AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Altså at du var hjemme alene med barnet/barna og tok deg en dupp på sofaen uten at noe galt skjedde 😛 Min er 2 år, jeg er gravid og så forferdelig trøtt. Mange dager der jeg kjenner at jeg skulle hatt en dupp for å holde ut, men usikker på om det er helt forsvarlig. Ganske rolig og grei unge, men man vet aldri... Anonymkode: 5db05...a37
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Altså at du var hjemme alene med barnet/barna og tok deg en dupp på sofaen uten at noe galt skjedde 😛 Min er 2 år, jeg er gravid og så forferdelig trøtt. Mange dager der jeg kjenner at jeg skulle hatt en dupp for å holde ut, men usikker på om det er helt forsvarlig. Ganske rolig og grei unge, men man vet aldri... Anonymkode: 5db05...a37 Det har jeg da gjort siden ungen ble født. Du har vel barnesikret huset ditt? Ungen kan jo like gjerne våkne midt på natten, jeg sitter ikke våken og passer på 24/7 av den grunn. Anonymkode: aed31...853
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Trikset er å sette på barnetv og legge deg med barnet foran deg på sofaen med armene rundt så du våkner hvis barnet beveger seg... 🙈 Anonymkode: 074ab...c8e 8 3 3
Eva-Lena Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Altså at du var hjemme alene med barnet/barna og tok deg en dupp på sofaen uten at noe galt skjedde 😛 Min er 2 år, jeg er gravid og så forferdelig trøtt. Mange dager der jeg kjenner at jeg skulle hatt en dupp for å holde ut, men usikker på om det er helt forsvarlig. Ganske rolig og grei unge, men man vet aldri... Anonymkode: 5db05...a37 Mine var 1 og 2 år. Da satte jeg på filmen Løvenes konge og dormet på sofaen. Jeg hørte hva de holdt på med og sover lett. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det har jeg da gjort siden ungen ble født. Du har vel barnesikret huset ditt? Ungen kan jo like gjerne våkne midt på natten, jeg sitter ikke våken og passer på 24/7 av den grunn. Anonymkode: aed31...853 Er vel litt forskjell på om barnet er sperret inne i grindseng eller løper rundt i stue og kjøkken, vel? Anonymkode: 074ab...c8e 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Hadde du noensinne kunne tilgitt deg selv om det skjedde en ulykke? Unger er oppfinnsomme, alt kan skje. Ikke sov med et våkent barn som ikke har vett til å ta vare på seg selv. Anonymkode: 2e55b...2e8 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Her er barnet 3 år og jeg tørr ikke gjøre det. Jeg kan sovne tungt på sofaen og har allerede hatt en ulykke… Har hendt at jeg har lagt meg og sovnet med han på soverommet mens han ser barne tv på nettbrett i sengen, men da har jeg låst døren så han ikke går ut av rommet mens jeg sover 😅 Anonymkode: b557e...ebc 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 Sett barnet i lekegrind foran tv og ta deg 20 min på sofaen ved siden av😉 Anonymkode: cbecf...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 Jeg kunne duppe av fra ungen var 3,5.turde aldri før det Anonymkode: 52403...edc
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 Jeg pleide å ta en powernap liggende på gulvet, da lekte ungene rundt meg. Anonymkode: 735e6...00d 1
PepsiMinus Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 De dagene det var høyst nødvendig, 3 år. Da sov jeg i sengen hans/på gulvet på rommet hans, og han lekte rundt meg. 6 år før jeg tok en blund på sofaen. Han fant på for mye tull før den tid, dessverre. 😂 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 Gjør det ikke enda. Min er fire. Anonymkode: b0957...306 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 Kan du ikke ta med iPad/skjerm i senga og feks sette skittentøyskurven foran døra så du hører om barnet går ut? Sleng et par pledd/dyner på gulvet om du er redd ungen kamikazer ut av senga. Du er gravid, alt er lov Sov ikke på sofaen før barnet var 3 år, jeg sover også veldig lett. Anonymkode: 92a62...c3d 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #14 Skrevet 8. februar 2023 Rundt 3,5. Jeg sover veldig lett og ikke så lenge av gangen. Anonymkode: d39fa...627
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #15 Skrevet 8. februar 2023 Jeg sover ikke på sofaen men senga. Gjerne i helgene, da våkner barnet tidlig, får låne mobilen, og ligger ved siden av meg. Da sover jeg litt igjen. Barnet er 3,5 år. Hadde ikke kunnet lagt og sovet på sofaen, hadde blitt vekket uansett. Dessuten kan man ikke vite hva barnet kan finne på, de kan jo gjøre alt mulig. Eller så lite, men farlig, som å sette noe fast i halsen. Da vil man helst være våken og parat!! Anonymkode: 6ecfe...052 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #16 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er vel litt forskjell på om barnet er sperret inne i grindseng eller løper rundt i stue og kjøkken, vel? Anonymkode: 074ab...c8e Jeg bruker ikke bur på barn. Hverken lekegrind eller grindseng - grøss. Bruker heller grind rundt det som er farlig, som ildsted og trapp. Ville forøvrig ikke lagt meg til å sove hvis det var fyr eller nylig hadde vært fyr i peisen, selv om det var peisgrind der. Hvis ungen løper rundt hører jeg det jo og våkner. Går rundt går jo helt fint. Ikke ha kniver, etsende midler etc liggende tilgjengelig. Hvis man sover tungt kan man selvsagt ikke legge seg til å sove. Anonymkode: aed31...853
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #17 Skrevet 8. februar 2023 Mi frøken på 3 1/2 år kommer bort og åpner øynene mine og sier: « Mamma, ikke sove.» Så helt uaktuelt å få seg en liten dupp så lenge hun er våken her i hvert fall...😂 Anonymkode: 616c2...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #18 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg bruker ikke bur på barn. Hverken lekegrind eller grindseng - grøss. Bruker heller grind rundt det som er farlig, som ildsted og trapp. Ville forøvrig ikke lagt meg til å sove hvis det var fyr eller nylig hadde vært fyr i peisen, selv om det var peisgrind der. Hvis ungen løper rundt hører jeg det jo og våkner. Går rundt går jo helt fint. Ikke ha kniver, etsende midler etc liggende tilgjengelig. Hvis man sover tungt kan man selvsagt ikke legge seg til å sove. Anonymkode: aed31...853 Av ren nysgjerrighet, hvordan seng brukte du til barnet frem til det var stort nok til ikke å falle ut? Vi har soverom i andre etasje, og føler ikke det finnes så mange trygge alternativer til sprinkelseng for de minste som er veldig aktive, men fortsatt ikke forstår at det kan være veldig vondt å falle ut av sengen. Anonymkode: 2adda...9e8 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #20 Skrevet 8. februar 2023 Har ved et par anledninger blitt vekt av jentungen på litt over 2 år. Da har jeg klart å sovne på sofaen 🙈 Anonymkode: 36ec4...357
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå