AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Hvordan feirer du din morsdag? Hva pleier du og hva er din drømmemorsdag? Anonymkode: 293b1...4ee
Amossa Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Jeg har ingen sans for verken farsdag eller morsdag. Gjetter at det er en amerikansk salgsjippo. Ut over at ungene ga tegninger (som de laget på skolen) i gave, har vi aldri gjort noe spesielt. Baker kaker til alle familiemedlemmenes bursdager, til jul, påske, 17.mai og mer. Glad jeg ikke skal bake kake nå til helga 1
Macro Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Morsdag hadde noe for seg i gamle dager da mor stelte hjemme hver dag hele året og ble feiret med fri denne ene dagen i året. Da stelte far og barn hjem og mat(synd noen tror det kun er salgsoppspinn). Vi baker noe sammen og koser oss med det, og han får som regel hjelp av bestefar til å handle en liten butikkbukett. Helt perfekt for min del. Jeg liker igrunn ikke oppmerksomhet, men en fin dag med baking og film med sønnen setter jeg veldig pris på ❤️ 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Har aldri feiret det, og har ikke noe forhold til det. Anonymkode: 51c5c...060 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Sover lenge, og får gjerne kaffe og ferske Shell boller på sengen. Så har gjerne far og barna sammen funnet noe til meg på senteret. Ellers av dagen går som en normal søndag. Anonymkode: e5e44...cc0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Sønnen min er hos pappaen i år, så blir ikke feiret. Tenkte å besøke bestemor. Anonymkode: d6351...dfb
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 Spiser kake etter middag, og får en liten presang fra ungene. Og det er helt perfekt. Jeg har null ønske eller behov for noe mer. De siste årene har morsdagen forsvunnet i bursdagsfeiring av unger - tre stk i familien har bursdag i februar, og da har bursdagsbesøket alltid havnet på en morsdag, for at alle skal få ha hver sin bursdagsfest. Anonymkode: 26174...995 1
Arkana Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 Vi spiser god middag med dessert eller kake etterpå. Og så har gjerne barna vært på storsenteret og kjøpt noen små gaver til meg og det setter jeg alltid stor pris på. Jeg synes den nøkterne feiringen vi har er helt perfekt og hadde ikke ønsket meg noe annet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 Feirer ikke slike dager. Anonymkode: ddacf...c36 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #11 Skrevet 9. februar 2023 Det er bare en helt vanlig dag. Hver dag er morsdag her (far er ikke i bildet) Anonymkode: 4248c...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 Det feirer vi egentlig ikke, men syns det er koselig med en liten oppmerksomhet på dagen da, det må jeg jo innrømme. Kjekt å bli satt pris på. Jeg pleier å få en liten gave som ungene har kjøpt, men bortsett fra det er dagen som er vanlig søndag og vil heller ikke gjort noe mer ut av det. Får jeg meg en lang løpetur med en god podcast på øret, er dagen perfekt Anonymkode: 05c6a...928 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #13 Skrevet 9. februar 2023 Skal ha min gamle mor på Biff Bourgogne, kake til kaffen etterpå. Så min mann, meg, mor, voksen sønn og min bror samles. Pleier å få blomster og gave, men det viktigste er å samles. Gir selvfølgelig min mor en bukett. Anonymkode: 8dd16...560
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 Hun som startet tradisjonen prøvde faktisk å få den stoppet noen år senere fordi hun så hvordan handelstanden utnyttet den! Så både den og farsdag er noen skikkelig tull! Anonymkode: 22c45...229 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #15 Skrevet 10. februar 2023 Mamma er død. Og tross mange prøverørsforsøk ble aldri jeg mamma. Så det er egentlig bare en av disse dagene jeg må gjennom. Anonymkode: 9bf80...c58 3
Amatariel Skrevet 10. februar 2023 #16 Skrevet 10. februar 2023 Vi markerer alltid morsdag. Min mor får en liten morsdagsgave, og jeg får fellesfrokost m/ gave sammen med mine barn. På ettermiddagen drar vi gjerne ut på restaurant.
Kaneel Skrevet 12. februar 2023 #17 Skrevet 12. februar 2023 Fått masse gratulasjoner fra barn og barnebarn og svigerbarn, FaceTime med flere av dem ❤️ Fikk frokost på sengen av de barnebarna mine som jeg hsr daglig ansvar for ❤️ Litt senere i dag skal vi lage til en fin og me vennlig feiring av min nydlige svigerdatter som er deres mor som desverre har alvorlig me ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #18 Skrevet 12. februar 2023 Kan eventuelt bake en kake eller noe sammen med barnet. Mest fordi det er en kjekk aktivitet med barnet, og kake er liksom ikke noe vi spiser til vanlig så greit å ha unnskyldning til å spise litt😅 Men det er ikke en dag jeg syns er viktig å feire i så måte. Om jeg likevel skal besøke min mamma, så kan jeg kjøpe med blomster. Det er noe jeg ofte glemmer i hverdagen, så greit med slike påminnere til å sette ekstra pris på henne innimellom. Anonymkode: 41d87...814
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #19 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 16.42): Hvordan feirer du din morsdag? Hva pleier du og hva er din drømmemorsdag? Anonymkode: 293b1...4ee Jeg vil sitere en facebook-post jeg leste istad. Jeg synes det var trist, men vil dele det: Også i år, tredje år på rad, ble jeg feiret med halvvisnet roser fra Rema hvor 1 eller 2 stk var knust og det var kun stilken igjen. Men i år fikk jeg også 1 liten Kinder sjokolade i tillegg. Det er slik min mann feirer moren til sine barn. Takk og pris for at ungen hadde tegnet et vakkert kort som lå på nattbordet da jeg våknet. Barnet setter mer pris på meg enn han jeg er gift med. Jeg håper jeg er unntaket og at andre ble feiret bedre enn det. Anonymkode: a54cc...787
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #20 Skrevet 12. februar 2023 Mormor-dagen kalte jeg det da jeg vokste opp. Siden min mor gikk bort da jeg var liten, og husker ikke hvordan vi feiret dagen mens mamma levde. Så ble jeg alene-mamma, og min far og datter ordnet morsdag for meg da min datter var barn. Det var frokost på senga, blomster og hjemmelaget kort. Så var det på kirkegården med blomster, noe vi også gjorde da jeg var barn, kaffe og kake på ettermiddagen og middag på kvelden. Nå er min datter voksen, men ordner frokost på senga, blomster får jeg, hjemmelaget kort er byttet ut med sjokolade. Vi går fortsatt på kirkegården med blomster. Ellers så er det kaffe og kake på ettermiddagen og middag til kvelden. Min datter må alltid overnatte hjemme hos oss natt til morsdagen, selv om hun nå bor for seg selv. Anonymkode: 5ef20...182 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå