Gå til innhold

Hun solgte babyutstyr jeg gav henne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie men kort fortalt;

En venninne skulle få barn og bli alene med barnet, jeg gav henne sprinkelseng med NY madrass og trille pluss mye annet pent brukt og skikkelig utstyr.

Jeg kunne lett solgt det men valgte å gi det til henne for å være hjelpsom.

Så dukker barnefar opp igjen rett før termin og da er plutselig ikke tingene fra meg gode nok lengre og han kjøper alt nytt.
Og de legger ut alt fra meg på finn.no.

De står som solgt nå, nesten så jeg har lyst å be om prosenter av salget…😏

Anonymkode: ec7d4...87c

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så frekt!

Ja, du har gitt den bort, men jeg hadde gitt den tilbake til deg hvis jeg var henne.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lang historie men kort fortalt;

En venninne skulle få barn og bli alene med barnet, jeg gav henne sprinkelseng med NY madrass og trille pluss mye annet pent brukt og skikkelig utstyr.

Jeg kunne lett solgt det men valgte å gi det til henne for å være hjelpsom.

Så dukker barnefar opp igjen rett før termin og da er plutselig ikke tingene fra meg gode nok lengre og han kjøper alt nytt.
Og de legger ut alt fra meg på finn.no.

De står som solgt nå, nesten så jeg har lyst å be om prosenter av salget…😏

Wow, er det mulig? Hun burde Kontaktet deg og levert det tilbake slik at du kunne solgt det. Tør du si fra/kommentere det til henne, at du har sett at hun har solgt det på Finn.no?

• Liker 4
Skrevet

Når hun spør om barnevakt (etter å ha blitt alene igjen) så tar du 1000 kr/time for det. 

Anonymkode: a6c6a...4e5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Noe lignende skjedde her, en god venn arvet alt hun trengte til baby med beskjed om at jeg ønsket at hun arvet det videre til noen som trengte det, hun var helt enig. Jevnt og trutt dukker det opp annonser med ting hun fikk som skal selges til ca nypris etter 4 barn.

Det får bare være, jeg har vurdert det dit at det er faktisk ikke verd energien min å henge meg opp i det selv om jeg synes det er feil.

Skrevet
vea skrev (2 minutter siden):

Noe lignende skjedde her, en god venn arvet alt hun trengte til baby med beskjed om at jeg ønsket at hun arvet det videre til noen som trengte det, hun var helt enig. Jevnt og trutt dukker det opp annonser med ting hun fikk som skal selges til ca nypris etter 4 barn.

Det får bare være, jeg har vurdert det dit at det er faktisk ikke verd energien min å henge meg opp i det selv om jeg synes det er feil.

Det er ikke bare feil, det er direkte frekt. Det var ikke det dere hadde avtale om.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner at du synes det er dumt, men gitt bort er gitt bort. 

Anonymkode: 24c87...02a

• Liker 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (2 minutter siden):

Det er ikke bare feil, det er direkte frekt. Det var ikke det dere hadde avtale om.

Det er helt sant, men det koster også en del å henge seg opp i slikt. Om hun trenger penger eller hvilken situasjon de er i son jeg kanskje ikke har innsikt i er jo usikkert. Så jeg er der at en må ta en vurdering på om det er verd å lage en sak av det, potensielt miste et vennskap eller rett og slett bare la det fare og heller gjøre endringer fremover.

I mitt tilfelle arver jeg ingenting den veien og lar det heller gå til andre. I situasjonen til TS hadde jeg muligens bemerket at det er veldig sårt at det ble gjort på denne måten, det er tross alt klær og utstyr som kunne vært solgt og gått til noe barna trengte. Men dette må nesten TS vurdere selv til syvende og sist tenker jeg.

• Liker 1
Skrevet
vea skrev (8 minutter siden):

Hun burde selvfølgelig gjort som du sa, men mener det stiller seg litt annerledes når tingene faktisk er brukt. Det er uansett lite sannsynlig at hun fikk så god pris for godt brukte ting. Hun trengte sikkert pengene. 

I TS sitt tilfelle er det bare direkte frekt. Dette har hun fått for å bruke til baby, når hun da kjøper nytt istedenfor bør hun heller gi det tilbake til sin venninne

Anonymkode: e1b35...299

• Liker 1
Skrevet

Joda, det ble gitt bort men det var for at hun skulle bruke det selv, føler det var selvsagt.

Det er også penger jeg absolutt kunne ha trengt selv!

TS

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Veldig frekt. 

Folk som selger arvede ting etter å ha brukt det, blir litt annerledes. Da har de jo hatt nytt av dem først. Venninna til TS bare tok i mot og solgte. 

Hvorvidt du skal konfrontere henne, kommer litt an på. Er hun en som vanligvis er glad i å snylte på andre, kan det være verd å ta det opp. Er hun en god og støttende venninne ellers, er det kanskje mest hensiktsmessig å la det gå.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda, det ble gitt bort men det var for at hun skulle bruke det selv, føler det var selvsagt.

TS

Hvis du har dårlig økonomi selv, er det en god grunn til å ta det opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS

Da ville jeg vurdert å ta det opp å si noe i den forstand at "jeg er skuffa fordi dette ga jeg til deg fordi jeg er glad i deg og har sett frem til den lille kom. Hadde jeg visst det ble solgt igjen før det i det hele tatt ble tatt i bruk så hadde jeg faktisk solgt det selv da jeg har behov for litt ekstra penger nå og det kunne gått tilbake til ungen(e) min(e). "

Vertfall noe som uttrykker at dette var faktisk ikke ok uten å overkjøre helt. Men det er selvsagt ikke ok det hun har gjort, hun skulle forhørt seg med deg først.

• Liker 7
Skrevet

Ikke gi henne noe som helst mer. La de klare seg selv. Satans frekt og det hadde jeg sagt klart ifra om.

• Liker 1
Skrevet

Barnefar er ikke helt god i min bok, men jeg har alltid vært høflig og lyttet når hun har vært fortvilet.

Men han er en flashy og jålete mann så mulig det er der det ligger?
Før hun ble gravid var det ofte turer og hotell, mye kredittkort dessverre😏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...