Bacteria Skrevet 8. februar 2023 #61 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg syns det var et interessant svar. Er det noen som kan noe mer om dette rent psykologisk? Jeg vokste opp i en dårlig familie og når 9/11 skjedde så følte jeg ikke noe smerte eller tragedie. Senere når jeg fant meg en kjæreste og fikk oppleve hvordan det var å være tilknyttet et annet menneske så syns jeg tragedier som 9/11 og jordskjelv er forferdelig og jeg gråter bare av tanken, gjør ordentlig ordentlig vondt inni meg! Jeg har lurt på hva som feilte meg før og tenkt at det kanskje var fordi jeg var for ung til å forstå men når jeg leser kommentaren din fikk det meg til å tenke Anonymkode: 7a192...156 Tror du er inne på noe der. Tenker slike som ts er veldig umodne. Kunne kjenne litt på slik tankegang selv, når jeg var veldig ung. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #62 Del Skrevet 8. februar 2023 Bacteria skrev (2 minutter siden): Tror du er inne på noe der. Tenker slike som ts er veldig umodne. Kunne kjenne litt på slik tankegang selv, når jeg var veldig ung. Ts som er 47 år leser dette å tenker. Pfft! Meg umoden?!🤣 Anonymkode: 51d87...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 8. februar 2023 #63 Del Skrevet 8. februar 2023 Dere som synd det bare er greit at det dør mennesker «fordi det er for mange mennesker på jorda»: hadde du syns det var like greit dersom det var du selv som lå og skrek av angst og smerte inne i ruinene? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 8. februar 2023 #64 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det rører meg mye sterkere når jeg tenker på alle dyrene som er fanget i ruiner etter jordskjelvet i Tyrkia å Syria. Hvem hjelper dyrene ut. Sikkert ingen . Alt handler om mennesker , dyr burde også reddes ut. Vi er overbefolket og vi gjør så mye skadde på jorda. Om mange dør så er det like greit på en måte for da blir det mindre mennesker. Jeg burde ikke tenke sånn men gjør det. Disse tankene er selvfølgelig ikke noe man kan si høyt. Men hjertet mitt er hos alle dyr som lider . Anonymkode: 14737...8ae AnonymBruker skrev (1 time siden): Så enig med deg. Det er dyrene jeg tenker på og ikke menneskene. Anonymkode: 6ae8c...e6a Åh, dere som alltid messer om å sette dyrene foran mennesker er så kleine... 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #65 Del Skrevet 8. februar 2023 Reign skrev (2 minutter siden): Åh, dere som alltid messer om å sette dyrene foran mennesker er så kleine... Ikke sette over. Ved siden av! Anonymkode: 6d026...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #66 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg syns det var et interessant svar. Er det noen som kan noe mer om dette rent psykologisk? Jeg vokste opp i en dårlig familie og når 9/11 skjedde så følte jeg ikke noe smerte eller tragedie. Senere når jeg fant meg en kjæreste og fikk oppleve hvordan det var å være tilknyttet et annet menneske så syns jeg tragedier som 9/11 og jordskjelv er forferdelig og jeg gråter bare av tanken, gjør ordentlig ordentlig vondt inni meg! Jeg har lurt på hva som feilte meg før og tenkt at det kanskje var fordi jeg var for ung til å forstå men når jeg leser kommentaren din fikk det meg til å tenke Anonymkode: 7a192...156 Jeg er ikke psykolog , men jeg tenker at det ikke er normalt å ikke føle frykt, sorg og sjokk når en blir vitne til naturkatastrofer eller terror som fører til store dødstall og nød. Hvorfor en ikke stand til å føle det kommer vel av hvordan en har blitt behandlet som barn. Fått kjærlighet og opplært til å bry seg om andre, og eller at en mangler noe i «verktøyskrinet» sitt som empati , medfødt eller ei. Får en oppleve tilknytning og varige gode følelser så kan en lære, men noen narsissisten vil aldri godta å bry seg om andre uten at en vinner på det sjøl til slutt Å sette dyr foran mennesker må være en kombinasjon av at en greier ikke å knytte bånd med mennesker på samme måte dom ned et dyr. Dyret vil alltid være lojalt, men noen mennesker er ikke det. Jeg kunne ofret livet mitt for å berge barna mine , uten tvil Anonymkode: 39171...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 8. februar 2023 #67 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke sette over. Ved siden av! Anonymkode: 6d026...228 De to jeg siterte setter dyrene klart og tydelig over. Ikke aner jeg hvorfor du svarer på vegne av dem heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #68 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er ikke psykolog , men jeg tenker at det ikke er normalt å ikke føle frykt, sorg og sjokk når en blir vitne til naturkatastrofer eller terror som fører til store dødstall og nød. Hvorfor en ikke stand til å føle det kommer vel av hvordan en har blitt behandlet som barn. Fått kjærlighet og opplært til å bry seg om andre, og eller at en mangler noe i «verktøyskrinet» sitt som empati , medfødt eller ei. Får en oppleve tilknytning og varige gode følelser så kan en lære, men noen narsissisten vil aldri godta å bry seg om andre uten at en vinner på det sjøl til slutt Å sette dyr foran mennesker må være en kombinasjon av at en greier ikke å knytte bånd med mennesker på samme måte dom ned et dyr. Dyret vil alltid være lojalt, men noen mennesker er ikke det. Jeg kunne ofret livet mitt for å berge barna mine , uten tvil Anonymkode: 39171...b9a Det er vel også verdt å ta med i ligningen her at i bombarderes av katastrofer og elendighet gjennom media konstant og det å skulle ta innover seg alt det hele tiden er ikke noe man egentlig har kapasitet til Anonymkode: 6d026...228 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #69 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel også verdt å ta med i ligningen her at i bombarderes av katastrofer og elendighet gjennom media konstant og det å skulle ta innover seg alt det hele tiden er ikke noe man egentlig har kapasitet til Anonymkode: 6d026...228 Det er ikke meningen at en skal ta ansvar og skyld for alt som skjer, men jeg kommer alltid til å bli sjokkert og trist over nød og elendighet som noen mennesket får oppleve. Men husk på det at selv de som driver gård sender sine dyr til slakt. Anonymkode: 39171...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #70 Del Skrevet 8. februar 2023 Jeg hadde reddet et barn fremfor et dyr hvilken som helst dag. Også andre og eldre mennesker. Men må ærlig innrømme at ting som ikke foregår i nærheten ikke går like dypt inn på meg som når det skjer her. Når man blir eksponert for tragedier hver dag på Nyhetene, så beskytter hjernen oss ved å ikke ta alt innover seg. Det er like tragisk uansett, men om jeg skal være en god kjæreste, mor, tante, søster, datter osv. så kan jeg ikke ta innover meg all tragedie i verden. Da hadde jeg ikke fungert nok til å skape et godt liv og gode minner sammen med de jeg er glade i i mitt eget liv. Anonymkode: d327f...ac7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #71 Del Skrevet 8. februar 2023 Hannah80 skrev (2 timer siden): Nettopp. Er kun på Kvinneguiden jeg leser om folk som heller hadde reddet katten sin fremfor babyen til naboen, hvis valget måtte tas. Det er fordi her kan man være anonym 🤭 Anonymkode: 184c9...51d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #72 Del Skrevet 8. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ganske kvalme tanker å sette dyr foran barn og andre mennesker, men men ok. Anonymkode: 9a92e...3dd Jeg setter ofte dyr foran mennesker når jeg serverer folk middag. Anonymkode: 5e5cf...dd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #73 Del Skrevet 8. februar 2023 Eg er skaka over det ein les her. Anonymkode: e6888...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #74 Del Skrevet 8. februar 2023 Boetica skrev (1 time siden): Dere som synd det bare er greit at det dør mennesker «fordi det er for mange mennesker på jorda»: hadde du syns det var like greit dersom det var du selv som lå og skrek av angst og smerte inne i ruinene? Hadde ikke skreket. Døden kommer når tiden min er der. Anonymkode: 6ae8c...e6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #75 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, det hadde jeg. Anonymkode: 6ae8c...e6a Ja du ja, men ikke folk flest Anonymkode: 6d026...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 8. februar 2023 #76 Del Skrevet 8. februar 2023 (endret) Jeg bryr meg ingenting om både fremmede mennesker og fremmede dyr 🤷🏼♀️ Endret 8. februar 2023 av DildoShwaggins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #77 Del Skrevet 8. februar 2023 Hannah80 skrev (2 timer siden): Nettopp. Er kun på Kvinneguiden jeg leser om folk som heller hadde reddet katten sin fremfor babyen til naboen, hvis valget måtte tas. Selvsagt. Katten er min baby og mitt ansvar. Jeg elsker katten min. Jeg driter totalt i ungen til naboen. Syns det er ganske åpenbart. Ellers syns jeg mennesker og dyr er likeverdige, finner ingen gode argumenter til hvorfor mennesker er mer verdt. Vi har blant annet ingen nytte på jorden annet enn å ødelegge den. Jeg også gråter over dyretragedier, tenker masse på dyrene som er fanget i ruinene, tenkte også masse på det når det kom til Gjerdrum-saken. Mennesker er litt mer meh. Trist, men jeg ofrer ikke mer enn en tanke på det. Anonymkode: 20b4a...148 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #78 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt. Katten er min baby og mitt ansvar. Jeg elsker katten min. Jeg driter totalt i ungen til naboen. Syns det er ganske åpenbart. Ellers syns jeg mennesker og dyr er likeverdige, finner ingen gode argumenter til hvorfor mennesker er mer verdt. Vi har blant annet ingen nytte på jorden annet enn å ødelegge den. Jeg også gråter over dyretragedier, tenker masse på dyrene som er fanget i ruinene, tenkte også masse på det når det kom til Gjerdrum-saken. Mennesker er litt mer meh. Trist, men jeg ofrer ikke mer enn en tanke på det. Anonymkode: 20b4a...148 Enig 👍🏻 Anonymkode: 14737...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. februar 2023 #79 Del Skrevet 8. februar 2023 De leter i ruinene generelt - dukker det opp et dyr så redder de dette også - det ser vi hver eneste gang det har skjedd en naturkatastrofe - "se valpen bli reddet levende ut av ruinene". Men det er en selvfølge at man prioriterer å redde mennesker etter en slik hendelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 8. februar 2023 #80 Del Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det rører meg mye sterkere når jeg tenker på alle dyrene som er fanget i ruiner etter jordskjelvet i Tyrkia å Syria. Hvem hjelper dyrene ut. Sikkert ingen . Alt handler om mennesker , dyr burde også reddes ut. Vi er overbefolket og vi gjør så mye skadde på jorda. Om mange dør så er det like greit på en måte for da blir det mindre mennesker. Jeg burde ikke tenke sånn men gjør det. Disse tankene er selvfølgelig ikke noe man kan si høyt. Men hjertet mitt er hos alle dyr som lider . Anonymkode: 14737...8ae Bare ett hypotetisk spørsmål. Si du har 2 barn og en hund. Dere ligger i ruiner og trenger hjelp fort for å overleve. Ville du da likt at en fanatisk hundeelsker prioriterer å redd hunden, men barna dine dør? Jeg tenker du ville tenkt annerledes da. Jeg har hatt flere hunder og vær utrolig glade i de. Barna og mitt liv kommer flere lysår før en hund sitt liv. Sånn kommer det alltid til å være for meg. De redder dyr også i Tyrkia og Syria, men heldigvis kommer menneskene først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå