Gå til innhold

Har din 6-åring roblox?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lar dere deres barn på 6 år få spille på roblox?

Hvilke spill lar dere dem i så tilfelle få spille der inne?

Anonymkode: ada22...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Alle 6-åringer vi kjenner bruker det. Alle spill, jeg følger ikke med på detaljnivå. 

Anonymkode: 32e2f...895

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Alle 6-åringer vi kjenner bruker det. Alle spill, jeg følger ikke med på detaljnivå. 

Anonymkode: 32e2f...895

Hvordan har du gjort det mtp. chat-funksjon og alder? Har du begrenset det på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, spillet har aldersgrense 12 år. 

Anonymkode: 4dffa...692

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri hørt om spillet, så svaret er nok nei.

Nå googlet jeg hva det er for noe og det viser seg at det er 13 år aldersgrense.

Så det ville uansett ikke vært uaktuelt for en 6-åring.

Anonymkode: 75937...eac

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om spillet, så svaret er nok nei.

Nå googlet jeg hva det er for noe og det viser seg at det er 13 år aldersgrense.

Så det ville uansett ikke vært uaktuelt for en 6-åring.

Siste setning er - så det ville uansett ikke vært aktuelt for en 6-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ingen grunn til å sette 12 års grense på Roblox. Sikkert fordi det er skyting, men det er ikke blod og gørr liksom. Her spilller mange 1. klassinger det. Vi følger litt med på det. Viktig å få lov til å «henge med» tenker jeg. 

Anonymkode: 23a09...344

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ble overrasket da jeg sjekka ut appen selv. Dessuten er det mye høyere aldersgrense, så uaktuelt av den grunn og. Grensene er der for en grunn.

Anonymkode: f3c98...ba7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er overhodet ingen grunn til å sette 12 års grense på Roblox. Sikkert fordi det er skyting, men det er ikke blod og gørr liksom. Her spilller mange 1. klassinger det. Vi følger litt med på det. Viktig å få lov til å «henge med» tenker jeg. 

Nok en naiv forelder. Hvorfor tror du at du vet bedre enn de som jobber med å sette aldersgrensene? Og hvorfor skal de "henge med" i noe ingen har lov til? Eller henger 6-åringen din med ungdomsskoleelever?!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Her spilller mange 1. klassinger det.

Sier du det. Hva er grunnen tror du? Har du noen formening om hvorfor det er aldersgrense? Det finnes mye annet for 6-åringer, og dere som lar barn avholde på med slikt setter standard for hvilke verdier barna skal vokse opp med. Dere fremstår som dårlige forbilder uten evne til kritisk tenking. 

Anonymkode: bc292...cc0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (8 minutter siden):

Nok en naiv forelder. Hvorfor tror du at du vet bedre enn de som jobber med å sette aldersgrensene? Og hvorfor skal de "henge med" i noe ingen har lov til? Eller henger 6-åringen din med ungdomsskoleelever?!

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sier du det. Hva er grunnen tror du? Har du noen formening om hvorfor det er aldersgrense? Det finnes mye annet for 6-åringer, og dere som lar barn avholde på med slikt setter standard for hvilke verdier barna skal vokse opp med. Dere fremstår som dårlige forbilder uten evne til kritisk tenking. 

Anonymkode: bc292...cc0

- Hva er aldersgrensen på Roblox?

I Apple App Store har Roblox fått aldersgrense på 12+ år. I Google Play har spillet fått aldersgrense på 7 år. Det er viktig å merke seg at dette er en anbefalt aldergrense, og at du ikke behøver å stole blindt på den.

----------

Niks, vi er ikke naive. Men vi er "gamere" begge to. Følger jo med på hva han spiller der inne. Og vi kjenner ungen vår. Til info er det 7 års grense på mange super mario spill. Slapp av du. Alt er anbefalinger. Og det spriker veldig som du ser. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

- Hva er aldersgrensen på Roblox?

I Apple App Store har Roblox fått aldersgrense på 12+ år. I Google Play har spillet fått aldersgrense på 7 år. Det er viktig å merke seg at dette er en anbefalt aldergrense, og at du ikke behøver å stole blindt på den.

----------

Niks, vi er ikke naive. Men vi er "gamere" begge to. Følger jo med på hva han spiller der inne. Og vi kjenner ungen vår. Til info er det 7 års grense på mange super mario spill. Slapp av du. Alt er anbefalinger. Og det spriker veldig som du ser. 

Jeg er gamer jeg også, spilt siden tidlig 90-tall. Og nettopp derfor er jeg særdeles kritisk. Roblox har chattefunksjon. Barn på 6 år skal ikke sitte og chatte på nett uten en voksen ved sin side. Naive, det er dere så absolutt.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (6 minutter siden):

Jeg er gamer jeg også, spilt siden tidlig 90-tall. Og nettopp derfor er jeg særdeles kritisk. Roblox har chattefunksjon. Barn på 6 år skal ikke sitte og chatte på nett uten en voksen ved sin side. Naive, det er dere så absolutt.

Han chatter ikke med noen, så igjen, slapp helt av. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han chatter ikke med noen, så igjen, slapp helt av. 

Hvordan vet du det, om du ikke sitter ved siden av ham?

Tenk å utgi seg for å være gamer, og likevel ha en så naiv tilnærming til internett.

Det finnes tusenvis av spill som er egnet for ham. Et spill med chat, det er ikke egnet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er 7 år og får ikke spille roblox. Jeg et førstetrinnslærer og der spiller alle utenom to gutter i klassen roblox. Det merkes... 

Anonymkode: c6430...571

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt det siden 5 år. Får kun spille spill fra 6 - 9 år. Ingen chateau og jeg må godkjenne alle venneforespørseler. Alt kan gjøres inne på appen. Så har god kontroll siden jeg har egen bruker også og veit hva som spilles.

9 åringen spiller hva som helst. Men ingen chat der heller og kun venner hun kjenner i det virkelig liv. Ser virkelig ikke problemet. Dårlig grafikk, dårlig innhold og noe barn ikke vil ta skade av på noen som helst måte.

Anonymkode: 1fc50...8af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Min fikk ikke spille noe som helst da han var 6, og de to yngre på 5 og 3 får heller ikke det. 

Anonymkode: 46b26...685

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (12 minutter siden):

Hvordan vet du det, om du ikke sitter ved siden av ham?

Tenk å utgi seg for å være gamer, og likevel ha en så naiv tilnærming til internett.

Det finnes tusenvis av spill som er egnet for ham. Et spill med chat, det er ikke egnet.

Hva er greia? Du tror ikke jeg har kontroll på egen unge? Nei, jeg sitter ikke planta ved siden av han. Men han sitter i stua, og jeg ser skjermen hver gang jeg går forbi. Jeg vil også SE om han skriver noe. DESSUTEN; han er ikke stødig nok i skriving enda til å kommunisere på den måten. DESSUTEN; han vet veldig godt at om han ikke følger reglene så blir det lagt vekk for en stund. Men tusen takk for omtanken! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...