AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Hei! Hvor finner dere mødre all informasjon om baby fra? Jeg kan google noe, og det kommer opp utallige forskningsartikler, meninger, anbefalinger og tilbud. Hvordan skal man velge i havet av informasjon? Hvilke kilder/barnesider er trygge og fornuftige? Hvorfor skal man velge dyrt ull kontra rimeligere ull (nøstebarn f. Eks.)? Hvor leser man seg opp? Hvordan skal jeg vite hva slags vognpose jeg bør kjøpe for å unngå bomkjøp og dobbelt opp? Hvilken madrass er god for spedbarnets rygg? Jeg leser at de trenger fast madrass. I neste øyeblikk ser jeg at toppmodellen (mest solgt) i en nettbutikk beskriver madrassen som "myk og behagelig" etc. Så forvirret! Anonymkode: 932ab...ab0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Ull er ull, men det finnes forskjellig ull hvor det er bomull på innersiden for babyer med sensitiv hud. Du trenger ikke kjøpe det dyreste ullet for at babyen din skal være varm. Når det kommer til madrass er det anbefalt at madrassen ikke er for myk, siden da får babyen god støtte og om de legger seg på siden så får de puste om nesten kommer mot madrassen. Pust med magen, dette kommer til å gå kjempe fint. Anonymkode: e4f7c...9ac
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 Som trebarnsmor forstår jeg frustrasjonen. Men her er et godt råd. Slapp av, senk skuldrene. Så lenge unger er varm, mett, ren, trygg og elsket går det meste seg til. Viktigste råd i starten? Ikke la baby sove på magen. Anonymkode: accf5...1f1 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Helseoversikt appen likte jeg godt Anonymkode: fa970...35a 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helseoversikt appen likte jeg godt Anonymkode: fa970...35a For ting: spør her! Anonymkode: fa970...35a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Tenker at det meste vil løse seg om du slutter å overtenke 😊 Det er ikke sånn at du trenger å perfeksjonere mammarollen via kjøp uansett. Anonymkode: f3a6c...413
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Helseoversikt appen likte jeg godt Anonymkode: fa970...35a Ja, skulle også foreslå denne. Trygg, kvalitetssikret informasjon om mye. Anonymkode: 27d05...60b 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 Jeg er førstegangsgravid. Ull er ull, om det er fra cubus eller dyr merkebutikk. Jeg har inntrykk av at det som koster mest, er designet, når det er snakk om dyre klær. Babyen vil jo uansett vokse ut av klærne sine ganske raskt, så om en ullbody rakner litt i sømmen etter 1 mnd fordi det var noe billiggreier fra sparkjøp, er ikke så farlig. Man kan lappe det sammen og, til nød. Skal man ha gode ytterklær, sko osv, så gjelder det samme som voksenklær. Ønsker jeg noe av kvalitet, kjøper jeg av kjente merker som er kjent for god kvalitet. Nå har vi arvet veldig mye, så trenger ikke kjøpe så mye. Men vi skal bl.a kjøpe vogn. Har bestemt oss for å kjøpe brukt, og skal gå for Emmaljunga. Kun fordi vi har hørt så mye bra om merket. Ellers leser jeg kundeomtaler på nett når jeg kikker på varer. Det er nok mange merker som er like gode, så da får man se hva man liker best av design og pris, ev handle når noe er på tilbud. Har også rådført meg litt av de jeg kjenner som har barn. Vet at de ikke sitter på fasiten, og at deres behov ikke nødvendigvis er de samme som våre. Men med uendelig med informasjon der ute, så kan man velge å snevre seg inn på noen få "kanaler". Også tenker jeg at det meste må vi bare erfare og finne ut av selv. Anonymkode: 37139...808 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå