AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Er det vanlig å ha med partner på svangerskapskontrollene? Anonymkode: 18c80...533
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Det velger du helt selv. Tror det vanligste er å ikke ha de med. Jeg synes det er greiere å gå alene da det er lettere å snakke med jordmor. Gikk til lege i forrige svangerskap, men de kan mindre enn jordmødrene og har alltid dårlig tid. Så om man har partner med (eller ikke), så får man mest ut av timen av å gå til jordmor (etter min erfaring). Anonymkode: a047f...bca
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Har hatt med mannen på kontroller. Har kun vært på to da 😊 synes det virket helt naturlig. Men så har han en jobb som gjør at han kan styre dagen litt selv, så går ikke ut over jobb at han forsvinner en time her og der. Han må bare ta igjen arbeidet senere... Vi tenker egentlig at han skal være med på de videre kontrollene også. Anonymkode: e90c7...82c 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Jeg har hatt med mannen min på alle kontroller etter OUL, men ikke de før OUL. Synes de tidlige kontrollene handler mest om meg og kroppen min, ikke om å se/høre babyen, så de tar jeg helst alene. (Og så har jeg hatt ekstraoppfølging i alle svangerskap med UL hver 4. uke fra positiv test og time på helsestasjonen imellom, så det ble mange kontroller.) Anonymkode: 4d0b6...47e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Det så jeg ikke poenget med. Mange av kontrollene består jo bare av å måle blodtrykk, sjekke urin og småprat om formen. Han var med på ultralyd og en av de siste kontrollene i første svangerskap for å snakke litt om fødsel osv med jordmor. Anonymkode: 0daed...63c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Min var med på alle, så lenge han ikke jobbet Anonymkode: 6e13a...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 Nei, har bare tatt med min på OUL. Skal ta ultralyd neste uke for å sjekke morkake, da blir han med. Anonymkode: 3d3fe...7a4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 Min er med på alle. Han er like mye forelder til babyen som meg så det føles hels naturlig for oss. Vi skal ha et barn sammen. Da er det merkelig hvis det skulle være noe jeg ikke ville ta opp foran ham. Har tatt opp plager med alt fra urinlekkasje til hemoroider og ammebekymringer, så vil ikke si han er et hinder akkurat. Føler det er litt gammeldags å utelate mannen. Anonymkode: 8c823...e03 4
mammahjarte Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 Tok han kun med på OUL. Det er heilt greitt for meg. Trenger ikkje ha han med på alt. Deler alt med han uansett.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min er med på alle. Han er like mye forelder til babyen som meg så det føles hels naturlig for oss. Vi skal ha et barn sammen. Da er det merkelig hvis det skulle være noe jeg ikke ville ta opp foran ham. Har tatt opp plager med alt fra urinlekkasje til hemoroider og ammebekymringer, så vil ikke si han er et hinder akkurat. Føler det er litt gammeldags å utelate mannen. Anonymkode: 8c823...e03 Som om jeg skulle sagt det selv. 100% enig. Mannen er med og vil være med på alt! Anonymkode: 41f2e...308 3
WilhelmineAmalie Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 Har ikke hatt med min. Jordmor sier han er hjertelig velkommen 😊
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 Tror det varierer veldig! Med førstemann var det midt i korona og det var kun jeg som fikk komme på alt av ultralyd og kontroller. Denne gangen føler ingen av oss behov for at han er med, så det er kun jeg som har dratt. Litt synd på den ordinære ultralyden, men grunnet veiarbeid mellom hjemme og hans jobb så hadde det tatt flere timer bare for å være med på 30 min ultralyd. Jeg ser likevel at en eller annen kommer i par når jeg er på venterommet på helsestasjonen. Både gravide og de med barn på 1-2 år. Vi dro aldri sammen på kontrollene til barnet vårt heller, kun den første kontrollen som var i løpet av første uka slik at helsesøster hadde sett oss begge. Anonymkode: 46c32...4d6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #14 Skrevet 8. februar 2023 Han har vært med på begge UL, men så langt inne til jordmor, hun ville gjerne ha han der en av timene, så vi har satt opp en med begge to også☺️ Anonymkode: dfa0f...576
Rucula Skrevet 8. februar 2023 #15 Skrevet 8. februar 2023 Nei han var kun med på ordinær ultralyd Jeg hadde da virkeligg null behov for å ha han med når jeg tisset i et glass og tok blodtrykk... Btw: han er verdens beste og mest ansvarsfulle pappa i dag.
Anonym28 Skrevet 8. februar 2023 #16 Skrevet 8. februar 2023 Takk for alle svar, da har jeg fått et inntrykk av hva som er "vanlig". Jeg syntes også at det virket litt unødvendig at han skulle være med på at jeg veies, og det tisses osv hver gang.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #17 Skrevet 8. februar 2023 Han ville veldig gjerne bli med på den første, og selv om jeg synes det er totalt unødvendig så fikk han jo såklart lov 😅 Det har blitt med den ene da, ser liksom ikke vitsen i at han skal se på at magen min måles osv. Han skal være med på en av vekstestimeringene nå neste uke da. Er ikke akkurat så mye å se der heller akkurat, men men. Trivelig at han er engasjert. Anonymkode: b1f15...2b2
Wilma89 Skrevet 8. februar 2023 #18 Skrevet 8. februar 2023 I første svangerskap var samboer med på alt, mens i andre svangerskap gikk jeg alene. Må nevnes at jordmor kommenterte hvor hyggelig det var at barnefar var med på alt. Tror ikke det er normalen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #19 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min er med på alle. Han er like mye forelder til babyen som meg så det føles hels naturlig for oss. Vi skal ha et barn sammen. Da er det merkelig hvis det skulle være noe jeg ikke ville ta opp foran ham. Har tatt opp plager med alt fra urinlekkasje til hemoroider og ammebekymringer, så vil ikke si han er et hinder akkurat. Føler det er litt gammeldags å utelate mannen. Anonymkode: 8c823...e03 Som om mannen ikke er med på kontroller fordi jeg er redd for å snakke om hemoroidene mine, det er tross alt han som setter klyx på meg når de blomstrer som værst 😂 Det er rett og slett bare bortkastet tid når han heller kan bruke fleksibiliteten i jobben på de ungene vi har fra før 🥰 Og å lese opp blodtrykket og vise han symfysemålet på tabellen klarer jeg heldigvis helt selv uten at han trenger å dra fra jobb for å se på at det gjøres 😊 Anonymkode: b1f15...2b2 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #20 Skrevet 8. februar 2023 Mannen min var med på tidlig UL, fostermedisinsk undersøkelse og OUL. Dette fordi det var mye usikkerhet om misdannelser osv. Trengte å ha han der i tilfelle det var noen dårlige beskjeder. Men utover det var han aldri på kontroller. Føltes unødvendig 😊 Anonymkode: d57b7...5fa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå