Gå til innhold

Noen her som har vært igjennom en periode med ekstrem tørke på sexfronten, men kommet over det og alt ble bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde dere? Jeg føler vi har prøvd alt, men jeg er fremdeles helt låst. 

Anonymkode: 30052...dd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du låst? Du blir du ikke kåt eller klarer du ikke å gjennomføre?

Skrevet

Spørs hva det kommer av? 

I vårt tilfelle så mistet jeg lysten på han. Var ikke lenger tiltrukket, så gikk igjennom 3 år uten sex (noen ganger pliktsex). 

Til slutt gikk jeg. 

Anonymkode: eeb61...ec0

Skrevet

Ja, skaffet en annen mann.

Anonymkode: fe274...57c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spørs hva det kommer av? 

I vårt tilfelle så mistet jeg lysten på han. Var ikke lenger tiltrukket, så gikk igjennom 3 år uten sex (noen ganger pliktsex). 

Til slutt gikk jeg. 

Anonymkode: eeb61...ec0

Antagelig pliktsex med meg og, over mange år. For et år siden nevnte han at han følte han voldtok meg, og etter det har vi bare gjort det et par ganger, og det har overhode ikke vært bra. Ts

Skrevet

Høres ut som om dere burde snakke med en sexolog eller parterapeut 😊

Anonymkode: 1e4e1...8e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som om dere burde snakke med en sexolog eller parterapeut 😊

Anonymkode: 1e4e1...8e7

Gjort begge deler og førte ikke til noe. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva gjorde dere? Jeg føler vi har prøvd alt, men jeg er fremdeles helt låst. 

Hvor gamle er dere, hvor lenge har dere vært sammen, barn i bildet? 

Anonymkode: ff818...830

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gamle er dere, hvor lenge har dere vært sammen, barn i bildet? 

Anonymkode: ff818...830

Begynnelsen av førtiårene, gift i mange år, og ja. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Antagelig pliktsex med meg og, over mange år. For et år siden nevnte han at han følte han voldtok meg, og etter det har vi bare gjort det et par ganger, og det har overhode ikke vært bra. Ts

Uten at jeg har forsøkt det selv... 
Det skal være mulig å få tilbake tenningen. Men det krever innsats, vilje og arbeid fra begge parter, over litt tid, og ganske sammenhengende. 

Uke 1: 
Kos og berøring kun på steder som ikke forbindes med sex eller tenning. Bruk tid, og "utforsk" hverandres kropp. (Det er sexforbud denne perioden, dette må respekteres så begge er trygge på at det ikke blir noe press eller mas.) 

Uke 2: 
Fortsatt sexforbud. Kos og berøring, men nå også inkludert erogene soner (Ikke kjønnsorganer). 

Uke 3: 
Fortsatt sexforbud. Kos og berøring av hele kroppen, men fokuset skal være på nytelse og tenning, og ikke på sex eller orgasmer. 

Uke 4: 
Det åpnes for sex igjen. 

Nå er nok ikke disse ukene nødvendigvis 1 uke lange. Det handler mer om at dette er trinn som man skal føle seg komfortabel med å gå til neste steg av. 
Men det er nok veldig viktig å bruke tid på hvert steg, ellers vil nok ikke effekten være der. 

Poenget er jo at begge skal være skikkelig tent før man i det hele tatt åpner for sex igjen. 

Anonymkode: f616e...de7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Uten at jeg har forsøkt det selv... 
Det skal være mulig å få tilbake tenningen. Men det krever innsats, vilje og arbeid fra begge parter, over litt tid, og ganske sammenhengende. 

Uke 1: 
Kos og berøring kun på steder som ikke forbindes med sex eller tenning. Bruk tid, og "utforsk" hverandres kropp. (Det er sexforbud denne perioden, dette må respekteres så begge er trygge på at det ikke blir noe press eller mas.) 

Uke 2: 
Fortsatt sexforbud. Kos og berøring, men nå også inkludert erogene soner (Ikke kjønnsorganer). 

Uke 3: 
Fortsatt sexforbud. Kos og berøring av hele kroppen, men fokuset skal være på nytelse og tenning, og ikke på sex eller orgasmer. 

Uke 4: 
Det åpnes for sex igjen. 

Nå er nok ikke disse ukene nødvendigvis 1 uke lange. Det handler mer om at dette er trinn som man skal føle seg komfortabel med å gå til neste steg av. 
Men det er nok veldig viktig å bruke tid på hvert steg, ellers vil nok ikke effekten være der. 

Poenget er jo at begge skal være skikkelig tent før man i det hele tatt åpner for sex igjen. 

Anonymkode: f616e...de7

Han klarer det ikke. Han blir så ivrig og må løpe og lette på trykket. Han kan ikke for det, men da faller hele prosedyren litt fra hverandre. Ts

Skrevet

Samme her, flere år uten sexlyst og om vi forsøker så ender det opp med masing, kjefting og krangling. Jeg føler at det uansett aldri er bra nok. Har jeg ikke lyst så får jeg kjeft og har jeg litt lyst så får jeg kjeft fordi jeg ikke blir våt nok eller lager nok lyder. Har jeg mer lyst så vil ikke han, for da sier han at jeg har ødelagt alt for flere år siden allerede, og at han nå er redd for å fullbyrde det. Jeg vet at jeg ville blitt kåt med en annen mann, kanskje det er på tide å ta hatten å gå før man blir for gammal.

Anonymkode: 07d01...cc3

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg gav opp og gikk til slutt, etter ca 10 år uten sex.

Anonymkode: aa52d...d06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gav opp og gikk til slutt, etter ca 10 år uten sex.

Anonymkode: aa52d...d06

Da holdt du lenge. Hvorfor gikk du ikke før? Ts

• Nyttig 1
Skrevet

Den eneste grunnen til at en ikke orker eller vil ha sex med mannen må være pga følelsene er borte. 
Enkelt og greitz. 
Da byr det imot 

Anonymkode: 70e2c...2ab

Skrevet

Tja. Spørs litt hvordan man definerer «sex tørke»

vi har stort sett sex 1 gang i året. Kan gå opp mot 1 1/2 år. Så har vi sex i 3-4 dager på rappen før det går 1+ år til neste gang.

Det er vel tørke pr definisjon kanskje, men vi har det helt supert med hvordan vi har det. Så vi har jo aldri gjort noe for å forandre på det. Når vi har sex, så er den fantastisk og har absolutt ingen ting å klage på.

Skal sies at vi igjennom snart 20 år sammen aldri har hatt pliktsex. Pliktsex tror jeg er utrolig ødeleggende.

Anonymkode: 5aef9...671

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gjort begge deler og førte ikke til noe. Ts

Du sier ikke noe om din rolle her?

Ønsker du sex, hva gjør du for å få lysten igang og hva handler den manglende lysten om? 

• Liker 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Du sier ikke noe om din rolle her?

Ønsker du sex, hva gjør du for å få lysten igang og hva handler den manglende lysten om? 

For å være ærlig er jeg lei han. 😥 Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å være ærlig er jeg lei han. 😥 Ts

Av noen særskilt årsak?

Hvor lenge har det vært slik?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja. Spørs litt hvordan man definerer «sex tørke»

vi har stort sett sex 1 gang i året. Kan gå opp mot 1 1/2 år. Så har vi sex i 3-4 dager på rappen før det går 1+ år til neste gang.

Det er vel tørke pr definisjon kanskje, men vi har det helt supert med hvordan vi har det. Så vi har jo aldri gjort noe for å forandre på det. Når vi har sex, så er den fantastisk og har absolutt ingen ting å klage på.

Skal sies at vi igjennom snart 20 år sammen aldri har hatt pliktsex. Pliktsex tror jeg er utrolig ødeleggende.

Anonymkode: 5aef9...671

Men hvorfor så sjelden når det er så bra og lysten mellom dere er der? 

Anonymkode: 899e6...fd5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...