Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi er satt opp på ultralyd i uke 13 på Kvinneklinikken, kan man da også få vite kjønnet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym28 skrev (1 minutt siden):

Hei,

Vi er satt opp på ultralyd i uke 13 på Kvinneklinikken, kan man da også få vite kjønnet? 

Nei, det er for tidlig. 

Anonymkode: 5f762...090

• Liker 1
Skrevet

Ved vår klinikk sier vi ikke noe om kjønn da det er store feilmarginer ved å se kjønn så tidlig. 

Anonymkode: 7b93a...2a6

Skrevet

Alle får tilbud om ultralyd mellom svangerskapsuke 12 og 14. 

NIPT er et tilbud til de som er 35 år og eldre  ved antatt termin.

• Nyttig 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat, det var jeg ikke klar over. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer ikke helt. Alle skal snart få det. I veldig mange kommuner rundt om i Norge er ikke de kommet så langt enda. Her jeg bor får kun de over 30 tilbud om tidlig ul foreløpig. 

Anonymkode: 887c6...4cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det stemmer ikke helt. Alle skal snart få det. I veldig mange kommuner rundt om i Norge er ikke de kommet så langt enda. Her jeg bor får kun de over 30 tilbud om tidlig ul foreløpig. 

Alle skal få det. Om kommunen din henger etter så er det noe annet, men det skal være på plass som et standard tilbud for alle.

Anonymkode: 159fb...f40

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor oppdatert er du? Hadde jeg fått den beskjeden nå i 23   hadde jeg klaget. 

Anonymkode: 46a78...f7e

Skrevet

Vi fikk vite kjønnet i uke 12, men de var åpne på at det ikke var 100% sikkert. Men en antydning er det mulig å få.

Anonymkode: 73206...f46

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor oppdatert er du? Hadde jeg fått den beskjeden nå i 23   hadde jeg klaget. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/76deO4/regjeringen-lovet-tidlig-ultralyd-til-gravide-i-aar-det-klarer-ikke-alle-sykehus-aa-innfri

Jeg fikk det siden jeg er akkurat bikket 30. Men en veninne som har termin rett etter meg fikk det ikke fordi hun er yngre. 

Er ikke alle kommuner som har kommet like langt i prosessen. Kan være de har fått det på plass nå etter nyttår da, jeg var på tul i desember 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Alle skal få det. Om kommunen din henger etter så er det noe annet, men det skal være på plass som et standard tilbud for alle.

Anonymkode: 159fb...f40

https://www.aftenposten.no/norge/i/76deO4/regjeringen-lovet-tidlig-ultralyd-til-gravide-i-aar-det-klarer-ikke-alle-sykehus-aa-innfri

Er ikke bare min kommune som "henger etter". Men vil tro de får det på plass ganske snart. 

Skrevet

Vi fikk vite kjønn på NIPT i uke 10

Anonymkode: c7b81...cb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi fikk vite kjønn på NIPT i uke 10

Anonymkode: c7b81...cb3

På NIPT kan man sjekke for kjønn, men det gjøres ikke i Norge (politisk bestemt). 

På ultralyd kan man ikke se kjønnet i uke 13. 

Anonymkode: 75260...dc1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

På NIPT kan man sjekke for kjønn, men det gjøres ikke i Norge (politisk bestemt). 

På ultralyd kan man ikke se kjønnet i uke 13. 

Anonymkode: 75260...dc1

Vi fikk se kjønn veldig tydelig i uke 13 🙂

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
22 hours ago, Anonym28 said:

Hei,

Var der idag. Jordmor så etter kjønn og tippet gutt men ville ikke garantere noe :) er 38 selv.

Anonymkode: 49f94...94d

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk det siden jeg er akkurat bikket 30. Men en veninne som har termin rett etter meg fikk det ikke fordi hun er yngre. 

Er ikke alle kommuner som har kommet like langt i prosessen. Kan være de har fått det på plass nå etter nyttår da, jeg var på tul i desember 😊

Ja, var det jeg lurte på om du var før eller etter 1.1.23. Jeg vet det ikke var på plass i 22

Skrevet

Jeg fikk ikke vite kjønnet verken på UL i uke 13 eller nipt. Fikk beskjed om at det var altfor tidlig å se noe på UL, og nipt fikk jeg bare et kort brev om at alt var bra. Fikk vite kjønn på OUL i uke 19 😊 

Anonymkode: 37475...268

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...