Lenelarsen Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Jeg er også veldig lei såklart, av løgnene som stortingspolitikere kommer unna med. Vi blir løyet til hver dag, samme under valg. Blir aldri som de har lovet oss under valgkampen. Mehl innrømmer TikTok-feil: − Lei meg https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/76RKKV/mehls-innroemmer-tiktok-feil-burde-vaert-aapnere 8 1
MorTil2 Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 (endret) I artikkelen du linker til, er "lei meg" tydeligvis en meget sterk unnskyldning i politikernes ordbok – Hvis hun ikke hadde vært så tydelig på at hun var lei seg for å ikke ha gitt den informasjonen Stortinget burde fått, så ville det absolutt vært noe vi kunne gått videre på, sier Listhaug. Så neste gang vi andre dødelige gjør noe skikkelig dumt, eller til og med ulovlig, så kan vi si "jeg er lei meg", og så er det godt nok til å la det hele ligge og gå videre. Det hele er ganske paradoks når det gjelder Mehl. Har hørt henne i mange debatter, hvor hun mener å ikke kunne svare på spørsmål "av sikkerhetsmessige årsaker". Tror hun trenger et lite kurs i forståelsen av "sikkerhet", for det er tydeligvis mye misforståelse ute og går hos vår justisminister på det feltet. Endret 8. februar 2023 av MorTil2 1
kar90 Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Mehl er en unge. Det oser av henne at hun føler seg hevet over en rekke ting og at hun synes kritikken er "teit", men aller mest bare at hun ikke klarer å orientere seg i de voksnes verden. Hun ville blant ikke ta et ansvar for justismordet mot viggo kristiansen fordi hun selv ikke var en del av det, som viser at hun ikke er spesielt opptatt av stillingen og vervet sitt, men å verne om sin egen person. Politikken, det offentlige og næringslivet er fulle av nøkkelpersoner som personlig ikke har noe engasjement eller ansvar for tidligere avgjørelser og vedtak eller dagsorden, men som likevel står i det fullt i det og er bevist på ansvaret stillingen de innehar innebærer. Hvor mange av oss må ikke stå i en jævla situasjon og forklare å løse problemer vi ikke er skyld i selv på daglig basis, men justisministeren vår går rundt og tyter at hun ikke vet bedre, hun har ikke noe med det, hun tar ikke noe ansvar etc. Pinlig. 6
Helgekarjol Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Hvorfor kaster voksne folk bort tid på noe så fjasete og barnslig som TikTok? 5
Gjest Beelzebub Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 (endret) Jeg lurer på...når politikere blir busta for noe, og så slipper unna fengsel/bøter ved å si de er "lei seg", blir dette da juridisk førende også for den vanlige mann og kvinne i gata? Jeg tenker bl.a. også på alle disse tilfellene hvor de jukser med pendlerboliger og reiseregninger, og den eneste "straffen" blir å betale tilbake det de har stjålet. Er det da sånn at også hvermannsen kan snyte på skatten, eller svindle NAV for trygd, si man "er lei for det" når man blir tatt, og så bare måtte betale tilbake igjen uten noe fengsel eller bøter? Kunne man f.eks. i en evt. rettssak vise til disse sakene, og kreve fritak fra straff under prinsippet om likhet for loven? Jeg er nesten litt fristet til å prøve. Endret 9. februar 2023 av Beelzebub
Maskinfører Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 Synes ikke Mehl er voksen nok til å inneha en slik stilling hun passer bedre som Familieminister uten ansvar 4 1
Gjest Bieter Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 Det sosiale mediet TikTok er kontroversielt fordi eierne er kinesiske. Kina er ett av landene sikkerhetsmyndighetene i Norge er oppmerksomme på, blant annet når det kommer til overvåkning. Merkelig hvordan man er så bekymret for Kina, når vi vet hvor omfattende amerikansk spionering er, hvor mye informasjon google og facebook samler. Når vi vet PST ønsker å samle mer informasjon om den norske befolkning. Det er ikke Kina vi burde bekymre oss for, det er om vi kan komme til det punkt at eget politi vil banke på døren fordi vi skrev noe kontroversielt på facebook eller kg. https://www.dagbladet.no/meninger/ma-stoppe-justispolitisk-skandale/75104687 https://www.aftenposten.no/verden/i/bKV6l/her-er-edward-snowdens-mest-omtalte-avsloeringer
MorTil2 Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 På Politisk Kvarter i går forteller Mehl at hun tar ekstra sikkerhetshensyn når hun installerer noe på sin telefon. Har hun i det hele tatt forstått situasjonen hun er i? Svarene hennes tyder på at hun må være praktisk talt døv. 3
Drizzt Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 Lenelarsen skrev (På 8.2.2023 den 14.12): Jeg er også veldig lei såklart, av løgnene som stortingspolitikere kommer unna med. Vi blir løyet til hver dag, samme under valg. Blir aldri som de har lovet oss under valgkampen. Mehl innrømmer TikTok-feil: − Lei meg https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/76RKKV/mehls-innroemmer-tiktok-feil-burde-vaert-aapnere Det tok henne 4 måneder å komme fram til at hun er lei seg. Ikke en gang beklage. Det tok Tajik også ganske lang tid å innrømme. Politikerne lyver, lyver og gir seg aldri. Skulle vi bruke samme standard som med andre politikere som mistet jobben, så burde Mehl si opp jobben sin selv eller bli sagt opp av Vedum og Støre. Men nei, hun er for pen og for søt til å ta ansvar. Hun tar en Stoltenberg - hun tar ansvar ved å bli sittende. 1
Drizzt Skrevet 9. februar 2023 #10 Skrevet 9. februar 2023 MorTil2 skrev (8 timer siden): På Politisk Kvarter i går forteller Mehl at hun tar ekstra sikkerhetshensyn når hun installerer noe på sin telefon. Har hun i det hele tatt forstått situasjonen hun er i? Svarene hennes tyder på at hun må være praktisk talt døv. Hun tar ikke sikkerhetshensyn når hun installerer noe. Hun har installert TikTok. Det er selve beviset at hun installerer ukritisk. 1
Lenelarsen Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2023 Drizzt skrev (1 time siden): Det tok henne 4 måneder å komme fram til at hun er lei seg. Ikke en gang beklage. Det tok Tajik også ganske lang tid å innrømme. Politikerne lyver, lyver og gir seg aldri. Skulle vi bruke samme standard som med andre politikere som mistet jobben, så burde Mehl si opp jobben sin selv eller bli sagt opp av Vedum og Støre. Men nei, hun er for pen og for søt til å ta ansvar. Hun tar en Stoltenberg - hun tar ansvar ved å bli sittende. Folket stemmer det samme uansett Neste runde blir høyre...reprise.
Muskath Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 9 hours ago, MorTil2 said: På Politisk Kvarter i går forteller Mehl at hun tar ekstra sikkerhetshensyn når hun installerer noe på sin telefon. Har hun i det hele tatt forstått situasjonen hun er i? Svarene hennes tyder på at hun må være praktisk talt døv. Ikke bare døv, kanskje både blind og tåke i hodet også. (Hjernetåke)
MorTil2 Skrevet 10. februar 2023 #13 Skrevet 10. februar 2023 Drizzt skrev (18 timer siden): Hun tar ikke sikkerhetshensyn når hun installerer noe. Hun har installert TikTok. Det er selve beviset at hun installerer ukritisk. Nettopp. Svarene hennes får henne til å fremstå regelrett dum. At hun ikke hører det selv, er faktisk bekymringsfullt.
Drizzt Skrevet 10. februar 2023 #14 Skrevet 10. februar 2023 MorTil2 skrev (10 minutter siden): Nettopp. Svarene hennes får henne til å fremstå regelrett dum. At hun ikke hører det selv, er faktisk bekymringsfullt. Det er noe veldig spesielt med denne regjeringen. Bekymringsfullt mange av regjeringens medlemmer hører ikke det de selv sier og fremstår regelrett dumme av den grunn. Med tanke på uttalelser og påfølgende handlinger, aktive og passive, så mistenker jeg at de faktisk er regelrett dumme.
Gjest Bieter Skrevet 10. februar 2023 #15 Skrevet 10. februar 2023 8 hours ago, Drizzt said: Det er noe veldig spesielt med denne regjeringen. Bekymringsfullt mange av regjeringens medlemmer hører ikke det de selv sier og fremstår regelrett dumme av den grunn. Med tanke på uttalelser og påfølgende handlinger, aktive og passive, så mistenker jeg at de faktisk er regelrett dumme. Niks, det er bevisst. Enkelte mennesker er faktisk i stand til å bevisst gjøre handlinger som er bra for dem selv, men dårlig for andre. Ikke la dem slippe unna med å si at de er "dumme". Nei, de er ikke dummere enn folk flest, de har eksperter som rådgir dem på hvordan fremstå ovenfor media og befolkningen. De blir opplært til hva si og gjøre når de blir tatt. De har kollegaer som har vært politikere i åresvis de diskuterer med. Når folk tror de er dumme kan de slippe unna fordi de "ikke visste bedre". Om de vet hva de gjør og spiller dum, så er de egoistiske jævler som ikke burde ha makt. Krev at de tar ansvar, ikke la dem spille dum.
Gjest Made4u Skrevet 11. februar 2023 #16 Skrevet 11. februar 2023 Lenelarsen skrev (På 8.2.2023 den 14.12): Jeg er også veldig lei såklart, av løgnene som stortingspolitikere kommer unna med. Vi blir løyet til hver dag, samme under valg. Blir aldri som de har lovet oss under valgkampen. Mehl innrømmer TikTok-feil: − Lei meg https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/76RKKV/mehls-innroemmer-tiktok-feil-burde-vaert-aapnere Overrasker det deg så har du åpenbart urealistiske forventninger og mangler livserfaring, i motsetning til deg så forventer ikke jeg at politikerne lever opp til alt de har sagt og vet at det er vesentlig forskjell på hva politikere selger inn i valgkamper og politikken de fører i ettertid. Du kommer forhåpentligvis en gang i fremtiden til å få et mer realistisk syn på det du også. men du trenger noen år virker det som.
MorTil2 Skrevet 11. februar 2023 #17 Skrevet 11. februar 2023 Bieter skrev (12 timer siden): Krev at de tar ansvar, ikke la dem spille dum. Det er vel i utgangspunktet det som skjer overfor Mehl. Det kreves at hun tar ansvar og svarer for seg. Så blir det hele allikevel dumt når uttrykket "jeg er lei meg" oppfattes som noe av det sterkeste man kan komme med av unnskyldninger blant politikerkollega. For oss "vanlige folk" som også kan bli lei oss når vi har gjort noe dumt (og blir oppdaget), hjelper det lite. Men som nevnt tidligere, innen politikken er forståelsen av dette uttrykket annerledes enn innenfor NAV, politi eller andre myndigheter.
GrønnNellik68 Skrevet 11. februar 2023 #18 Skrevet 11. februar 2023 (endret) Maskinfører skrev (På 9.2.2023 den 1.06): Synes ikke Mehl er voksen nok til å inneha en slik stilling hun passer bedre som Familieminister uten ansvar hun burde prøve å ha en normal jobb først før hun kom seg på stortinget. Det gjelder forøvrig alle de som er der som aldri har hatt en vanlig jobb. Da først kanskje de skjønner hva vi trenger i dette landet. Men det er jo lukrativt da å sikre seg full pensjon etter 8 år og en mill i årlig lønn og masse goder..uten den store innsatsen så skjønner jo at fristelsen er stor. Ja og kunne gjøre hva de vil uten å få konsekvenser er jo og et pluss de er jo nesten som utenlandske diplomater i eget land... kan ikke straffe forfølges (siste er jeg usikker å da men har nå hørt det en gang eller to) Endret 11. februar 2023 av GrønnNellik68 1
Maskinfører Skrevet 11. februar 2023 #19 Skrevet 11. februar 2023 GrønnNellik68 skrev (5 timer siden): hun burde prøve å ha en normal jobb først før hun kom seg på stortinget. Det gjelder forøvrig alle de som er der som aldri har hatt en vanlig jobb. Da først kanskje de skjønner hva vi trenger i dette landet. Men det er jo lukrativt da å sikre seg full pensjon etter 8 år og en mill i årlig lønn og masse goder..uten den store innsatsen så skjønner jo at fristelsen er stor. Ja og kunne gjøre hva de vil uten å få konsekvenser er jo og et pluss de er jo nesten som utenlandske diplomater i eget land... kan ikke straffe forfølges (siste er jeg usikker å da men har nå hørt det en gang eller to) Ja det burde hun virkelig alle burde jobbet i minimum 10 år før de fikk satt en fot på stortinget gjerne på lav/minstelønn også så hadde det skjedd forandring på dagen de er utenlands diplomater det er WEF/EU som bestemmer Statsminister,n er vel i grunn bare en Ministerpresident nei de straffes ikke og det er synd strykeretten er også borte
Gjest Bieter Skrevet 12. februar 2023 #20 Skrevet 12. februar 2023 16 hours ago, MorTil2 said: Det er vel i utgangspunktet det som skjer overfor Mehl. Det kreves at hun tar ansvar og svarer for seg. Så blir det hele allikevel dumt når uttrykket "jeg er lei meg" oppfattes som noe av det sterkeste man kan komme med av unnskyldninger blant politikerkollega. For oss "vanlige folk" som også kan bli lei oss når vi har gjort noe dumt (og blir oppdaget), hjelper det lite. Men som nevnt tidligere, innen politikken er forståelsen av dette uttrykket annerledes enn innenfor NAV, politi eller andre myndigheter. Egentlig burde vi som folk kreve at det lages straff for de som lyver, er korrupt, tar avgjørelser basert på egen interesse heller enn hva som er bra for Norge og nordmenn. Idag kan man enkelt slippe unna som politiker selv om man snylter på skatten, seksuelt trakkserrer mennsker i ungdomspartiene eller tar politiske avgjørelser som ikke gangner Norge men der lojaliteten ligger andre steder Med høy politikerlønn skal det også følge harde straffer for de som misbruker folket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå