Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imorgen skal jeg til grandtanta mi, og hun er veldig surrete og syk, og bor på et hjem. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har noe penger igjen...vel..24 kr har jeg etter all handlingen til jul (student). Men hva kan jeg ta med til henne? vil ikke komme tomhendt. Kan også legge til at jeg har ikke sett henne på ett år nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Hvis du bare har 24 kr igjen så er det veldig begrenset hva du kan kjøpe. Men jeg ville tatt med noe hun kunne spise. Sjokolade f.eks. Har du liggende noen ukeblader kunne du tatt med det til henne. Hvis du har bakt julekaker så ville jeg ha tatt med noen av de til henne. Men det viktigste du kan gi er tid. Vær sammen med henne. Snakk med henne og vis at du bryr deg om henne.

Skrevet

Hvis du har en kakao boks stående kan du kjøpe en rull med marsipan og lage kuler eller andre figurer som du ruller i kakaoen. Det blir godt.

Gjest Gjest_julekake_*
Skrevet

Min erfaring er at folk på gamlehjem som oftest setter aller størst pris på at noen har tid til å sette seg ned og snakke ordentlig med dem.

Dersom du skal ha med noe kan det f.eks. være kos med litt julekaker som du har bakt. Det trenger ikke være avansert, bare legg noen julekaker i en vanlig brødpose og knyt for med en sløyfe av pakkebånd. Eldre folk har stort sett alt de trenger av materielle ting.

Skrevet

Viktigste du kan gjøre er å bruke tid på henne, vise at du er glad i henne osv.

Ellers er jeg enig med det Hannen skriver!

Skrevet

Hvis du har et bilde liggende som du tror hun hadde satt pris på (f.eks av flere familiemedlem samlet..) kan du kjøpe en billig ramme på Nille eller lignenede og vips en billig og flott julegave!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...