Gå til innhold

Alle muslimske gutter jeg kjenner er sammen med en etnisk norsk jente de tok jomfrudommen til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et krav, status eller hva? Vil de ikke bli sammen med noen som ikke er jomfruer?

Anonymkode: 5bc97...13f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troll

Anonymkode: 9a8a4...8ad

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det et krav, status eller hva? Vil de ikke bli sammen med noen som ikke er jomfruer?

Det er nok litt status ja. Og tilsvarende ville de samme guttene gått fra sans og samling om en norsk gutt (eller en annen) hadde tatt jomfrudommen til deres egne søstre, for da er familiens ære ødelagt. Dette kan forståes som en form for erobrer- og  dominansadferd, der de «rettroende» underlegger seg «de vantros» døtre, ikke for å ta dem som livspartnere, men for å ha noe å knulle på i ungdomsårene frem til de er gamle nok til å finne en «ren og dydig» kvinne av egen religion og etnisitet.

Endret av Cuckold
  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Det spørs sikkert litt, jeg kjenner mange muslimer som ikke bryr seg om det. Og jeg kjenner også noen norske som bryr seg om det så jeg mener det kommer ikke ann på tro og tilhørighet men kvinnesynet dems samme hvilken gud de tror på eller er ikketroende.

Anonymkode: c1ac3...705

• Liker 5
Skrevet
Cuckold skrev (1 minutt siden):

Det er nok litt status ja. Og tilsvarende ville de samme guttene gått fra sans og samling om en norsk gutt (eller en annen) hadde tatt jomfrudommen til deres egne søstre, for da er familiens ære ødelagt. Dette kan forståes som form for erobrer- og  dominansadferd, der de «rettroende» underlegger seg «de vantros» døtre, ikke for å ta dem som livspartnere, men for å ha noe å knulle på i ungdomsårene frem til de er gamle nok til å finne en «ren og dydig» kvinne av egen religion og etnisitet.

Ja den var det 100% sannhet i :) 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Forskjell på folk vettu. Ulik standard for seg selv og for andre. 

Anonymkode: d4071...e3e

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Cuckold said:

Det er nok litt status ja. Og tilsvarende ville de samme guttene gått fra sans og samling om en norsk gutt (eller en annen) hadde tatt jomfrudommen til deres egne søstre, for da er familiens ære ødelagt. Dette kan forståes som form for erobrer- og  dominansadferd, der de «rettroende» underlegger seg «de vantros» døtre, ikke for å ta dem som livspartnere, men for å ha noe å knulle på i ungdomsårene frem til de er gamle nok til å finne en «ren og dydig» kvinne av egen religion og etnisitet.

Amen. 

• Hjerte 2
Skrevet
Cuckold skrev (3 minutter siden):

Det er nok litt status ja. Og tilsvarende ville de samme guttene gått fra sans og samling om en norsk gutt (eller en annen) hadde tatt jomfrudommen til deres egne søstre, for da er familiens ære ødelagt. Dette kan forståes som en form for erobrer- og  dominansadferd, der de «rettroende» underlegger seg «de vantros» døtre, ikke for å ta dem som livspartnere, men for å ha noe å knulle på i ungdomsårene frem til de er gamle nok til å finne en «ren og dydig» kvinne av egen religion og etnisitet.

Jepp absolutt. Klassisk dominansadferd. Veldig lik sånn europeere gjorde i kolonitiden, knullet på "frigjorte"/tilgjengelige innfødte kvinner som de så kastet til side uten å tenke mer på de når en fin kristen europeisk kvinne ble tilgjengelig til ekteskap.

Var stort fra og med andre halvdel av 1800-tallet europeerne oppførte seg sånn da. Før det var de mindre rasistiske.

• Nyttig 3
Skrevet

Imponerende.

Jeg kjenner ikke hvem som "tok jomfrudommen" til de fleste av mine nærmeste venninner en gang. 

For en oversikt du har over alle de muslimske mennene du kjenner. 

👹

Anonymkode: 52db1...fe7

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, Entern said:

Jepp absolutt. Klassisk dominansadferd. Veldig lik sånn europeere gjorde i kolonitiden, knullet på "frigjorte"/tilgjengelige innfødte kvinner som de så kastet til side uten å tenke mer på de når en fin kristen europeisk kvinne ble tilgjengelig til ekteskap.

Var stort fra og med andre halvdel av 1800-tallet europeerne oppførte seg sånn da. Før det var de mindre rasistiske.

Tror den er litt for enkel, denne type adferd er nok ikke ukjent i så mange historiske samfunn, en form for rasistisk sjåvinisme ligger latent i mange kulturer og man trenger heller ikke være rasist for å føle gruppetilhørighet og ta mindre hensyn til utgruppene enn til sine egne. Men utover det har du selvsagt helt rett, denne type drittsekkadferd har også eksistert i vår kultur og bør selvsagt fordømmes uansett hvor vi finner den. Det er slik sett litt uheldig om vi i våre vestlige samfunn er litt forsiktige med å snakke om problemet i frykt for å nøre opp under rasisme. Dette er en problematikk alle norske jenter burde kjenne til før de kommer i den alderen da de vil kunne bli forsøkt sjekket opp og gi sin jomfrudom til en slik gutt. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, Cuckold said:

Tror den er litt for enkel, denne type adferd er nok ikke ukjent i så mange historiske samfunn, en form for rasistisk sjåvinisme ligger latent i mange kulturer og man trenger heller ikke være rasist for å føle gruppetilhørighet og ta mindre hensyn til utgruppene enn til sine egne. Men utover det har du selvsagt helt rett, denne type drittsekkadferd har også eksistert i vår kultur og bør selvsagt fordømmes uansett hvor vi finner den. Det er slik sett litt uheldig om vi i våre vestlige samfunn er litt forsiktige med å snakke om problemet i frykt for å nøre opp under rasisme. Dette er en problematikk alle norske jenter burde kjenne til før de kommer i den alderen da de vil kunne bli forsøkt sjekket opp og gi sin jomfrudom til en slik gutt. 

Nå er jo jomfrudom en sosial konstruksjon, da. Kvinner blir ikke mer (eller mindre) skitne av sex. 
Men ja. Jeg vil ikke anmode noen vestlig jente til å innlede forhold med en gutt fra islamske land. Da må det være en ex-muslim. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Cuckold skrev (Akkurat nå):

Enig 👍

For øvrig lagde Harald Eia & co. en artig sketsj om dette en gang.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Zeruda said:

Nå er jo jomfrudom en sosial konstruksjon, da. Kvinner blir ikke mer (eller mindre) skitne av sex. 
Men ja. Jeg vil ikke anmode noen vestlig jente til å innlede forhold med en gutt fra islamske land. Da må det være en ex-muslim. 

Da jeg var på den alderen snakket vi om både en gutt og jente som jomfru om man ennå ikke hadde hatt sex. Det innebar ikke at man ble skitten av sexen eller at vi oppfattet det som noe negativt å miste jomfrudommen, snarere tvert imot vil jeg si, så vi kan godt snakke om jomfrudom uten å adoptere dette arkaiske kvinnesynet og fordømmelsen av sex utenfor ekteskapet. 

Endret av Cuckold
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Zeruda skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig blir alle mer skitne av sex. Har du ikke hørt om kjønnssykdommer?

Anonymkode: 024bf...3c2

Skrevet
Entern skrev (19 minutter siden):

I all verden, hva er det som fikk deg til å nøste opp i 250 år gammel historie? 

Anonymkode: d5d0f...2f1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig blir alle mer skitne av sex. Har du ikke hørt om kjønnssykdommer?

Anonymkode: 024bf...3c2

Det finnes jo noe som heter beskyttet sex da. 

Er ingen fan av religionen islam, men forstår meg ikke på de som først kritiserer islam for å være bakstrebersk og så forfekter de samme kvinnesyn som islam. 

• Liker 1
Skrevet

Kvinner som har hatt sex med andre er urene i deres tro. Mens de selv kan ligge rundt 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, Cuckold said:

Da jeg var på den alderen snakket vi om både en gutt og jente som jomfru om man ennå ikke hadde hatt sex. Det innebar ikke at man ble skitten av sexen eller at vi oppfattet det som noe negativt å miste jomfrudommen, snarere tvert imot vil jeg si, så vi kan godt snakke om jomfrudom uten å adoptere dette arkaiske kvinnesynet og fordømmelsen av sex utenfor ekteskapet. 

Nå er jo jomfrudom en sosial konstruksjon da det ikke er noe målbart som kan sees på kroppen til folk. Og folk er jo den samme om de har hatt sex eller ikke.
Men forstår hva du mener. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I all verden, hva er det som fikk deg til å nøste opp i 250 år gammel historie? 

Anonymkode: d5d0f...2f1

Så bare en åpenbar parallell.

• Hjerte 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare tull! Jeg er gift med en muslim og han vsr definitivt ikke min første og ikke jeg hans første heller.

Vi har nå vært sammen i 14 år og er 38 år gamle.

Anonymkode: 209fc...7ad

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...