Gå til innhold

Kvalitet på kattesand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre katter, og alltid brukt Everclean kattesand, som er den beste av alle jeg har prøvd. Men den er dyr. Nå har en av kattene mine fått diabetes, og hun går mye i dokassa og det går mye sand. Den siste måneden har jeg brukt 1500-2000 kr på sand, og det går bare ikke. Jeg må over på noe billigere. Noen som har erfaring med sand fra f.eks Rema?

Anonymkode: a7655...f52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det billigste og beste er pellets. Få tak i en PeWee kattedo med pellets til, og så fyller du pellets i den vanlige kattedoen til kattene, bare en neve om gangen etter hvert som du tar ut sand, og fortsett til kattene går på do på bare pellets. Sett også frem Pewee-doen med pellets på et tidspunkt, så de kan velge. Og etter de har begynt å gå på bare pellets på den gamle, så lar du fortsatt begge stå fremme en stund så de ikke blir presset til å bruke den nye doen, men velger selv.
Dette gikk helt smertefritt med mine katter, og jeg sparer mye penger på det!
Neste pellets-sekk kjøper du på Felleskjøpet, da det er billigst.

Her er en tråd om vidunderet: 

Anonymkode: d7857...e7d

• Liker 1
Skrevet

Ja....den tråden var ikke den beste tråden, men det er flere tråder om det her, og mange som skryter.

Her er doen, man kan få med og uten lokk, og det finnes en større type også: https://www.zooplus.no/shop/katt/kattetoalettogpleie/peewee/856353?variantid=856353.0

Her er en video om hvordan de fungerer, dette er visst en litt annen modell:

Skrevet

Benytter den på Jula og evt på Felleskjøpet Canada om jeg ikke husker feil :) 

Skrevet

Hvordan har katten det? Går katten fortsatt mye på do etter at behandling er iverksatt, bør kanskje veterinær ta en ny titt på dyret, kanskje prøve en annen type mat eller annen behandling.

Anonymkode: 8ba07...07d

Skrevet

Bruker cattia fra rusta:)

Anonymkode: 905ba...72a

• Liker 1
Skrevet

Har tre katter, de er dog ute en del på sommeren, og alltid inne på vinteren. Bruker i snitt 50 kr i måneden. Bruker pellets. 

Anonymkode: 6c6f6...761

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bruker cattia fra rusta:)

Anonymkode: 905ba...72a

Har to katter og bruker også Cattia fra Rusta. Superfornøyd og synes den er bedre enn FK sin. 

• Liker 1
Skrevet

Everclean koster 159 kr eller noe sånt hos PetXL, fri frakt om man bestiller for over 500 kr. 

Anonymkode: fd60a...7e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har tre katter, de er dog ute en del på sommeren, og alltid inne på vinteren. Bruker i snitt 50 kr i måneden. Bruker pellets. 

Anonymkode: 6c6f6...761

50 kr i måneden på pellets?? Jeg bruker 100 kr i året på mine tre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...