Pia Kristine Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Hvis man bestiller på nett, må man betale nesten dobbelt så mye enn det klærne koster i frakt og toll. Butikkene i Norge er bare de samme. Enten er det H&M, bikbok, newyorker eller andre fast fashion bransjer som er søkkrike men ikke klarer å betale arbeiderene sine ordentlig og viser INGEN hensyn for miljøet i det hele tatt. Oppover årene har jeg kjøpt klær på bruktbutikker, og så redesigna, men når jeg skal begynne å studere eller jobbe, er jeg redd for at jeg ikke kommer til å få tid til dette her. jeg tenker mest på gotiske klær, men det hadde vært fint med forslag til steder som de selger band merch osv. noen som vet noen steder? hvor som helst i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Emp-shop.no selger alternative klær. Men, jeg har aldri prøvd dem selv, da de visstnok er helt rævva på retur og reklamasjon.. Jeg ligger mellom størrelser, og må stort sett alltid returnere ting, så jeg gidder ikke kjøpe noe i en butikk som ikke har gode rutiner for retur. Anonymkode: fb894...32a 1
Pia Kristine Skrevet 8. februar 2023 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Emp-shop.no selger alternative klær. Men, jeg har aldri prøvd dem selv, da de visstnok er helt rævva på retur og reklamasjon.. Jeg ligger mellom størrelser, og må stort sett alltid returnere ting, så jeg gidder ikke kjøpe noe i en butikk som ikke har gode rutiner for retur. Anonymkode: fb894...32a jeg ar hørt at det er ganske dårlig kvalitet på klærne der, men har jo aldri prøvd det selv killstar skal visstnok være bra da, men det er dyrt
Bålkaffe Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Hevn i Oslo har jo endelig bra klær, om de er gotiske, veit jeg ikke. Men dyre da. 1
Laraa Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Alternative klær. Det forbinder jeg med Scorpio, men de selger mest hippie, indiaturist, blokkfløytemusiker og veganerkollketiv stil, men kan hende du finner goth også? 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 Bålkaffe skrev (44 minutter siden): Hevn i Oslo har jo endelig bra klær, om de er gotiske, veit jeg ikke. Men dyre da. Jeg skulle også til å foreslå Hevn. Mye svart, kult og alternativt - om det sorterer under gotisk vet jeg ikke, for det er ganske langt fra min stil personlig ☺️ Anonymkode: 58422...3b9 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Pia Kristine skrev (4 timer siden): jeg ar hørt at det er ganske dårlig kvalitet på klærne der, men har jo aldri prøvd det selv killstar skal visstnok være bra da, men det er dyrt Det er ikke dyrt. Og hvis du faktisk er opptatt av arbeidere og miljø, kan du ikke vente å betale småpenger for klær. Jeg skal love deg at billige goth-klær ikke er det spor mer etiske enn HM. Anonymkode: 226cc...13a 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #8 Skrevet 10. februar 2023 Ragnaråkk i Trondheim er classic emo/goth butikk. Manillusion i Oslo kan også ha noe, men mer 50s style. Anonymkode: e1814...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #9 Skrevet 10. februar 2023 On 2/8/2023 at 6:35 PM, Pia Kristine said: jeg ar hørt at det er ganske dårlig kvalitet på klærne der Det er min erfaring også Anonymkode: cd527...777
Elaine Marley Skrevet 10. februar 2023 #10 Skrevet 10. februar 2023 Norge er dessverre dårlig på det og prisen er ofte skrudd kunstig høyt opp. Du har Emp der man kan finne klær fra ulike merker, men de har noen vanvittige priser og mye av deres egne merkevarer er ikke verdt prisen. Sånn 900 kroner for en kjole i elendig kvalitet for eksempel. De har av og til "salg", men det er for det meste 10 eller 20% avslag. Jeg kjøper noe der av og til fordi de har noe bra merch der, men det er også ofte dyrt. Jeg vil anbefale engelske butikker siden de ofte ikke har den voldsomme fraktprisen som amerikanske butikker har. Ofte har de ok priser også, men toll og moms slipper man ofte ikke unna. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå