AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Hei, Noen som har noen tips til hvordan man kan få bedre selvfølelse? Hvordan jeg senker kravene til meg selv og de rundt meg? Tror dårlig selvfølelse påvirker meg negativt på veldig mange områder i livet.. Noen med noen konkrete tips, tanker eller øvelser?❤️ Anonymkode: b7ad6...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Lær deg til å forstå at du sammenlikner hele deg - innsiden og utsiden - med andre folks utside. Da taper du ofte. Prøv generelt å ikke sammenlikne deg med andre. Det er tanker som kan hjelpe meg, men jeg skulle også gjerne hatt noen andre tips for sliter også med dette. Anonymkode: 53b13...da8 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lær deg til å forstå at du sammenlikner hele deg - innsiden og utsiden - med andre folks utside. Da taper du ofte. Prøv generelt å ikke sammenlikne deg med andre. Det er tanker som kan hjelpe meg, men jeg skulle også gjerne hatt noen andre tips for sliter også med dette. Anonymkode: 53b13...da8 Det er et godt tips, man ser jo veldig ofte bare andres gode sider. Jeg synes dette med selvfølelse er vanskelig, for jeg tenker jo at jeg er en verdifull person og kan trekke frem en rekke egenskaper jeg synes jeg har. Men så takler jeg så utrolig dårlig å få kritikk eller å gjøre feil, takler dårlig når noen andre er bedre enn meg (er gjerne da jeg sammenligner meg). Kjenner meg også veldig igjen i denne "jeg skulle bare", "burde bare vært litt mer sånn", "når jeg blir litt mer sånn" osv.. Så da har jeg vel egentlig kommet frem til at jeg kanskje ikke har så god selvfølelse når alt kommer til alt.. Anonymkode: b7ad6...bbb
svartkatt Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Du må fokusere mer på de bra egenskapene dine. Og ikke de tingene du ikke synes er bra nok med mindre du faktisk legger inn tid og vilje til å gjøre noe med det. Oh ikke sammenligne deg med andre som nevnt. Du er din egen normal og må heller sammenligne deg med deg selv. 1
Tradegy Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Pepre seg selv med komplimenter . Om det så er å skrive en beskjed med en leppestift i speilet! Eller post-it lapper. Et sted som ikke er til å unngå Du trenger ikke engang å tro på det som står, men følelsen vil integreres. Til og med som passord, kan man bruke en positiv setning i tillegg til tall 🙂 Jeg er/har er fint å starte en setning med Gjør det kort og godt, men gjør det.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 Psykologliv på Instagram hadde en liten serie om selvfølelse for en tid tilbake. Der synes jeg det var mange gode tips. Starter her: https://www.instagram.com/p/ChJ6-nqqLOb/ Anonymkode: f492d...092
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå