Gjest Lilleulv Skrevet 22. desember 2005 #21 Skrevet 22. desember 2005 Det er dritstygt, men det detter ut av meg innimellom allikevel:) Men hadde ikke sagt det på jobb tror jeg...
Gjest Lilleulv Skrevet 22. desember 2005 #22 Skrevet 22. desember 2005 Kan legge til at jeg hadde bare ledd dersom noen andre hadde sagt det
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. desember 2005 #23 Skrevet 22. desember 2005 Skikkelig ille? Ja. Ordet fitte er et av de styggeste ordene jeg vet om, tror jeg... (og jeg kan noen stygge ord selv om jeg ikke er nordlending ) For meg er det så negativt at det KUN er et bannord, helst brukt om en person av det "svake" kjønn som jeg virkelig ikke liker. Ville nok ikke ha brukt det offentlig, i hvert fall ikke i jobbsammenheng. Men så jobber jeg i butikk også, så det ville kanskje vært ekstra ille. Når det er sagt, så har jeg nok banna på jobb, da jeg velta en halv reol med blomsterpotter fem minutter før butikken skulle åpnes. Og alle de gangene jeg har slått meg eller skalla i noe. Og når jeg har helt isvann over meg. Og når dataen ikke gjør som jeg vil. Og når jeg har driti meg ut med bestillinga... you get the point. Da kommer det noe lignende f*en skj*ra h*lvetes dr*t! Men ikke så folk hører det...
Sarabi Skrevet 22. desember 2005 #24 Skrevet 22. desember 2005 En jeg gikk i klasse med for noen år siden pleide å si til folk som sa fitte; Tænk å si nåkka så stygt om nåkka så fint...
Gjest skindeep Skrevet 22. desember 2005 #25 Skrevet 22. desember 2005 Jeg sier det nok selv innimellom, og jeg slår meg eller noe.. Det er et stygt ord da, men men.
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2005 #26 Skrevet 22. desember 2005 Jeg tror ejg ville syntes det var utrolig ubekvemt om en av mine mannlige sjefer brølte ut fitte i ny og ne.
Gjest christineemily Skrevet 22. desember 2005 #27 Skrevet 22. desember 2005 (endret) Ja, det er ille. Den dagen unga mine drar med seg sånne ord hjem, så... ... Men at andre sier det hopper & driter jeg i egentlig... Endret 22. desember 2005 av christineemily
Gjest 2324 Skrevet 22. desember 2005 #28 Skrevet 22. desember 2005 Jeg tror faktisk det er det styggeste banneordet jeg vet om. Og hadde noen av mine kollegaer sagt det, hadde jeg virkelig begynt å lure!
Trampe Skrevet 22. desember 2005 #29 Skrevet 22. desember 2005 Jeg liker det ikke. Det finnes da så mange andre banneord å velge mellom - hvorfor rope ut navnet på kjønnsorganet mitt når jeg slår meg? Jeg kommer også med noen salige remser når verden går meg imot, og det ordet dukker nok opp der også innimellom. Men jeg liker det ikke. Og jeg er også nordlending!!
Caramba Skrevet 22. desember 2005 #30 Skrevet 22. desember 2005 Det er blandt de absolutt styggeste banneordene jeg vet. Jeg synes det er usansynlig vulgært å si, særlig på jobb, men også ellers.
Gjest lilletroll Skrevet 22. desember 2005 #31 Skrevet 22. desember 2005 Hvor stygt er banneordet "fitte" for deg? Hvis noen hadde slått seg, og de da utbrøt "fitte" - ville du reagert veldig på det? Jeg klemte fingeren min skikkelig i bilen sammen med flere jobbkollegaer etter en fuktig lunsj, sa "fitte" temmelig høyt... Og fikk noen veeeeldig drøye blikk. Er det virkelig så fælt? ← Synes dette er et vulgært og stygt banneord som jeg ikke ville forvente å høre av noen over 16 og under 14. Banning generelt vitner om dårlig ordforråd!
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #32 Skrevet 22. desember 2005 Banning generelt vitner om dårlig ordforråd! ← Banning i vanlig tale vitner om dårlig ordforråd. Banning når du slår deg/ødelegger noe, er helt greit.
Gjest Spacegirl Skrevet 22. desember 2005 #33 Skrevet 22. desember 2005 Jeg har ikke noe imot bannskap, selv om jeg syns at man bør klare å prate uten å bruke banneord i annenhver setning. Men fitte er virkelig stygt, og jeg føler meg faktisk ubekvem når noen bruker det ordet. Det er vulgært, og det finnes jo så mange mye bedre banneord å velge mellom uten at man må blande inn kjønnsorganer.
Gjest Varg-Menja Skrevet 22. desember 2005 #34 Skrevet 22. desember 2005 For meg er det ikke noe banneord, det er ett positivt ord, så jeg ville nok sett litt rart på deg. Men jeg synes det er helt greit at folk banner, så jeg stusser bare over valget av ord.
Gjest lurven Skrevet 22. desember 2005 #35 Skrevet 22. desember 2005 jeg synes fitte er en fing ting, skjønner ikke hvorfor noen skal bruke det som et banneord
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #36 Skrevet 22. desember 2005 Fitte er et ord jeg aldri ville tatt i min munn. Det sterkeste banneordet jeg bruker må være "fy søren klype deg i stumpen". Da er det nesten så jeg får bakoversveis og rette krøller, så det blir m.a.o sjeldent brukt.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #37 Skrevet 22. desember 2005 Banning i vanlig tale vitner om dårlig ordforråd. Banning når du slår deg/ødelegger noe, er helt greit. ← Helt enig.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #38 Skrevet 22. desember 2005 satan i helvete jævla fitte hva synes dere om folk som kaller folk fittetryner? Fitte er fint, men en fitte i trynet hadde vært fittestygt.
Cata Skrevet 22. desember 2005 #39 Skrevet 22. desember 2005 Ville aldri brukt det, og jeg betrakter det heller ikke som noe "ekte" banneord. Jeg forbinder det mer med "griseprat". Og tro meg, jeg kan banne dersom jeg finner det påkrevd.....
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #40 Skrevet 22. desember 2005 Jeg synes ordet er veldig stygt - og brukte det aldri før. Jeg stirret nok også litt da ei ellers ganske prektig nordnorsk venninne omtalte noen hun ikke likte noe særlig for fitter - eller fetter. (Ei fette) Men ordet har likevel sneket seg inn i vokabularet mitt, og det hender jeg bruker det når jeg slår meg eller i andre tilsvarende sammenhenger. Men helst ikke når folk hører meg - og jeg synes fortsatt ordet er like stygt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå