AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Føler barnet får altfor lite timer sammen med de andre barna. Han sover 12 timer på natten i tillegg. innafor å si at personalet skal vekke han etter 1,5? Bør vel være nok? Gikk gjennom sovelista nå, sover i gjennomsnitt 2,5 time hver dag i bhg. Anonymkode: bd2fb...243
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Hvor gammelt er barnet da? Føler det er vesentlig her. Hadde ikke stusset om en 1-åring sov så lenge, men er barnet 2-3 år så er det lenge. Hvordan sovner barnet på kveld? Er det null stress med legging tenker jeg barnet trenger så mye søvn på dagtid. Anonymkode: ad9c8...015 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Eeh, ungen bør sove det ungen trenger! Å tilbringe tid med de andre barna blir jo mer og mer av etterhvert som ungen blir eldre! Anonymkode: 8599c...c61 9 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Synes det høres perfekt ut. Har en på 1,5 selv. Jeg liker at barna sover en del av barnehagetiden. Blir nok av timer i barnehagen uansett. Datteren vår kommer 08.00 og hentes 15.00-15.30. Anonymkode: c9045...652 6
Reign Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler barnet får altfor lite timer sammen med de andre barna. Han sover 12 timer på natten i tillegg. innafor å si at personalet skal vekke han etter 1,5? Bør vel være nok? Gikk gjennom sovelista nå, sover i gjennomsnitt 2,5 time hver dag i bhg. Anonymkode: bd2fb...243 Hvorfor setter du ikke barnets behov for søvn øverst? 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Helt vanlig å sove fra 12-15. Søvn er viktigere for de minste, enn å være sammen med de andre barna. Anonymkode: 90225...7d7 3
Macro Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Det er jo kjempefint. Da er ungen opplagt til noen gode timer med foreldrene sine før natta😁 11 1
tussi84 Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 Hvis barnet sovner til normal tid i kveld så er det vel ok. Jeg har derimot Aldri sett at barn som går på småbarnsavdeling sover så lenge som 3,5 t, selv ikke de som er ett. De sover 1,5-2 t maks. 2 åringene sover alt fra ingenting til 1 t/1,5t 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 tussi84 skrev (2 minutter siden): Hvis barnet sovner til normal tid i kveld så er det vel ok. Jeg har derimot Aldri sett at barn som går på småbarnsavdeling sover så lenge som 3,5 t, selv ikke de som er ett. De sover 1,5-2 t maks. 2 åringene sover alt fra ingenting til 1 t/1,5t Min 3-åring sover 1,5 time og legger seg kl 19. står opp igjen kl 06. Barn er som oss voksne og har individuelle behov. Det er ingen fasit. Anonymkode: 27fe4...b4e 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 tussi84 skrev (4 minutter siden): Hvis barnet sovner til normal tid i kveld så er det vel ok. Jeg har derimot Aldri sett at barn som går på småbarnsavdeling sover så lenge som 3,5 t, selv ikke de som er ett. De sover 1,5-2 t maks. 2 åringene sover alt fra ingenting til 1 t/1,5t Hva er "normal tid"? En del nordmenn er jo veldig opptatt av å få mest mulig tid uten sine egne barn, så de vil legge barna typ klokka sju uansett, er det det du anser som normal tid? Jeg hadde syntes det var veldig koselig om ungen min kunne få mer tid sammen med oss foreldre etter barnehage mot å heller sove mer der - jeg ønsker jo faktisk tid sammen med ungen min, helst tid uten stress, så så lenge den kommer seg opp om morgenen og er uthvilt når den våkner er det rent positivt med sen legging og heller lang formiddagslur. Anonymkode: ea0ce...b2e 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva er "normal tid"? En del nordmenn er jo veldig opptatt av å få mest mulig tid uten sine egne barn, så de vil legge barna typ klokka sju uansett, er det det du anser som normal tid? Jeg hadde syntes det var veldig koselig om ungen min kunne få mer tid sammen med oss foreldre etter barnehage mot å heller sove mer der - jeg ønsker jo faktisk tid sammen med ungen min, helst tid uten stress, så så lenge den kommer seg opp om morgenen og er uthvilt når den våkner er det rent positivt med sen legging og heller lang formiddagslur. Anonymkode: ea0ce...b2e Normal tid=alenetid med partneren sin eller seg selv for å kunne kose/slappe av på sofaen og ete godis foran tvn. Flaut. Anonymkode: db40c...e03
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 Min kan også sove 3 timer på dagen, og er allikevel helt utslitt kl 18, han er 15 mnd nå. Vi har ingen grenser på søvn i bhg, men foretrekker at han bare sover 1 gang, men hvis han er utslitt kl 9, så kan de legge hen to ganger. Som regel sover han fra 11-13.30, men har også kommer for å hente i 15 tiden, hvor han ligger å sover, og syntes ikke det gjør noe, han må jo få sove når han er trøtt. Anonymkode: 41e54...90c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 Min sov ca 3 timer hver dag i barnehagen de første 6 mnd. Og sover barnet 12 timer på natta og, så trenger barnet søvn. Anonymkode: 560c9...22d 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #14 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er "normal tid"? En del nordmenn er jo veldig opptatt av å få mest mulig tid uten sine egne barn, så de vil legge barna typ klokka sju uansett, er det det du anser som normal tid? Jeg hadde syntes det var veldig koselig om ungen min kunne få mer tid sammen med oss foreldre etter barnehage mot å heller sove mer der - jeg ønsker jo faktisk tid sammen med ungen min, helst tid uten stress, så så lenge den kommer seg opp om morgenen og er uthvilt når den våkner er det rent positivt med sen legging og heller lang formiddagslur. Anonymkode: ea0ce...b2e Den tiden barnet vanligvis sovner, som medfører at barnet våkner uthvilt passe tidlig neste dag. Hvilket klokkeslett det er varierer fra familie til familie, alt etter hvor tidlig de må avgårde. Jeg jobbet turnus og hadde hjemmeværende mann i småbarnsperioden, vårt barn kunne dermed sove til 8 og legges tilsvarende senere kontra familier der alle må ut døra innen 7.30. Anonymkode: 8382b...61b
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #15 Skrevet 8. februar 2023 Går det greit på legge barnet på kveldene da? Om det er tilfelle, så ser jeg ingen problemer med at barnet sover så lenge. Har en 4 åring I bhg som også fort sover 2 timer dersom han er ekstra trøtt. 2 åringen kan sove 2-3 timer. Jeg har bare sagt til bhg at de får styre sovinga etter barnets behov, så sier jeg heller ifra om det blir utfordrende her hjemme med legging eller våkentid på nettene. Anonymkode: 116b9...93f 2
Willat Skrevet 8. februar 2023 #16 Skrevet 8. februar 2023 Min sover 12 timer om natten og helst 3 timer lur. Er 22 mnd. Det blir 3-4 timer lur lørdag og søndag, og som regel 1-2 timer i banehagen forsi han blir vekket av de andre 😂
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #17 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Normal tid=alenetid med partneren sin eller seg selv for å kunne kose/slappe av på sofaen og ete godis foran tvn. Flaut. Anonymkode: db40c...e03 😅 ja jøss. Eller man legger barnet til en fornuftig tid etter alder og når barnet skal opp, så det får nok timer søvn på natten. Det er også nattesøvnen som er viktigst. Du vet mange med småbarn har eldre barn også, så jeg legger ikke akkurat minste til "normal tid" for å få egentid på sofaen. Anonymkode: 3f3be...33c 2
Tradegy Skrevet 8. februar 2023 #18 Skrevet 8. februar 2023 Jeg ville kanskje spurt om de kunne legge barnet som en av de første innimellom. Men tidsmessig er det nok hèlt normalt
Glød Skrevet 8. februar 2023 #19 Skrevet 8. februar 2023 Hvis ungen sovner til normal tid om kvelden ser jeg virkelig ikke problemet. Hn er ikke i bhg ene og alene for å leke med de andre barna. Primærbehovene kommer først, deretter lek, læring og sosialisering. Det er også veldig slitsomt for barn å være i bhg, det er veldig fint at hn får sove det hn trenger.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #20 Skrevet 8. februar 2023 Hadde sønnen min sovet i 3,5 t til langt utpå ettermiddagen, hadde jeg aldri fått han til å sove om kvelden. Anonymkode: eba32...7fa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå