AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Hei, har i natt hatt en helt forferdelig natt. Tannverk og bestilte derfor time og fikk time samme dag. regningen kom på 3060 kroner og kvitto er vedlagt. for det første ba tannlegen meg holde den filmen man biter rundt i munnen samtidig som det ble tatt røntgen. Hadde derfor åpen munn, hun så på bildet og ville ta et nytt denne gangen med lukket munn. begge bildene ble tatt av samme området, første med kun de nederste tennene, neste med begge rader. jeg mistenker hun glemte å si at jeg skulle ta ut fingeren/bite igjen, så derfor ble det to bilder. Jeg måtte så betale for begge bildene (300kr). Er dette riktig? prisen til siden, jeg er gravid i uke 30. er det forsvarlig? Sitter her nå engstelig for at jeg har tatt røntgen 2 ganger uten noen form for beskyttelse på magen. Vet strålene ikke er de sterkeste, men er vel en grunn til at man skal ut av rommet? siden jeg har deres oppmerksomhet så lurer jeg også på om det er vanlig å ta betaling for både «konsultasjon/akutt pasient» og for «rotbehandling - akutt seanse». Og bør ikke bedøvelse og/eller smittevern gå under en av disse prisene? skal sies at jeg er redd hun har tuklet med en gammel rotfylling som ikke har vært årsaken til at jeg hadde tannverk. For jeg svarte nei på om det gjorde vondt når hun både banket og blåste på tannen for å se om det fremprovoserte smerte. Men hun sa hun ikke kunne skjønne det skulle være en annen tann, så det måtte uansett være denne. Derfor ble det en behandling på denne. Anonymkode: 45f43...806
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Kan ikke se noe unormalt på regningen! Og det er bedre å ta røntgen og fikse problemet enn å gå med smerter uansett om man er gravid eller ei! Anonymkode: 8b0b9...ee7 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): jeg er gravid i uke 30. er det forsvarlig? Sitter her nå engstelig for at jeg har tatt røntgen 2 ganger uten noen form for beskyttelse på magen. Vet strålene ikke er de sterkeste, men er vel en grunn til at man skal ut av rommet? Hovedgrunnen til at de går ut er jo at det er forskjell på å ta røntgen 1 gang i året vs. utsettes for det mange ganger hver eneste arbeidsdag Anonymkode: b7445...4db 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Jeg var hos tannlegen når jeg var høygravid og de ville at jeg skulle ta røntgen. De mente at det var helt trygt og at strålene ikke var mer enn jeg uansett ville blitt utsatt for på en vanlig 4 timer flytur. Sa likevel nei, og de respekterte de. Anonymkode: 20ca9...54e 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 Jeg måtte ha på meg en slags tung "vest" da jeg tok røntgen sist. Er også gravid. Det var vel sånn beskyttelse. Prisen høres riktig ut da. Jeg hadde også tannpine sist, men det gikk over. Tannlegen sa at jeg var like før en rotfylling. Jeg sjekket da opp priser på det, og jommen er det dyrt ja... Anonymkode: 75540...92d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå