AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Del Skrevet 8. februar 2023 Jeg er intern og var på intervju i forrige uke. De har flere som de skal intervjue i løpet av denne uka. Men! Etter intervjuet snakket jeg med lederen og sa at jeg også søker på andre stillinger siden jeg vil ha noe permanent...og da svarte han "jeg skjønner at du gjør det, siden vi ikke klarer å tilby noe permanent her...". Betyr det at han allerede nå vet at jeg ikke får jobben?? 😕 Anonymkode: 71ece...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Del Skrevet 8. februar 2023 Ingen?? Er så lei meg Anonymkode: 71ece...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er intern og var på intervju i forrige uke. De har flere som de skal intervjue i løpet av denne uka. Men! Etter intervjuet snakket jeg med lederen og sa at jeg også søker på andre stillinger siden jeg vil ha noe permanent...og da svarte han "jeg skjønner at du gjør det, siden vi ikke klarer å tilby noe permanent her...". Betyr det at han allerede nå vet at jeg ikke får jobben?? 😕 Anonymkode: 71ece...2e9 Skal ikke det mye til før en intern ikke får jobben? Anonymkode: 2adb5...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skal ikke det mye til før en intern ikke får jobben? Anonymkode: 2adb5...d78 Jeg vet ikke. Det at han sier slike ting er jo ikke positivt Anonymkode: 71ece...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Del Skrevet 8. februar 2023 Kan være han snakket generelt om hvordan du har hatt det, at han forstår du har søkt mange jobber, altså søker deg ut også. Du sa jo egentlig rett ut at du var på vet ut og ville slutte hos dem og fikk vel et sympatisk svar på det? Ellers så vet jeg ikke hvilke tegn du skal se etter, men om du ser bort fra akkurat den uttalelsen, hvordan følte du at intervjuet gikk? Jeg har fått de jobbene hvor jeg følte at dette gikk dritbra. Et par ganger har jeg følt det ikke gikk noe bra, og da har jeg ikke fått den. Det er egentlig det beste tegnet tror jeg, om du føler intervjuet gikk bra eller ei, om du følte du svarte godt på alt, at dere hadde god kjemi og snakket samme språk. Anonymkode: ff618...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan være han snakket generelt om hvordan du har hatt det, at han forstår du har søkt mange jobber, altså søker deg ut også. Du sa jo egentlig rett ut at du var på vet ut og ville slutte hos dem og fikk vel et sympatisk svar på det? Ellers så vet jeg ikke hvilke tegn du skal se etter, men om du ser bort fra akkurat den uttalelsen, hvordan følte du at intervjuet gikk? Jeg har fått de jobbene hvor jeg følte at dette gikk dritbra. Et par ganger har jeg følt det ikke gikk noe bra, og da har jeg ikke fått den. Det er egentlig det beste tegnet tror jeg, om du føler intervjuet gikk bra eller ei, om du følte du svarte godt på alt, at dere hadde god kjemi og snakket samme språk. Anonymkode: ff618...19e Jeg søker jo meg ikke ut når jeg søker på en fast stilling hos dem. Jeg viser at jeg ønsker noe fast og stabilt, og må jo prøve det andre steder, hvis jeg ikke får denne faste stillingen her. Er det feil å si? Anonymkode: 71ece...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Del Skrevet 8. februar 2023 Hvis du har jobbet der en stund så vet de jo hvordan du fungerer i jobben, og om de er interessert i å ha deg ansatt videre eller ikke. Det høres ikke akkurat ut som du er en de jobber for å beholde, så tipper du kan belage deg på at jobben gåt il noen andre. Anonymkode: 41194...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg søker jo meg ikke ut når jeg søker på en fast stilling hos dem. Jeg viser at jeg ønsker noe fast og stabilt, og må jo prøve det andre steder, hvis jeg ikke får denne faste stillingen her. Er det feil å si? Anonymkode: 71ece...2e9 Ikke nødvendigvis, det spørs jo helt. Men poenget mitt var ikke nødvendigvis det, men at du hvis man er vikar et sted og sier til en leder at man søker andre jobber fordi man vil ha noe permanent, så vil de svare det samme. Det er et naturlig svar, det er det man svarer på sånt generelt. Hva forventet du han skulle si? Anonymkode: ff618...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke nødvendigvis, det spørs jo helt. Men poenget mitt var ikke nødvendigvis det, men at du hvis man er vikar et sted og sier til en leder at man søker andre jobber fordi man vil ha noe permanent, så vil de svare det samme. Det er et naturlig svar, det er det man svarer på sånt generelt. Hva forventet du han skulle si? Anonymkode: ff618...19e "Vil du ikke jobbe her siden du sjekker andre stillinger?" "Vent til du får svar på denne søknaden" ? Anonymkode: 71ece...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis du har jobbet der en stund så vet de jo hvordan du fungerer i jobben, og om de er interessert i å ha deg ansatt videre eller ikke. Det høres ikke akkurat ut som du er en de jobber for å beholde, så tipper du kan belage deg på at jobben gåt il noen andre. Anonymkode: 41194...d2f Så hvorfor innkalle meg til intervju da? Anonymkode: 71ece...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Del Skrevet 8. februar 2023 Hva forventer du til svar da? "Ikke søk. Du får jobben"? Rett etter intervjuet? De ønsker vel å finne den beste kandidaten. Det kan være deg. Det kan være en annen. Anonymkode: ab96e...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva forventer du til svar da? "Ikke søk. Du får jobben"? Rett etter intervjuet? De ønsker vel å finne den beste kandidaten. Det kan være deg. Det kan være en annen. Anonymkode: ab96e...ad0 Som jeg skrev: AnonymBruker skrev (8 minutter siden): "Vil du ikke jobbe her siden du sjekker andre stillinger?" "Vent til du får svar på denne søknaden" ? Anonymkode: 71ece...2e9 Anonymkode: 71ece...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #13 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Så hvorfor innkalle meg til intervju da? Anonymkode: 71ece...2e9 For å si at de har fulgt spillereglene. Hvis det var deg de ville ha hadde de jobbet for å beholde deg. Anonymkode: 41194...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #14 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For å si at de har fulgt spillereglene. Hvis det var deg de ville ha hadde de jobbet for å beholde deg. Anonymkode: 41194...d2f Hvordan egentlig? Anonymkode: 71ece...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #15 Del Skrevet 8. februar 2023 Hvis jeg har noen på intervju som jeg finner ut at er fullstendig uaktuelle (vi hadde blant annet en ung mann som helt tydelig hadde løyet mye på CVen og ikke klarte å beskrive i det hele tatt sine tidligere arbeidsoppgaver, studier etc - og han var en skikkelig sjarmerende og snakkesalig fyr så det var ikke nervøsitet engang) så gidder jeg bare ikke å stille spørsmål rundt mulig oppstart, hvor kandidaten bor i dag, tanker rundt flytting/pendling, og denslags som jeg pleier å sjekke for å være sikker på at kandidaten har tenkt seriøst over hvordan det vil være å ha denne jobben. Anonymkode: d4990...125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #16 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan egentlig? Anonymkode: 71ece...2e9 Dette fikk du forklart flere ganger i den andre tråden din. Du er ikke den de vil ha, gå videre. Anonymkode: 41194...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #17 Del Skrevet 8. februar 2023 42 minutter siden, AnonymBruker said: "Vil du ikke jobbe her siden du sjekker andre stillinger?" "Vent til du får svar på denne søknaden" ? Anonymkode: 71ece...2e9 Det kan de ikke si. På første vet de jo at du helst vil fortsette der du er. På andre vil det ødelegge for deg om du ikke får jobben pga ting som leder ikke kan noe for, feks om rekkefølgen blir gjort om på. Anonymkode: 5465b...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #18 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan de ikke si. På første vet de jo at du helst vil fortsette der du er. På andre vil det ødelegge for deg om du ikke får jobben pga ting som leder ikke kan noe for, feks om rekkefølgen blir gjort om på. Anonymkode: 5465b...ea5 Nå skjønner jeg! Takker Anonymkode: 71ece...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #19 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er intern og var på intervju i forrige uke. De har flere som de skal intervjue i løpet av denne uka. Men! Etter intervjuet snakket jeg med lederen og sa at jeg også søker på andre stillinger siden jeg vil ha noe permanent...og da svarte han "jeg skjønner at du gjør det, siden vi ikke klarer å tilby noe permanent her...". Betyr det at han allerede nå vet at jeg ikke får jobben?? 😕 Anonymkode: 71ece...2e9 Jeg synes egentlig at du burde latt være å snakke om dette med lederen, og spesielt rett etter intervjuet. Jeg synes det var litt dårlig gjort, og du satte leder i en vanskelig posisjon. For du hintet vel egentlig etter å få høre om du var aktuell for jobben? Det ville være uproft av leder å kommentere intervjuet eller ansettelsesprosessen når du er kandidat. Alle er ikke intervjuet ennå engang, og hvis de er flere i ansettelsesutvalget har de neppe satt seg ned sammen å bli enige. Leder kan jo hverken si hverken om du er aktuell eller om du ikke er det. Hvis h*n hadde svart «vent til du får svar på denne» så hadde du jo fått forventninger og kanskje droppet de andre søknadene - og det hadde også blitt feil. Synes vedkommende svarte greit nok, men h*n ble sikkert overrasket over at du fortalte at du søker andre stillinger rett etter intervjuet der - jeg tror ikke du skal legge så mye i svaret egentlig. Det er helt vanlig å søke ulike stillinger samtidig, men det er rart å snakke om det rett etter intervju. Jeg hadde også blitt satt ut. Anonymkode: 746ab...5a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #20 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal ikke det mye til før en intern ikke får jobben? Anonymkode: 2adb5...d78 Det kan jo være flere interne søkere Anonymkode: c78cb...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå