AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Jeg har i ca 3 år hatt en kul i puppen men ikke turt å gå til legen pga helseangst. Kjenner nå at jeg har fått en i den andre også og er livredd for at dette er langtkommen kreft?! Noen med erfaring? Hilsen kvinne 32 Anonymkode: df69d...3ce
Fighter83 Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har i ca 3 år hatt en kul i puppen men ikke turt å gå til legen pga helseangst. Kjenner nå at jeg har fått en i den andre også og er livredd for at dette er langtkommen kreft?! Noen med erfaring? Hilsen kvinne 32 Anonymkode: df69d...3ce Du må nok ta tak i dette å gå til legen med dette.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Det er ikke farlig å gå til legen. Det kan være farlig å ikke gjøre det. Når det er sagt: Jeg hadde en kul i ene brystet, fikk time med en gang hos lege som sendte meg videre til ultralyd for å sjekke. De fant ut at det bare var en syste med væske, helt ufarlig. De stakk en nål inn og fjernet vannet. Null stress. Raskt gjort. Du kan spare deg for mye bekymring ved å sjekke dette hos legen. Ingen her på KG kan uansett vite hva kulene dine skyldes. Skulle det i verste fall være kreft er det jo bedre om du får funnet det ut og raskt får behandling for det, enn at du lar det bli verre med å la tiden gå. Anonymkode: 66bf4...c0b 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har i ca 3 år hatt en kul i puppen men ikke turt å gå til legen pga helseangst. Kjenner nå at jeg har fått en i den andre også og er livredd for at dette er langtkommen kreft?! Noen med erfaring? Hilsen kvinne 32 Anonymkode: df69d...3ce Hei. Er de på samme sted kulene? Altså at de speiler hverandre om jeg kan si det slik? Har du barn og har du ammet de siste årene? Jeg fant en kul og sjekket det. Viste seg å være noe fra da jeg ammet for 4 år siden, husker ikke hva hun kalte det. Hun sa at man ofte har på samme sted i motsatt bryst og jammen fant hun ikke en likedan der med ultralyd-proben sin. Men hadde jeg vært deg ville jeg uansett dratt til legen for å få skikkelig svar. Du kan sikkert ta med deg noen om du ønsker det ♥️ Mest sannsynlig så er det noe ufarlig. Er det verdt å skyve unna en kontroll hos legen med å gå rundt å engste seg hver eneste dag i flere år? Anonymkode: d94b6...90d 1 1
Fighter83 Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Kan jo si selv at jeg også har hatt flere kuler i brystene mine. Fikk sjekket det første 2 gangene, var noen år imellom og det var heldigvis ikke noe. Lærte også at jo mer man går å tar på dem, gnir og klemmer mm jo mer irriterte vil de bli noe som kan hemme de i å bli absorbert av kroppen selv. De neste kulene jeg har oppdaget har jeg derfor bare forsiktig sjekket jevnlig uten å klemme mm og da har de forsvunnet mye fortere. Så det trenger absolutt ikke å være noe nei.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 Takk for svar! Jeg prøver å manne meg opp til å dra til legen. Men er så redd for at det er kreft at jeg ikke tør 😭 Ser for meg å dø fra barna mine... hvis det hadde vært kreft og jeg hadde hatt det i 3 år ville det vel ha utviklet seg videre til nå? Spredt seg til resten av kroppen og jeg ville merket det på energi og form? Anonymkode: df69d...3ce
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar! Jeg prøver å manne meg opp til å dra til legen. Men er så redd for at det er kreft at jeg ikke tør 😭 Ser for meg å dø fra barna mine... hvis det hadde vært kreft og jeg hadde hatt det i 3 år ville det vel ha utviklet seg videre til nå? Spredt seg til resten av kroppen og jeg ville merket det på energi og form? Anonymkode: df69d...3ce Hvis det faktisk skulle vise seg å være kreft, så er vel sjansen større for å leve lenge hvis du faktisk oppsøker lege. Hvis det er kreft, så dør du fortere om du ikke går til legen. MEN: det er slett ikke sikkert det er kreft! Gi likevel barna dine sjansen til å ha en mor som lever lenge: Oppsøk lege NÅ! Lykke til! Anonymkode: 18a82...f54 1
Thyra Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar! Jeg prøver å manne meg opp til å dra til legen. Men er så redd for at det er kreft at jeg ikke tør 😭 Ser for meg å dø fra barna mine... hvis det hadde vært kreft og jeg hadde hatt det i 3 år ville det vel ha utviklet seg videre til nå? Spredt seg til resten av kroppen og jeg ville merket det på energi og form? Anonymkode: df69d...3ce Hvor fort det utvikler seg er vel veldig individuelt, hører jo om dem som har uhelbredelig kreft men kan leve med det i tiårsvis fordi det utvikler seg veldig sakte. De fleste kuler i brystene (eller andre steder) er ikke kreft, men mistenkelige kuler bør sjekkes.
Havbris Skrevet 9. februar 2023 #10 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar! Jeg prøver å manne meg opp til å dra til legen. Men er så redd for at det er kreft at jeg ikke tør 😭 Ser for meg å dø fra barna mine... hvis det hadde vært kreft og jeg hadde hatt det i 3 år ville det vel ha utviklet seg videre til nå? Spredt seg til resten av kroppen og jeg ville merket det på energi og form? Anonymkode: df69d...3ce Du må gå til lege - ingen her kan gi deg svar på spørsmålene du stiller selv om mange av oss har hatt brystkreft. Har du noen som kan være med deg til lege?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #11 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 19.37): Jeg har i ca 3 år hatt en kul i puppen men ikke turt å gå til legen pga helseangst. Kjenner nå at jeg har fått en i den andre også og er livredd for at dette er langtkommen kreft?! Noen med erfaring? Hilsen kvinne 32 Anonymkode: df69d...3ce Hei jeg skjønner at det er vanskelig dersom du har helseangst❤️ Mest sannsynlig er det ingenting farlig og enig i at du sikkert ville merket det om det var kreft. MEN for å vite og ikke bare tro så må du ta turen til legen og sjekke det ut. Tenk for en lettelse når det er overstått. Ring allerede i morgen fredag og få en time. Når det er gjort så må du prøve å ikke tenke på det, evt si til deg selv at du kan tenke på det en viss tid. Feks mellom kl 19-20. ( prøv iallefall) Når dagen du skal til legen er der så bare tenk at dette er noe du må gjøre! Ikke avbestill timen! dersom du skulle bli henvist videre så må du huske at dette er noe legene gjør for å utelukke , ikke for at de tror det er kreft. De aller fleste som blir henvist har ikke kreft. og en siste ting. De fleste som har brystkreft blir friske. Det er jo ikke slik at det er en dødsdom. Noen ganger må vi være litt modige. lykke til! Og husk å ringe legen i morgen! ( PS.. Tror ikke det er noe farlig:) Anonymkode: 205fb...697 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå