Gå til innhold

Hyggelig at besteforeldre vil ha besøk av barna altså-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men i hver eneste ferie forventes det at vi skal besøke svigers eller sende barna dit. Det er koselig at de vil- virkelig ❤️ Men hver ferie nesten blir det diskusjon mellom meg og samboer- han trekkes nok mellom meg og mine ønsker og foreldrene som ønsker å ha de på besøk. På en side skulle jeg ønske jeg kunne sende de dit og slappe av, men samtidig så vil jeg være med barna i ferien, hverdagene er så travle. Men om de da blir hjemme så «straffer» han meg dersom jeg viser noe tegn til irritasjon over om barna gjør noe, «ja det var du som absolutt skulle ha de hjemme»…. Så da er det ikke lov å bli litt sliten, selv om jeg elsker å ha de hjemme. Flere som har det slik? Hva er rimelig av han og de og forvente? Som sagt, er veldig glad for at de vil ha de ❤️

Anonymkode: 2692a...217

• Liker 3
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor de langt unna? Ellers kan de jo være der et par dager feks. Men nei hadde ikke sendt ungene til besteforeldre hver eneste ferie. Vil jo også ha tid med dem som vi ikke får ellers i hverdagen med jobb skole og barnehage. Det må jo besteforeldrene forstå om dere sier det sånn. 

Anonymkode: b3fe2...cad

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bor de langt unna? Ellers kan de jo være der et par dager feks. Men nei hadde ikke sendt ungene til besteforeldre hver eneste ferie. Vil jo også ha tid med dem som vi ikke får ellers i hverdagen med jobb skole og barnehage. Det må jo besteforeldrene forstå om dere sier det sånn. 

16 mil unna. Kunne sendt noen dager ja.. Det er alltid forventning om at vi eller barna skal komme. Sier til samboer at jeg føler alle ferier er styrt av deres følelser og ønsker….

• Liker 4
Skrevet

Forstår samboeren din godt. 

Om du vet at de blir godt ivaretatt, så skjønner jeg ikke hvorfor du nekter. Samboeren din er kanskje sliten og har behov for litt fri. Barna får gode minner med besteforeldrene som de kan se tilbake på. 

Anonymkode: 33ab6...1da

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du vet at de blir godt ivaretatt, så skjønner jeg ikke hvorfor du nekter. Samboeren din er kanskje sliten og har behov for litt fri. Barna får gode minner med besteforeldrene som de kan se tilbake på. 

Det har ts skrevet i startinnlegget... Hun har faktisk lyst til å være med sine egne unger selv litt også.... 

Anonymkode: 7b950...dd1

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det er snakk om hver eneste ferie så skjønner jeg heller ts. Man har da lyst på ferie med egne barn av og til også, ikke bare hos svigers. At barna kan være en og annen ferie hos besteforeldre er noe annet. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Ts, det hadde vært uaktuelt å sende ungene 16 mil unna i hver eneste ferie. For ja, vi har lyst til å ha familietid i feriene. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Er besteforeldrene pensjonister?

Anonymkode: 0775c...22c

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke de komme til dere på besøk ? Må det kun være i ferier? Vi reiser ofte sammen, men da samles hele familien med barn og voksne. Besteforeldre får tid med barnebarn , vi foreldre får barnevakt til å kunne ta noen turer ut å spise i fred og ro osv. 

Anonymkode: b551e...e5a

• Liker 5
Skrevet

Det er jo ikke så ofte ferie, og det er jo gull verdt for barna å få nære bånd med besteforeldrene. 
jeg hadde sendt barna noen dager, og hatt resten av ferien med barna selv:) så får du og mannen noen dager til å pleie forholdet selv også:) 

besteforeldrene mine bodde bare en time unna, men har så mange gode minner fra da jeg og søskene mine var der i feriene🥰 mine foreldre bor bare 5 minutter unna. Selv om vi møter de hver uke får de ikke samme forholdet. Siden barna da ofte ikke har tid til å være sammen med dem på samme måte😅

• Liker 5
Skrevet

Det har ts skrevet i startinnlegget... Hun har faktisk lyst til å være med sine egne unger selv litt også.... 

Ja og ts viser tegn til irritasjon hvis barna gjør noe. Det er tilsammen 12 uker skoleferie. Kan ikke besteforeldre få en uke av disse for å være sammen med barna? Det kan jo også hende at barna faktisk vil være sammen med sine besteforeldre. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men i hver eneste ferie forventes det at vi skal besøke svigers eller sende barna dit. Det er koselig at de vil- virkelig ❤️ Men hver ferie nesten blir det diskusjon mellom meg og samboer- han trekkes nok mellom meg og mine ønsker og foreldrene som ønsker å ha de på besøk. På en side skulle jeg ønske jeg kunne sende de dit og slappe av, men samtidig så vil jeg være med barna i ferien, hverdagene er så travle. Men om de da blir hjemme så «straffer» han meg dersom jeg viser noe tegn til irritasjon over om barna gjør noe, «ja det var du som absolutt skulle ha de hjemme»…. Så da er det ikke lov å bli litt sliten, selv om jeg elsker å ha de hjemme. Flere som har det slik? Hva er rimelig av han og de og forvente? Som sagt, er veldig glad for at de vil ha de ❤️

Jøss, dette er langt ifra normal og akseptabel oppførsel av mannen din. Kan dere kanskje gå på en time hos FVK - for å prate om dette? Da er det kanskje litt enklere å virkelig lytte og forstå. Og de hersketeknikkene til mannen din er fullstendig uakseptable, og du burde virkelig bli litt tøffere å stå opp for deg selv. 

Ellers er det jo en selvfølge at en ønsker å tilbringe kvalitetstid med barna i ferier, det er tross alt da man har ferie. Hvorfor kan ikke svigerforeldrene dine heller komme oftere på besøk, eller besøk i noen ferier? Hvorfor må dere på liv og død sende ungene dit? Det går jo an å være litt løsningsorientert. Har du egne foreldre? Syntes det er litt mye å forvente, at man skal sende ungene bort hver bidige ferie.

Anonymkode: aa4d8...51a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

16 mil unna. Kunne sendt noen dager ja.. Det er alltid forventning om at vi eller barna skal komme. Sier til samboer at jeg føler alle ferier er styrt av deres følelser og ønsker….

Nå er det jo snart vinterferie, hva med å sende ungene dit da? Det er påskeferie 4 uker senere, da kan jo dere ha påskeferien selv. Og i sommerferien som er såpass lang tenker jeg jo det er uproblematisk å sende ungene litt bort, samtidig som du får mye tid med dem. 

Hva sier mannen din vedrørende sine egne foreldre da? Har ikke du foreldre som vil være med barnebarna? 

Anonymkode: aa4d8...51a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor bli sår hvis mannen til blir irritert? Som du skriver så var det jo ditt ønske? Da skjønner jrg ikke hvorfor du blir overrasket over responsen hans da

Anonymkode: 2ced0...6f0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja og ts viser tegn til irritasjon hvis barna gjør noe. Det er tilsammen 12 uker skoleferie. Kan ikke besteforeldre få en uke av disse for å være sammen med barna? Det kan jo også hende at barna faktisk vil være sammen med sine besteforeldre. 

Det er 12 uker skoleferie, ja, men flesteparten av disse er om sommeren. Vinterferie, påskeferie, høstferie er 1 uke, juleferien gjerne to uker. Om ts skal sende ungene vekk i hver eneste ferie, også de som bare er en uke, blir det fint lite tid til å være med ungene selv. 

I påsken vil vi være litt hjemme og slappe av, og litt på hytten - og da er det ikke rom for å sende ungene til svigers i tillegg, når det bare er en uke vi har fri. Det å skulle sende ungene vekk, gjør at mye må planlegges og orges, og man blir låst - man kan ikke bare reise på hytten etter været. 

• Liker 2
Skrevet

Mener du at de ønsker hver eneste høstferie, juleferie, vinterferie, påskeferie og sommerferie? Det skjønner jeg jo at blir voldsomt.

Vi har ikke skolebarn enda, men den tiden kommer, og da får vi ikke ferien vår til å strekke til. Spesielt hvis vi alle skal ha noen uker ferie sammen. Likevel hadde jeg ikke ønsket å sende de bort hver eneste ferie.

Våre foreldre bor i nærheten, og mine er førtidspensjonerte. De gleder seg veldig til å trå til når feriekabalen ikke går opp, slik mine besteforeldre hjalp dem da jeg var liten. Med det mener jeg de ukene vi ikke selv har til rådighet. Vi har f.eks alltid fri i romjul og påske, og da gjenstår det 18-19 dager til sommer-, høst, og vinterferie. Det går jo ikke opp med skoleferiene, og hvis besteforeldre ønsker å ta de med på hytta så de slipper SFO mens vi jobber så er jo det hyggelig. Eller om de bare vil passe de på dagtid og finne på noe hyggelig. Det hadde ikke vært aktuelt å sende de bort de ferieukene jeg faktisk tar ut i tillegg😅

Anonymkode: 37d4d...8e5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er 12 uker skoleferie, ja, men flesteparten av disse er om sommeren. Vinterferie, påskeferie, høstferie er 1 uke, juleferien gjerne to uker. Om ts skal sende ungene vekk i hver eneste ferie, også de som bare er en uke, blir det fint lite tid til å være med ungene selv. 

I påsken vil vi være litt hjemme og slappe av, og litt på hytten - og da er det ikke rom for å sende ungene til svigers i tillegg, når det bare er en uke vi har fri. Det å skulle sende ungene vekk, gjør at mye må planlegges og orges, og man blir låst - man kan ikke bare reise på hytten etter været. 

Det er jo ikke snakk om å sende de bort i hver eneste ferie. Uansett hvor mye besteforeldrene ønsker det. 

Hvis ts og mannen ikke blir enige, får de la barna bestemme. Jeg forstår virkelig ikke at det er et problem, når det stadig lages tråder på kg om foreldre med uengasjerte besteforeldre. 

Skrevet

Det er jo ikke snakk om å sende de bort i hver eneste ferie. Uansett hvor mye besteforeldrene ønsker det. 

Hvis ts og mannen ikke blir enige, får de la barna bestemme. Jeg forstår virkelig ikke at det er et problem, når det stadig lages tråder på kg om foreldre med uengasjerte besteforeldre. 

Vel, jo, det er jo nettopp det ts skriver? At besteforeldrene og mannen vil at ungene skal til svigers hver eneste ferie? 

Og nei, man lar ikke ungene bestemme. De voksne bestemmer. 

Du skjønner ikke at det kan være like problematisk med for mye som for lite...? Seriøst? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Som flere er inne på, så må du få med deg mannen på at det er greit å veksle på litt. 

Var dere hos svigers i jula? Ja, da bør vinterferien kunne være familietid. 
Er barna en tur på ferie hos svigers på sommeren (Skolens sommerferie er litt vel lang for de fleste foreldre)? Ja, da kan dere jo ha høstferien for dere selv på høsten. 

Det er jo en bra ting at dere har besteforeldre som ønsker å stille opp og ha barna. Men dere må også kunne ha noe tid til å gjøre andre ting som familie. 

Anonymkode: 8cdbc...7d3

• Liker 1
Skrevet

Hva med å sette barna først og tenke på hva de hadde satt pris på? Hva med deres ønsker oppe i dette? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...