AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Del Skrevet 8. februar 2023 Jeg ønsker å ta fagbrev som privatist, har lest at det eneste som ikke går an å erstatte er yrkesfaglig fordypning, men at enkelte fag på studie kan kompensere. Jeg har jo tatt hele programmet slik det skal gjøres, vet dere om det er nok? Anonymkode: 560b8...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Del Skrevet 8. februar 2023 Det krever vanligvis 5 års praksis. De som går yrkesfag må være lærling noen år først. https://utdanning.no/tema/nyttig_informasjon/fagbrev_og_svennebrev Anonymkode: 35e22...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det krever vanligvis 5 års praksis. De som går yrkesfag må være lærling noen år først. https://utdanning.no/tema/nyttig_informasjon/fagbrev_og_svennebrev Anonymkode: 35e22...41b Ok, men jeg tenkte ta de teoretiske fagene som privatist, så søke meg til læreplass. Ser det kan bli litt vanskelig uten YFF Anonymkode: 560b8...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, men jeg tenkte ta de teoretiske fagene som privatist, så søke meg til læreplass. Ser det kan bli litt vanskelig uten YFF Anonymkode: 560b8...7ae Du kommer trolig ikke inn i køen for lærlingestillinger. Det kommer selvfølgelig an på hvilket fagområde du sikter mot. I helse/omsorg er det flust av assistentstillinger. Hvis det er vanskelig å få tak i fagfolk vil bedrifter være villig til å ansette ufaglærte til lavere lønn og gi nødvendig opplæring i bedriften. Slik jeg leser reglene trenger du ikke ta fagene som privatist dersom du vil ta fagbrev med 5 års yrkespraksis som bakgrunn. Anonymkode: 35e22...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordic99 Skrevet 9. februar 2023 #5 Del Skrevet 9. februar 2023 (endret) Har en kompis som først tok en bachelor i økonomi, men startet som tømrerlærling når han fikk bacheloren. Han fikk prutet ned lærlingtiden fra 5 til 3.5 eller 3 år. - Gitt at han gikk vanlig allmenn på videregående. Sist jeg pratet med han så stortrivdes han, og tror han fikk flatt 50% igjennom hele lærlingtiden. Endret 9. februar 2023 av Nordic99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Del Skrevet 9. februar 2023 Hvilken fagretning tenker du på? Feks elektrikerfaget trenger du ikke ta vg1/vg2 fagene på forhånd, men du kan være praksiskandidat og jobbe inntil 5 år samt ta en vg3-eksamen for å kunne melde deg opp til fagprøve. Anonymkode: 383a5...a8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #7 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilken fagretning tenker du på? Feks elektrikerfaget trenger du ikke ta vg1/vg2 fagene på forhånd, men du kan være praksiskandidat og jobbe inntil 5 år samt ta en vg3-eksamen for å kunne melde deg opp til fagprøve. Anonymkode: 383a5...a8f Industriteknologi😊 Anonymkode: 560b8...7ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå