Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har vært bortreist i en uke. Og jeg har kost meg så vannvittig! Så deilig at det er bare lille pus å komme hjem til. Så deilig med stillhet, så deilig å tenke bare på meg.

Danse til Snap mens jeg lager middag, åpne en flaske vin med en gang jeg kommer hjem og fullføre den mens jeg ser på såper hele kvelden, la pakkepapir/gaver ligge strødd utover stua hele uka, smugrøyke, sminke meg altfor mye og prøve den nye kjolen min, kjøpe masse stæsj jeg bytter dagen etterpå uten å få høre at jeg er vinglete, la vær å barbere leggene, ta fotbad, ringe en gammel flamme fordi jeg ville høre om hadde hadde det bra og ønske han god jul, bestille akkurat den pizzaen jeg vil fra peppes, klage når pizzaen som kom var litt feil uten å få høre at jeg er anal, lage sjokolademousse kl 02 på natten fordi jeg vet at jeg kommer til å synes det er herlig å våkne når jeg skal spise sjokolademousse til frokost, ta ettermiddagshvil, pelle meg i øret, stjele hans t-skjorter til å sove i, lese avisen på gulvet, ha det skjønt.

Men bør jeg ikke savne han? Litt i hvert fall?

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Har mange venninner som er sånn. Selv er jeg vrak uten mann i huset.

Skrevet

:grine2: :grine2: :grine2: Kjenner meg igjen her ja..

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg hadde det også sånn. Men når gubben kom hjem, kjente jeg at jeg hadde savnet han likevel.

Skrevet (endret)

Samboeren min er sjelden bortreist, 1-3 ganger i året kanskje. Jeg koser meg skikkelig når han er borte, nyter å være alene. Savner han litt om kvelden/natta, liker ikke så godt å sove alene. Men jeg vet jo han kommer tilbake, så jeg nyter tiden alene og føler ikke noe behov for å gruble over at han ikke er her.

Endret av Arkana
Skrevet (endret)

Jeg synes det er deilig å være alene hjemme. Men reagerer litt på en del av det du skriver.

Hvis jeg ikke vil barbere meg, så gjør jeg det ikke - selv om mannen min er hjemme. T-skjorter får jeg låne hvis jeg vil. Fotbad tar jeg når jeg vil, jeg leser stadig på gulvet og peller meg i øret når jeg trenger det. Osv.

Jeg synes også det er litt pussig å vente til mannen er bortreist med å ringe gamle flammer for å prate med dem. Blir litt for lysky aktivitet om man må vente helt til da.

Endret av Melk
Skrevet

Jeg synes også det er kjempedeilig å være alene hjemme! Nyter stillheten i leiligheten, det å bare trenge å tenke på seg hver dag, uten å ta hensyn til noen. Tror mange, iallfall jeg, trenger et slikt pusterom iblant. Jeg er faktisk alene hjemme nå og storkoser meg. :)

Men det skal sies, at jeg er trist når han drar, og veldig glad når han kommer tilbake, selv om det bare er godt i mellomtiden. Sist han dro felte jeg til og med en tåre da han reiste. :)

Men jeg føler ikke det minste behov for å ringe gamle flammer mens han er borte. Nyter stillheten og roen i mitt eget selskap, og finner på ting med venninner og familie.

Skrevet

Det er da ingenting galt i å kose seg selv om man er alene hjemme.

Alle har behov for alenetid, mange også alene-hjemme-tid.

Jeg er alene hjemme ganske ofte, og jeg syns en 5-6 dager alene hjemme er helt flott.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg har en mann som reiser en del i jobben. Og det er ofte jeg syns det er helt nydelig at han reiser og jeg kan kose meg helt alene. Men blir det lenge begynner jeg og savne han veldig, og det er alltid godt å få han hjem igjen.

Men du synes det er godt å få han hjem igjen og eller? Hvis ikke er det kanskje litt rart.

Skrevet

Jeg skulle faktisk ønske jeg var litt mer sånn som trådstarter... Jeg savner nemlig sambo veldig når han er borte, og klarer ikke å nyte å være alene.....

Skrevet

Jeg er gutt, og synes det kan være kjempegodt å få litt tid for meg selv! Det er jo deilig å tenke bare på seg selv og gjøre som man har lyst til. I vårt forhold kan vi jo gjøre det vi vil uansett, men det er deilig å være litt alene også. Men som det nevnes tidligere her, så synes jeg det blir galt hvis man ikke føler noe savn, eller glede når partneren kommer tilbake. Da er det kanskje singellivet man har mest lyst på?

Og jeg er enig med personen som sa at det hørtes litt pussig ut at man må vente til partneren drar før man tar kontakt med en gammel flamme.

Min konklusjon; Det er deilig å være litt alene, men godt når partneren er hjemme igjen også!

Skrevet

Kan du ikke ringe den gamle flammen når din mann er tilstede gjør du ting som ikke bør gjøres bak hans rygg.

Skrevet
Kan du ikke ringe den gamle flammen når din mann er tilstede gjør du ting som ikke bør gjøres bak hans rygg.

Det er ikke det at jeg ikke kunne ha ringt dersom mannen var hjemme. Det er bare det at det var faktisk litt hyggeligere, og ja jeg tilstår at jeg tenkte litt på de gode stundene jeg hadde med den gamle flammen. Vi snakkes et par ganger i året, og det er ikke noe som ikke tåler dagens lys. Man har en fortid, og selv om man er ferdig med den, er det tillatt å ta frem minnene en gang i blant.

Mannen kom hjem i går, og det var godt å se ham. Tror det var veldig sunt med litt tid for meg selv, selv om jeg faktisk ser litt frem til at han reiser bort igjen en helg i februar!

Skrevet

Håper gutten min savner meg når jeg er borte i to uker på jobb i nordsjøen... :( Selv klarer jeg knapt en natt alene når jeg er hjemme... Og gruer meg hver gang jeg må reise på jobb.. :grine:

Gjest christineemily
Skrevet

Skjønner deg godt jeg :ler: , alle trenger tid for seg selv! Jeg har venninner som omtrent ikke lar mannen slippe ut av huset... hjelp for et fengsel sier jeg!!!

Gjest Oppsaltrollet
Skrevet

Det er skjønt å få litt tid alene, men savner ham alltid. Som regel er det snakk om at han drar på hytteferie med ungen sin og den øvrige storfamilien, og det synes jeg det er helt ok å slippe unna og ønsker heller å være hjemme og hygge meg i mitt eget selskap. Får liksom endelig fred og ro til å rydde og vaske uten at noen blir furtne pga skurebøtta ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...