Gå til innhold

Blir så utrolig trøtt når jeg er forkjølet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barn i barnehage og det er mye forkjølelser i omløp. Det er greit nok de gangene jeg er helt sylteforkjølet eller har feber, da er jeg jo åpenbart syk og tar sykedager med god samvittighet. Men veldig ofte kan jeg bare ha litt sår hals, littegrann snue osv. Altså veldig lite av de håndfaste forkjølelsesymptomene, men jeg blir så utrolig trøtt. Jeg sitter på kontoret og klarer knapt nok å holde øynene åpne. Jeg klarer ikke konsentrere meg. Jeg er så sliten at jeg kunne grått. Men jeg fremstår jo ikke som noe særlig syk og jeg føler ikke jeg typ kan be om sykemelding pga litt sår hals og trøtt. Dessuten er jeg jo sånn av og på gjennom hele vinteren. Kan jo ikke være vekke fra jobb hele tiden. Jeg prøver virkelig å ta meg sammen og jobbe så bra jeg får til altså. Og de få dagene innimellom der jeg faktisk føler meg helt frisk jobber jeg veldig effektivt. Alle blodprøver og alt er fine. Kosthold er bra. Trener jevnlig når jeg ikke er for syk. Sover om natten. Føler meg helt fin mellom forkjølelsene. Fastlegen har ikke noe å bidra med.

- har noen andre det sånn eller er det helt unormalt å bli så slått ut av "ingenting"?

- hva er terskelen deres for sykemelding/egenmelding?

- noen som har tips? 

Jeg føler meg helt pingle som blir så slått ut av en lett forkjølelse. 

Anonymkode: abb43...69f

Skrevet

Det er helt vanlig. 

For meg hjelper det veldig å holde nesen åpen. Selv om jeg ikke er potte tett som i klarer ikke få NOE luft igjennom, bruker jeg nesespray. Det hjelper enormt. Jeg blir dødstrøtt om nesen er delvis/helt blokkert. 

Anonymkode: 2612c...5a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...