlighetsspråk. Hva med at du stryker litt på han? Kysser litt? Mens man ser på en komedie eller standup? Hvis det å se på tv kan fjerne litt av presset. Man kan ende med å ha sex mens man «ser» på tv også :) Hva med å dusje sammen? Noe annet dere likte å gjøre før? Kanskje man kan være ærlig at det er også litt skummelt? Snakke om forventninger og usikkerhet også? 

Skrevet

Det må prioriteres, det skjer ikke av seg selv. TV og husarbeid er bare dårlige unnskyldninger, du sier jo ungene sover litt om kvelden; hopp i det. Det trenger ikke være så supersexy i starten, bare bli enig om en kveld dere gjør det. Så kommer stemningen etterhvert som dere kommer i gang igjen :) Første gang vi hadde sex etter fødsel med nr 2, var jeg som kom ut av dusjen om kvelden og sendte sms ut i stua «kom å knull meg nå» 😅 Som sagt som gjort, og da var barrieren brutt. Ikke særlig romantisk, men vi kom over «kneika». Sex 4-5 ganger i uka etter det, og nå er minste 5 år 👍🏼

Anonymkode: 4c438...cf1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi hadde ikke sex på 1 1/2 år. Bare for litt perspektiv 😊

Startet for så vidt aldri opp igjen. Blitt med sex 1-2 ganger i året etter vi fikk barn 😊

Anonymkode: 3c471...976

Litt over ett år siden sist her og ingen utsikter for noe action i nær fremtid. Ikke har vi lyst heller. Tipper vi ender i samme kategori som dere!

Anonymkode: b7f60...5e8

Skrevet

Vi ble mer kreative i babytiden. 

Lysten var ikke på topp, hos noen av oss, med søvnmangel og lite egentid og stress og kav. 

Vi senket listen. Til å kose oss sammen i dusjen eller på gjesterommet, uten at det var krav om verken penetrering eller orgasme eller spennende nye stillinger ;) 

Så prioriterte vi det, som i at vi satt av en dag i uken til det. Igjen uten krav om at det skulle være fyrverkeri-sex, men vi satte av tid til å være fysisk nær hverandre, hud mot hud. 

Anonymkode: c2ddb...eda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...