AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Jeg tror ikke på dette selv, og har svart fireåringen at dette på ingen måte finnes på ordentlig, men bare er på tv. Og da begynte jeg å lure.. Dere som faktisk tror på dette - forteller dere dette til barna hvis de spør? Og blir de da redde? Eller lar dere dette være opp til barna å finne ut av selv? Orker ikke diskusjon på om det finnes eller ikke, det er ikke det dette handler om.☺️ Anonymkode: 4fba8...70c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror ikke på dette selv, og har svart fireåringen at dette på ingen måte finnes på ordentlig, men bare er på tv. Og da begynte jeg å lure.. Dere som faktisk tror på dette - forteller dere dette til barna hvis de spør? Og blir de da redde? Eller lar dere dette være opp til barna å finne ut av selv? Orker ikke diskusjon på om det finnes eller ikke, det er ikke det dette handler om.☺️ Anonymkode: 4fba8...70c Tror ikke på spøkelser selv og ønsker ikke at barna skal tro de finnes, det kan jo være skummelt for dem. Min eldste på 12 år derimot sier katten vår som ble påkjørt i fjor ligger ved beina hans hver natt å passer på.. Synes egentlig den er litt fin 🥰 så der gidder jeg ikke å si noe, han hadde katten der hele sitt liv Anonymkode: 24fad...314 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke på spøkelser selv og ønsker ikke at barna skal tro de finnes, det kan jo være skummelt for dem. Min eldste på 12 år derimot sier katten vår som ble påkjørt i fjor ligger ved beina hans hver natt å passer på.. Synes egentlig den er litt fin 🥰 så der gidder jeg ikke å si noe, han hadde katten der hele sitt liv Anonymkode: 24fad...314 Det er jo bare en positiv ting for ham, så det synes jeg absolutt du bare skal la gå 🥰 Anonymkode: 4fba8...70c 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Søstera mi og samboeren tror på spøkelser, de nektet til ungene ble sånn tenåringer ca så oppdaget de det, men fortsatt blir de litt flaue når tenåringene som er smartere enn dem ler av dem for å tro på det Anonymkode: 91fa2...13a 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Jeg tror ikke det går an å "dø" på den måten at sjelen opphører å eksistere, så jeg tror absolutt det finnes noen sjeler her som ikke har gått videre. Har ikke barn, så vet ikke hvordan jeg ville snakket med dem om det. Men jeg er ikke redd såkalte "spøkelser", da det ikke gjør noen forskjell om man vet de eksisterer eller ikke. Resultatet blir det samme, ikke sant? Om du vet det eller ikke, så endrer jo ikke verden seg. Anonymkode: b45d0...8c7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Kaller det da ikke spøkelser, men ånder som er her og passer på oss. Men snakka ikke med ungene om det. Hvis de selv har opplevelser kan man snakke om det. Ikke bare avfei det selv om du selv er lukket for slik. Anonymkode: 0000f...80a 2
Kittykat Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke på dette selv, og har svart fireåringen at dette på ingen måte finnes på ordentlig, men bare er på tv. Og da begynte jeg å lure.. Dere som faktisk tror på dette - forteller dere dette til barna hvis de spør? Og blir de da redde? Eller lar dere dette være opp til barna å finne ut av selv? Orker ikke diskusjon på om det finnes eller ikke, det er ikke det dette handler om.☺️ Anonymkode: 4fba8...70c Jeg har fortalt barna mine at jeg tror på dette og at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet. De har ikke blitt redde av den grunn. Jeg opplevde uforklarlige ting når jeg var yngre og det samme har datteren min (før jeg fortalte dette til de). Opplevelsene jeg hadde pangstartet min interesse for dette og jeg har flere bøker om emnet og jeg følger med på serier/dokumentarer om det overnaturlige. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 Nei, vil ikke skremme barnet. Men jeg sjekker alle rom og kroker og skap før jeg legger meg, barnet er veldig vant til at mamma «mister noe på gulvet» (for å sjekke under senga) før hun legger seg 😄 Anonymkode: cd6cd...9e8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke på dette selv, og har svart fireåringen at dette på ingen måte finnes på ordentlig, men bare er på tv. Og da begynte jeg å lure.. Dere som faktisk tror på dette - forteller dere dette til barna hvis de spør? Og blir de da redde? Eller lar dere dette være opp til barna å finne ut av selv? Orker ikke diskusjon på om det finnes eller ikke, det er ikke det dette handler om.☺️ Anonymkode: 4fba8...70c Ja, det er en hel haug av folk som forteller barna at det finnes alt fra spøkelser, skrømt, nisser, underjordiske og en hel del annet. Før jeg flyttet nordover så hørte jeg aldri om slikt. Det mest populære nå om dagen er de underjordiske 🙄 Anonymkode: edaa7...1be
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, vil ikke skremme barnet. Men jeg sjekker alle rom og kroker og skap før jeg legger meg, barnet er veldig vant til at mamma «mister noe på gulvet» (for å sjekke under senga) før hun legger seg 😄 Anonymkode: cd6cd...9e8 Én ting er å tro på spøkelser/ånder/energier, men, som voksen, å faktisk tro at de gjemmer seg i kroker, skap og under sengen, høres jo helt plingplong ut. Tror du faktisk det? Anonymkode: d11d5...624 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Én ting er å tro på spøkelser/ånder/energier, men, som voksen, å faktisk tro at de gjemmer seg i kroker, skap og under sengen, høres jo helt plingplong ut. Tror du faktisk det? Anonymkode: d11d5...624 Nei, mer redd for innbruddstyver. Er blitt en tvangstanke. Hilsen tydeligvis plingplong Anonymkode: cd6cd...9e8 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, mer redd for innbruddstyver. Er blitt en tvangstanke. Hilsen tydeligvis plingplong Anonymkode: cd6cd...9e8 Nei herregud, det er beskyttelses instinktet ditt. Ikke hør på troll. Bare fint å være litt morsom plingplong og ikke trollete kjedeligpedelig. Anonymkode: d76f6...dab 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 Barna vet at jeg tror på ånder og at jeg tror sjelen lever videre etter at kroppen dør. Jeg snakker om det som verdens vanligste ting, så de blir ikke redde av det. Men jeg sier samtidig at det er det JEG tror på, men at de må bestemme selv hva de tror på. Anonymkode: ac296...c8c
Maskinfører Skrevet 8. februar 2023 #14 Skrevet 8. februar 2023 Kittykat skrev (5 timer siden): Jeg har fortalt barna mine at jeg tror på dette og at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet. De har ikke blitt redde av den grunn. Jeg opplevde uforklarlige ting når jeg var yngre og det samme har datteren min (før jeg fortalte dette til de). Opplevelsene jeg hadde pangstartet min interesse for dette og jeg har flere bøker om emnet og jeg følger med på serier/dokumentarer om det overnaturlige. En kommer nok lengst med åpenhet
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #15 Skrevet 9. februar 2023 Klart jeg deler min tro med barna. spøkelse er et negativt ladet ord og er en forsvinnende liten del av det vi snakker om. men at det finnes engler, ånder, hjelpere og energier vi ikke ser- absolutt. Har delt fra de kunne snakke, og ingen av dem er det minste redde. tvert imot finner de trygghet i at de vet at de er beskyttet 🥰✨ Anonymkode: e1da5...6e6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #16 Skrevet 9. februar 2023 Her så hadde ene barnet mange opplevelser som liten, så vi måtte jo prate om det, og ta det seriøst. Men jeg kaller det ikke for spøkelser, sier heller at sjelen lever videre. Men her og sier jeg at det jeg tror på, trenger ikke barna å tro på, de skal få tro på det de ønsker. Men man skal respektere det andre tror på. Anonymkode: 71dfd...df7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #17 Skrevet 9. februar 2023 Absolutt ikke! Det er ikke noe jeg vil tro på, selv om jeg har opplevd nok til at jeg skulle vært overbevist. Jeg velger å ikke tro på sånt, mest fordi jeg selv blir så redd. En slektning var veldig åpen om sånt da jeg var barn, og det skremte meg veldig! Ønsker ikke noe sånt for barna mine. Anonymkode: 1dfc4...942
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #18 Skrevet 9. februar 2023 Vi bor i et gammelt hus med periodevis mange uforklarlige fenomener. Jeg sier bare at det er forfedre som passer på oss, som jeg selv tror, og ingen er redde. Det har kun vært vår familie som har bodd her i 150 år. Anonymkode: 2f766...7b1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #19 Skrevet 9. februar 2023 Altså man VET jo ikke. Jeg tror på Allah, og og min tro innebærer også at man tror på jinn (ikke avdøde mennesker, men ånder. Skapt som ånder). Men i likhet med helvetet og andre ting som kan virke skremmende for barna, unngår jeg å fortelle om dette. Når hun er moden nok og stor nok, så kan man snakke om disse tingene på hennes eget initiativ. Anonymkode: 22b2e...350
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #20 Skrevet 10. februar 2023 Jeg tror ikke, men når barna spør så sier jeg at noen tror på det og at andre finner mer logiske ting å knytte det opp mot, men at jeg ikke vet helt sikkert. Anonymkode: 0a61e...9f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå