AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Det vurderes om jeg skal få fjernet livmoren pga ekstreme blødninger. Jeg er 100% ferdig med barn. Jeg skal straks til gynekolog som skal snakke litt om dette inngrepet, men jeg føler meg litt dum mtp spm mine, så tør ikke stille dem… Vil man kjennes annerledes ut i vagina når livmor er fjernet? For livmortappen fjernes vel også, og den kjennes godt hos meg. Ble sex annerledes? I mitt hode er jeg redd for å plutselig oppleves vid, eller som at det blir et «tomrom» der inne…🙈 Noen som vil svare uten å håne?❤️ Anonymkode: edbd0...840 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Snakk med gynekologen din. Er ikke alltid de fjerner tappen, har du spurt om hva slags inngrep de ser for seg? Anonymkode: b85ae...9f9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #3 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Snakk med gynekologen din. Er ikke alltid de fjerner tappen, har du spurt om hva slags inngrep de ser for seg? Anonymkode: b85ae...9f9 Nei, men jeg leser at de ikke alltid fjerner tappen. Vil det være forskjell for meg? Hva er fordeler/ulemper? Anonymkode: edbd0...840
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, men jeg leser at de ikke alltid fjerner tappen. Vil det være forskjell for meg? Hva er fordeler/ulemper? Anonymkode: edbd0...840 Igjen. Snakk med legen, de kan svare ut ifra din situasjon. Du skrev du straks skulle dit, om det er i dag kan du få svar på alt du lurer på med en gang. Anonymkode: b85ae...9f9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Mener å ha lest at det ved fjerning av livmor og alt er økt risiko for fremfall av skjedevegger pga. mindre støtte. Det er jo ikke akkurat stas. Anonymkode: ae157...dde 1
Eva-Lena Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vurderes om jeg skal få fjernet livmoren pga ekstreme blødninger. Jeg er 100% ferdig med barn. Jeg skal straks til gynekolog som skal snakke litt om dette inngrepet, men jeg føler meg litt dum mtp spm mine, så tør ikke stille dem… Vil man kjennes annerledes ut i vagina når livmor er fjernet? For livmortappen fjernes vel også, og den kjennes godt hos meg. Ble sex annerledes? I mitt hode er jeg redd for å plutselig oppleves vid, eller som at det blir et «tomrom» der inne…🙈 Noen som vil svare uten å håne?❤️ Anonymkode: edbd0...840 Jeg fjernet livmor pga store blødninger. Det er det beste jeg har gjort, skulle gjort det mye før. Merker ikke noe forskjell ved sex. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Eva-Lena skrev (2 timer siden): Jeg fjernet livmor pga store blødninger. Det er det beste jeg har gjort, skulle gjort det mye før. Merker ikke noe forskjell ved sex. Så bra❤️ ts Anonymkode: edbd0...840
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Igjen. Snakk med legen, de kan svare ut ifra din situasjon. Du skrev du straks skulle dit, om det er i dag kan du få svar på alt du lurer på med en gang. Anonymkode: b85ae...9f9 Jeg skal ikke i dag nei, men uansett så skrev jeg at jeg syntes det var vanskelig å spørre legen og at det var derfor jeg spurte om noen visste her inne. ts Anonymkode: edbd0...840 1
Hannah80 Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skal ikke i dag nei, men uansett så skrev jeg at jeg syntes det var vanskelig å spørre legen og at det var derfor jeg spurte om noen visste her inne. ts Anonymkode: edbd0...840 Overhodet ikke dumme spørsmål 🥰 Nei, merket absolutt ingen forskjell etterpå:):)
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det vurderes om jeg skal få fjernet livmoren pga ekstreme blødninger. Jeg er 100% ferdig med barn. Jeg skal straks til gynekolog som skal snakke litt om dette inngrepet, men jeg føler meg litt dum mtp spm mine, så tør ikke stille dem… Vil man kjennes annerledes ut i vagina når livmor er fjernet? For livmortappen fjernes vel også, og den kjennes godt hos meg. Ble sex annerledes? I mitt hode er jeg redd for å plutselig oppleves vid, eller som at det blir et «tomrom» der inne…🙈 Noen som vil svare uten å håne?❤️ Anonymkode: edbd0...840 Jeg blødde mye. Kunne ikke gå ut og var på do hele tiden. Nettene var veldig lange og blødde gjennom alt. Tok å skrapte ut slimhinnen og ikke hatt mensen siden. Ett annet liv. Hadde mye smerter og men er bedre selv om litt enda er! Tenk på å prøve det først? Hadde aldri trodd det skulle hjelpe! Anonymkode: a1d9c...e35 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg blødde mye. Kunne ikke gå ut og var på do hele tiden. Nettene var veldig lange og blødde gjennom alt. Tok å skrapte ut slimhinnen og ikke hatt mensen siden. Ett annet liv. Hadde mye smerter og men er bedre selv om litt enda er! Tenk på å prøve det først? Hadde aldri trodd det skulle hjelpe! Anonymkode: a1d9c...e35 Her er link : https://oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/fjerning-av-slimhinnen-i-livmoren-ved-hysteroskopi?sted=gynekologisk-sengepost Anonymkode: a1d9c...e35
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 Jeg fjernet livmor/livmorhals/livmortapp for tre år siden, ingen endring på sexlivet i det hele tatt. Nå når det er så mye snakk om livmorhalskreft er jeg glad hele spetakkelet er vekke, så er jeg kvitt den risikoen. Eneste jeg angrer på er at ejg ikke gjorde det før. Anonymkode: c17ff...ae1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 Nei, men du kan ikke ha sex i 12 uker etterpå. Det kan jo være et problem for enkelte menn. Anonymkode: 2b47f...5c6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #14 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mener å ha lest at det ved fjerning av livmor og alt er økt risiko for fremfall av skjedevegger pga. mindre støtte. Det er jo ikke akkurat stas. Anonymkode: ae157...dde Det kan også opereres. Trenger ikke gå rundt og lide. Anonymkode: 2b47f...5c6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #15 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, men du kan ikke ha sex i 12 uker etterpå. Det kan jo være et problem for enkelte menn. Anonymkode: 2b47f...5c6 Det hadde vært et problem for meg om mannen hadde hatt et problem med å «ofre» 12 uker med penetrering for at jeg skulle fått permanent bedre livskvalitet. TS: Har dessverre ingen erfaring, men drømmer om det selv hvis smertene mine kommer tilbake i like stor grad etter barn nummer to. Anonymkode: e42a0...d36 2
Tradegy Skrevet 8. februar 2023 #16 Skrevet 8. februar 2023 (endret) I og med at seksuell helse er så viktig, vil dette antagelig bli snakket om, uansett. De har nok en prosedyre her Det er absolutt ikke flaut å snakke om. Viktig for dem at du spør om det du lurer på, når du har sjansen Endret 8. februar 2023 av Tradegy
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #17 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det hadde vært et problem for meg om mannen hadde hatt et problem med å «ofre» 12 uker med penetrering for at jeg skulle fått permanent bedre livskvalitet. TS: Har dessverre ingen erfaring, men drømmer om det selv hvis smertene mine kommer tilbake i like stor grad etter barn nummer to. Anonymkode: e42a0...d36 Jojo, men her på KG dukker det jevnlig opp tråder om menn som ikke kan gå mer enn noen dager uten å klage. Anonymkode: 2b47f...5c6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #18 Skrevet 8. februar 2023 Skal forresten fjerne livmoren denne uka. Gleder meg! Anonymkode: 2b47f...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #19 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jojo, men her på KG dukker det jevnlig opp tråder om menn som ikke kan gå mer enn noen dager uten å klage. Anonymkode: 2b47f...5c6 Skjønner. Jeg tenkte på «problem» som i en grunn til å revurdere inngrepet, eller at han hadde gått sin vei😂 Jeg synes jo selv at 12 uker uten hadde vært litt kjipt, og det samme med mannen min, men tror vi hadde vært enige i at det hadde vært verdt det😅 Anonymkode: e42a0...d36
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #20 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nei, men du kan ikke ha sex i 12 uker etterpå. Det kan jo være et problem for enkelte menn. Anonymkode: 2b47f...5c6 Høres jo utrolig rart ut at man ikke kan ha sex? Samleie er jo kanskje naturlig, men at man ikke skal kunne ha noen form for sex? Anonymkode: 90393...0e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå